استیو بالمر: مایکروسافت سال 2010 در پی خرید فیسبوک با پرداخت 24 میلیارد دلار بود

شنبه ۱ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
استیو بالمر در گفتگو با CNBC اعلام کرد که مایکروسافت در سال ۲۰۱۰ به دنبال تصاحب فیسبوک با پرداخت ۲۴ میلیارد بود.
تبلیغات

استیو بالمر، مدیرعامل سابق مایکروسافت روز جمعه مهمان برنامه‌ای در CNBC بود که طی آن اعلام کرد که مایکروسافت در سال ۲۰۱۰ پیشنهاد خود را برای تصاحب فیسبوک در ازای پرداخت ۲۴ میلیارد دلار ارائه کرده است. بالمر به این نکته اشاره کرده که وی به عنوان مدیرعامل مایکروسافت در آن زمان با مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیسبوک تماس گرفته و در خصوص پیشنهاد ۲۴ میلیارد دلاری مایکروسافت گفتگو کرده‌اند.

بالمر در این خصوص گفت:

زاکربرگ به پیشنهاد ما جواب منفی داد. من به نظر وی احترام می گذارم. شما باید در چنین مواردی با یک فروشنده مشتاق روبرو باشید.

باید به این نکته اشاره کرد که نظر منفی زاکربرگ برای حفظ استقلال فیسبوک با در نظر گرفتن شرایط امروز این شبکه‌ی اجتماعی، بسیار منطقی بوده است. فیسبوک در زمان ارائه‌ی پیشنهاد هنوز فرایند عرضه‌ی اولیه سهام و ورود به تالار بورس را پشت سرنگذاشته بود. فیسبوک موفق شد طی عرضه‌ی اولیه سهام خود، سرمایه‌ای ۱۰۰ میلیارد دلاری را به جیب بزند. ارزش امروز فیسبوک بیش از ۳۷۴ میلیارد دلار برآورد می‌شود. براساس آخرین آمارهای ارائه شده توسط فوربس، زاکربرگ در حال حاضر عنوان چهارمین فرد ثروتمند در دنیا را با در اختیار داشتن قریب به ۵۶ میلیارد دلار مال خود کرده است.

استیو بالمر در حال حاضر مالکیت تیم بسکتبال لس آنجلس کلیپرز را در اختیار دارد. وی از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۴ مدیرعامل مایکروسافت بود. بالمر با در اختیار داشتن بیش از ۲۸ میلیارد دلار در لیست ثروتمندان جهان، رتبه‌ی پانزدهم را در اختیار دارد.

استیو بالمر در جریان گفتگوی خود اعلام کرد که برخلاف گزارش‌های منتشر شده در رابطه با علاقه‌ی وی برای تصاحب توییتر، وی هیچ برنامه‌ای در این خصوص نداشته و ندارد. در هفته‌های اخیر گزارش‌هایی منتشر شده بود که نشان از علاقه‌ی بالمر و شاهزاده‌ی سعودی سهامدار توییتر، برای تصاحب این شبکه‌ی اجتماعی داشت.

فیسبوک در طول دوران فعالیت خود پیشنهادهای خرید متعددی را دریافت کرده است. پیش از مایکروسافت، یاهو پیشنهاد خرید فیسبوک را در سال ۲۰۰۶ ارائه کرده بود. در آن زمان تنها دو سال از آغاز فعالیت فیسبوک گذشته بود و یاهو حاضر بود با پرداخت یک میلیارد دلار این شبکه‌ی اجتماعی را از آن خود کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات