Lynk & Co از خودروی شاسی بلند خود رونمایی کرد

شنبه ۱ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
برند خودروسازی Lynk & Co وابسته به شرکت جیلی چین از نخستین خودروی شاسی بلند خود که بر اساس ولوو ساخته شده است رونمایی کرد.
تبلیغات

برند جدید Lynk & Co که متعلق به شرکت خودروسازی جیلی چین است این هفته از نخستین محصول خود که یک مدل اس یو وی کامپکت (جمع و جور) با نام 01 است رونمایی کرد. این محصول آغازگر خط تولید Lynk & Co است که این شرکت امیدوار است بتواند تا سال ۲۰۲۱ چهار مدل خودرو را در آن به تولید برساند. لینک اند کو مدعی است که این خودرو یک مدل ارتباطی است و امکان اشتراک گذاری آن با هر کس و در هر زمانی وجود دارد و از این نظر ارتباطی‌ترین خودرویی است که تاکنون به تولید رسیده است. مطرح کردن چنین ادعایی از سوی این سازنده‌ی چینی بسیار شجاعانه است. در ادامه‌ی خبر همراهزومیت باشید.

جیلی

درزیر پوسته‌ی این خودروی شاسی بلند از ساختار و پلتفرم ولوو با نام Compact Modular Architecture یا اختصارا CMA استفاده شده است. این پلتفرم توسط لینک اند کو نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت. قدرت مورد نیاز این خودرو از یک پیشرانه‌ی ۱.۵ لیتری ۳ سیلندر و یا یک پیشرانه‌ی ۲ لیتری چهار سیلندر تامین می‌شود که هر دوی آن‌ها به یک جعبه دنده‌ی دو کلاچه متصل اند. قدرت پیشرانه به چرخ‌های جلو انتقال می‌یابد و با استفاده از سیستم چهارچرخ محرک امکان ارسال نیرو به تمامی چرخ‌ها نیز وجود دارد. تمامی محصولات لینک اند کو که شامل شاسی بلند 01 نیز می‌شوند در مدل های هیبریدی و هیبرید پلاگین نیز قابل خریداری خواهند بود. البته امکان عرضه‌ی نسخه‌ی تمام الکتریکی نیز وجود دارد.

جیلی

این خودرو همچنین از یک پلتفرم دیجیتال استفاده می‌کند که به شرکت های ثالث این امکان را می‌دهد تا برای خودروهای این شرکت نرم افزارهایی را طراحی و تولید کنند. مایکروسافت، گروه علی بابا و یک شرکت تجارت الکترونیک چینی نیز وظیفه‌ی تهیه‌ی نرم افزار ارتباطی مورد استفاده در اس یو وی 01 را عهده دار شده اند. باز بودن نرم افزار رابط کاربری این خودرو شامل بخش ارتباط خودروها با یکدیگر نیز می‌شود. این قابلیت توانایی ارتباط خودروهای لینک اند کو و همچنین امکان ساخت یک بانک نرم افزاری را برای این خودروها فراهم می‌کند. 

جیلی

قابلیت اشتراک‌گذاری خودرو یکی از اهداف کلیدی لینک اند کو است. این شرکت می‌خواهد که خریداران این خودروی شاسی بلند گزینه‌هایی فراتر از خرید سنتی و یا لیزینگ را در اختیار داشته باشند. با استفاده از یک کلید دیجیتالی، این امکان وجود دارد که خودرو برای زمانی مشخص به هر کسی که از نرم افزار مشابهی استفاده می‌کند اجاره داده شود. به این ترتیب لینک اند کو می‌خواهد خودروهایش را به روشی مشابه تسلا به فروش برساند. بخش اعظم فروش این خودرو به صورت آنلاین انجام خواهد شد با این وجود تعدادی از خودروها نیز در نمایشگاه‌های اختصاصی شرکت به فروش خواهند رسید.  

جیلی

خودروی 01 نامی غیر معمول دارد و در طراحی داخلی کاملا متفاوت آن نشانه‌هایی از نکات طراحی خودروی مفهومی ولوو 40.1 به چشم می‌خورد. ابعاد این خودرو نیز تقریبا با نیسان Rogue یکسان است. در طراحی چراغ‌های جلوی این مدل جحتی نشانه‌هایی از آلفارومئو 4C را نیز می توان یافت. لینک اند کو هنوز جزئیات این خودرو را منتشر نکرده است اما آنچه مسلم است بهره مندی خودرو از سانروف پانوراما، شارژر بی سیم، صفحه نمایش بزرگ ۱۰ اینچی لمسی و قابلایت فعالسازی امکانت خودرو با فرامین صوتی است. نکته‌ی دیگر در خصوص این خودرو استفاده از سیستم‌های ایمنی پیشرفته‌ی ولوو در آن است. پیش بینی می‌شود که این خودروی شاسی بلند در سال ۲۰۱۷ وارد بازار چین شود و پس از آن در سال ۲۰۱۸ نیز به بازار اروپا و ایالات متحده راه پیدا کند. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات