گلکسی اس 8 با نمایشگر 5.5 اینچی 4K و تراشه اکسینوس 8895 عرضه می‌شود

سه‌شنبه ۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
پس از پایان تلخ داستان گلکسی نوت ۷ برای سامسونگ، حال شاهد انتشار شایعاتی در مورد مشخصات فنی گلکسی اس ۸ هستیم.
تبلیغات

پس از آنکه سامسونگ رسما تولید و عرضه‌ی گلکسی نوت ۷ را کنار گذاشت، شایعات و اخبار در مورد مشخصات فنی نسل بعدی گوشی هوشمند کره‌ای‌ها از سری گلکسی اس شروع شده است. انتظار می‌رود گلکسی اس ۸ برای بهبود وجهه‌ی سامسونگ راهی بازار شود.

ساعاتی پیش یک منبع موثق مشخصات منتسب به گلکسی اس ۸ اج را در قالب جدولی در حساب کاربری Weibo خود منتشر و آن را با می نوت ۲ شیائومی مقایسه کرده است. هر دو گوشی هوشمند از نمایشگری با لبه‌های خمیده در طرفین بهره می‌برند، حال آنکه به نظر می‌رسد پنل مورد استفاده در می نوت ۲ شیائومی ساخت ال‌جی است. نمایشگر در نظر گرفته شده برای گلکسی اس ۸ اج از نوع OLED و اندازه‌ی آن ۵.۷ اینچ بوده و رزولوشن آن QHD است. احتمالا سامسونگ در گلکسی اس ۸ با نمایشگر تخت از پنلی ۵.۵ اینچی با کیفیت 4K بهره ببرد که می‌تواند نیاز دوستداران واقعیت مجازی را که از این گوشی در هدست سامسونگ استفاده خواهند کرد، برآورده کند.

دو تراشه برای گلکسی اس ۸ اج در نظر گرفته شده که یکی اسنپدراگون ۸۳۰ و دیگری اکسینوس ۸۸۹۵ است. هر دو تراشه مبتنی بر لیتوگرافی ۱۰ نانومتری توسعه یافته‌اند. با توجه به اعلام سامسونگ مبنی بر آغاز تولید انبوه تراشه‌های مبتنی بر لیتوگرافی ۱۰ نانومتری، استفاده از این تراشه در گلکسی اس ۸ چندان جای تعجبی ندارد. از دیگر اطلاعات ارائه شده باید به احتمال عرضه این گوشی با حافظه‌ی رم ۶ تا ۸ گیگابایتی اشاره کرد. البته عرضه‌ی نسخه‌ای با حافظه‌ی رم ۸ گیگابایتی دور از انتظار است، چراکه سامسونگ چنین ماژولی را معرفی نکرده و همچنین سابقه‌ی عرضه‌ی گوشی هوشمندی با بهره‌گیری از دو گزینه برای حافظه‌ی رم را نیز در کارنامه ندارد. البته احتمال عرضه‌ نسخه‌ای مخصوص با حافظه‌ی رم ۸ گیگابایت برای بازار چین متصور است.

در این گوشی هوشمند قابلیت‌های دیگری نظیر NFC‌ و MST برای پیاده‌سازی و سامسونگ پی پیش‌بینی شده است. نسبت نمایشگر به پنل جلویی در گلکسی اس ۸ بیش از ۸۰ درصد بوده و تاریخ رونمایی و عرضه به ترتیب ۲۶ فوریه یا ۸ اسفند و ماه مارس اعلام شده است.

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات