تحلیل گران از کاهش درآمد سالیانه اپل برای اولین بار در 14 سال اخیر می گویند

دوشنبه ۳ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
انتظار می‌رود اپل بامداد فردا برای اولین بار در طی ۱۴ سال اخیر خبر از کاهش درآمد سالیانه دهد.
تبلیغات

اپل بامداد سه شنبه گزارش مالی مربوط به سه ماهه‌ی چهارم سال مالی ۲۰۱۶ را منتشر خواهد کرد. کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند اپل برای اولین بار طی ۱۴ سال اخیر شاهد کاهش درآمد سالیانه باشد. براساس پیش‌بینی‌های انجام شده اپل در سال مالی ۲۰۱۶ درآمدی ۲۱۵.۶۷ میلیارد دلاری کسب کرده که در مقایسه با ۲۳۳.۷۲ میلیارد دلار سال مالی ۲۰۱۵ نشان از کاهش دارد.

همواره ارائه‌ی آمار مربوط به فروش آیفون‌های جدید اپل شگفتی آفرین بوده است، حال آنکه در این مورد باید آیفون‌های اپل معجزه آفرینی کرده باشند تا شاهد ادامه‌ی رکوردزنی اپل و ثبت آمار مثبت توسط این کمپانی باشیم.

البته با نگاهی به گزارش مالی اپل در دو فصل اخیر که با کاهش رشد فروش آیفون‌ها همراه شده، شنیدن خبر کاهش درآمد اپل برای سال مالی ۲۰۱۶ چندان جای تعجبی ندارد. البته با وجود اینکه اپل در شش ماه میانی سال با کاهش رشد فروش آیفون روبرو بوده، اما ارزش سهام این کمپانی با افزایشی ۱۱ درصدی همراه شده و به ۱۱۶.۶۰ دلار رسیده است.

اپل در سال ۲۰۰۱ از کاهش درآمد سالیانه‌ی خود به ۵.۳۶ میلیارد دلار خبر داد در حالی که سال مالی ۲۰۰۰ برای اپل با درآمد ۷.۹۸ میلیارد دلار به پایان رسیده بود. کاهش درآمد اپل در سال مالی ۲۰۱۶ نسبت به سال پیش از آن سه برابر کل درآمدی است که این کمپانی در سال مالی ۲۰۰۱ کسب کرده است.

یکی از جذاب‌ترین بخش‌های گزارش مالی اپل برای سه ماهه‌ی چهارم سال مالی ۲۰۱۶ یا سه ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۶ را باید پیش‌بینی این کمپانی برای پاییز خواند که منتهی به سال نوی میلادی و تعطیلات آخر سال است. کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند که اپل در سال مالی ۲۰۱۷ درآمد ۲۲۵.۶۶ میلیارد دلاری کسب خواهد کرد که با وجود پایین بودن در مقایسه با درآمد اپل در سال مالی ۲۰۱۵، نشان از رشد در مقایسه با سال مالی ۲۰۱۶ دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات