دانشگاه ام آی تی، ماشین هوش مصنوعی با قابلیت خلق تصاویر ترسناک ساخت

جمعه ۷ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
استیفن هاوکینگ بارها درباره تهدیدات هوش مصنوعی هشدار داده است. اکنون دانشگاه ام آی تی در حال کار بر روی ماشینی است که تصاویری ترسناک خلق می‌کند.
تبلیغات

ایلان ماسک (Elon Musk) و استیفن هاوکینگ (Stephen Hawking) بارها درباره خطرات هوش مصنوعی هشدار داده‌اند. محققان دانشگاه ام‌آی‌تی (MIT) آمریکا پروژه‌ای را ارائه داده‌اند که هدف از آن خلق هوش‌مصنوعی ترسناک است. در این پروژه بر مبنای یادگیری عمیق (deep learning) ماشین هوش‌مصنوعی (AI)، تصاویری رعب‌آور ساخته می‌شود.

هوش مصنوعی ترسناک
هوش مصنوعی ترسناک

در این طرح تحقیقاتی، محققان با استفاده از یک الگوریتم یادگیری عمیق منحصر به فرد، تلاش می‌کنند، به ماشین AI خود بیاموزند که خانه‌های خالی از سکنه و شهرهای ویران‌شده چه شکل و شمایلی دارند. سپس تصاویر کامل و بدون نقصی از اماکن مشهور جهان را به دستگاه خود داده و به ماشین AI دستور ویرایش عکس‌ها را می‌دهند. ماشین هوش‌مصنوعی، این تصاویر را به شکلی ترسناک در می‌آورد و به عنوان خروجی ارائه می‌دهد. دستگاه این کار را به خوبی انجام می‌دهد تا آن‌جا که تصاویر خالی از سکنه، شما را میخکوب می‌کند.

هوش مصنوعی ترسناک
هوش مصنوعی ترسناک

محققان ام‌آی‌تی در صدد هوشمندتر کردن ماشین AI خود هستند. به همین دلیل تلاش دارند تا اطلاعات بیشتری پیرامون ویژگی‌هایی که یک تصویر را ترسناک می‌کند، جمع‌آوری کنند. به همین دلیل آن‌ها از مخاطبان خود دعوت کرده‌اند تا در یک ارزیابی اینترنتی شرکت کنند. در این ارزیابی، ده عکس پورتره به شرکت‌کنندگان ارائه می‌شود و آن‌ها با انتخاب گزینه ترسناک (scary) یا غیر ترسناک (not scary) در مورد آن‌ها اظهار نظر می‌کنند. شما می‌توانید با شرکت در این ارزیابی به ساخت ماشینی که واقعا تصاویر ترسناکی را به وجود آورد، کمک کنید. شاید کابوس وحشت از هوش‌مصنوعی روزی به وقوع بپیوندد. نظر شما درباره تهدید هوش‌مصنوعی چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات