وزیر ارتباطات: با مشارکت مردم رکورد سرشماری اینترنتی در دنیا شکسته شد

یک‌شنبه ۲ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد استقبال از سرشماری در بستر شبکه ملی اطلاعات نشان از رشد سواد اینترنتی در کشور دارد.
تبلیغات

محمود واعظی با تقدیر از اعتماد و مشارکت ایرانیان اعلام کرد: «استقبال مردم از سرشماری بر بستر شبکه ملی اطلاعات نشان از رشد سواد اینترنتی در کشور دارد و این رشد، پیامدهای خوبی برای کشور به همراه خواهد داشت.»

واعظی ادامه داد: «اجرای طرح سرشماری برای اولین بار در کشور به صورت اینترنتی بود و به اندازه‌ای موفق اجرا شد که بیشترین درصد مشارکت را برای ایران در دنیا رقم زد. استقبال از این طرح در دنیا بی‌سابقه بود؛ بالاترین میزان مشارکت در دنیا مربوط به ژاپن با ۳۷ درصد در سال گذشته انجام شد که ایرانیان این رکورد را با مشارکت ۴۵ درصدی شکستند.»

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: «برگزاری موفق سرشماری اینترنتی در بستر شبکه ملی اطلاعات این نوید را به ما می‌دهد که از این شبکه در آینده برای انجام پروژه‌های بزرگ استفاده شود. دیگر مزیت موفقیت این طرح در بستر شبکه ملی اطلاعات اعتماد عمومی به این شبکه است.»

او تأکید کرد: «ما گزارش سرشماری اینترنتی را به اتحادیه جهانی مخابرات ارائه خواهیم کرد.»

سرشماری نفوس مسکن به صورت اینترنتی از روز سوم مهرماه ۱۳۹۵ در بستر شبکه ملی اطلاعات آغاز شد. این طرح که تا ۲۴ مهرماه ادامه داشت به خاطر استقبال مردم دوبار تمدید شد و در نهایت ساعت ۲۴ روز جمعه ۳۰ مهرماه با مشارکت ۴۶.۴ مردم به پایان رسید.

پیش از این رکورد سرشماری اینترنتی در دنیا با مشارکت نزدیک به ۳۷ درصدی در اختیار کشور ژاپن بود که در سال گذشته انجام شده بود. میزان مشارکت در سرشماری اینترنتی کشورهای اروپایی نیز نزدیک به ۲۰ درصد از مردم بود.

مشارکت ۴۶.۴ درصدی مردم در سرشماری اینترنتی در حالی رقم خورد که پیش از آغاز این طرح مسئولان دولتی حضور ۵ درصد از جمعیت کشور را برآورد کرده بودند.

این مشارکت پر تعداد مردم در طرح اینترنتی، نشان‌دهنده نیاز به توسعه‌ بیش از پیش اینترنت در سراسر کشور است و نمایانگر رشد فرهنگی استفاده از اینترنت در ایران خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات