پروتون مالزی به ایران باز می‌گردد

شنبه ۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
خودروسازی پروتون مالزی که پیش از تحریم‌ها در کشورمان حضور داشت، به ایران باز می‌گردد.
تبلیغات

خودروسازی پروتون مالزی در حاشیه‌ی سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به مالزی، برای بازگشت به ایران ابراز علاقه‌مندی کرده تا بازگشت این خودروساز مالزیایی به کشورمان فراهم شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان درپی گسترش روابط ایران و مالزی با وزیر صنعت و تجارت خارجی مالزی دیدار کرد. این دیدار به خاطر گسترش روابط اقتصادی دو کشور پیرامون سفر حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور، صورت گرفت.

قرار است برای گسترش روابط تجاری و اقتصادی ایران و مالزی، وزیر صنعت و تجارت خارجی مالزی به همراه مدیران بیش از ۲۰ شرکت حوزه‌های مختلف مالزی به کشورمان سفر کنند.

به گفته‌ی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، هیاتی متشکل از مدیران شرکت‌هایی از حوزه‌های نفت، گاز، پتروشیمی و اتومبیل‌سازی به همراه مدیران بزرگترین بانک این کشور، وزیر صنعت و تجارت مالزی را در سفر به ایران همراهی می کند.

محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورد شرکت خودروسازی پروتون گفت: «طبق مذاکرت انجام شده میان مدیران دو کشور، شرکت خودروسازی پروتون مالزی آماده‌ی بازگشت به بازار ایران است.»

پیش از این شرکت پروتون مالزی در قالب همکاری و شراکت با زاگرس خودرو از سال ۸۱ تا ۹۱ با تولید و فروش خودروهای مختلف در ایران حضور داشت. در این همکاری ۴ خودروی پروتون ویرا، پروتون جن۲، پروتون واجا و پروتون ساگا در ایران تولید و مونتاژ شدند. اولین خودروی تولیدی پروتون در ایران ویرا بود که از پلتفرم میتسوبیشی لنسر استفاده می‌کرد.

پروتون جن-۲ یکی از خودروهای محبوب و پر فروش در ایران بود و خاطرات خوبی از این خودروساز مالزیایی در ایران به جای گذاشته است. خودروسازی پروتون توسط ماهاتیر محمد در سال ۱۹۸۳ در مالزی تاسیس شده است.

بازگشت پروتون به بازار خودروی ایران می‌تواند، رقابت خودروسازان آسیایی و اروپایی را جدی‌تر کند. نظر شما چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات