کارلوس گون به مدیریت اجرایی میتسوبیشی منصوب می‌شود

جمعه ۳۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
نیسان احتمالا طی تصمیمی کارلوس گون مدیر گروه رنو نیسان را به مدیریت اجرایی میتسوبیشی نیز منصوب خواهد کرد.
تبلیغات

کارلوس گون در حال تبدیل شدن به مدیر اجرایی سه کمپانی خودروسازی مختلف و متفاوت است به‌صورت هم‌زمان است. نیسان سکان مدیریت میتسوبیشی موتورز را نیز به این مدیر ۶۲ ساله‌ی خود خواهد سپرد. در ادامه‌ی خبر همراه زومیت باشید. 

به گزارش رویترز و بلومبرگ، گون با مدیر میتسوبیشی عثمان ماسکو مذاکره کرده است و از وی خواسته است تا پس از به دست گرفتن کنترل این خودروساز کوچک‌تر توسط نیسان، در مقام خود باقی بماند. گروه رنو نیسان هنوز این اخبار را به‌طور رسمی تأیید نکرده است و سخنگوی این شرکت تمامی صحبت‌ها را در حد حدس و گمان دانسته است. از طرفی میتسوبیشی نیز سیاست مشابهی را دنبال کرده است و از پاسخ دهی به سوالات سر باز زده است.

نیسان

تحلیلگر خودرویی بانک SBI Securities کوجی اندو در این مورد گفته است که کارلوس گون به محض اینکه بتواند کنترل میتسوبیشی را بر عهده بگیرد خواهد توانست تا هر آنچه را که در نیسان انجام داده است شامل کاهش هزینه‌ها، یکی کردن پلتفرم‌ها و حتی تعطیل کردن کارخانه‌ها را در میتسوبیشی نیز انجام دهد. به‌گفته‌ی وی برای پیاده‌سازی اصلاحات بزرگ به مردان قدرتمندی مانند گون نیاز است. 

نیسان

کارلوس گون پس آنکه تصمیمات رادیکال و نامتعارفی را برای گروه رنو نیسان گرفت به‌نام کاهنده‌ی هزینه‌ها یا (Le Cost Killer) مشهور شد. البته موقعیت جدید کارلوس گون از دیدگاه همه یکسان نیست، هانس پیتر وودنیوک تحلیلگر آلفا ولو در فرانکفورت در این مورد گفته است: "من فکر می‌کنم کارلوس کوسن به اندازه ی کافی کار برای انجام در هر دو شرکت رنو و نیسان دارد. او باید زمان بیشتری را صرف این دو شرکت کند تا اینکه بخواهد کنترل یک شرکت دیگر در ژاپن را نیز به عهده بگیرد."

نیسان اوایل امسال تأیید کرد که ۳۴ درصد از سهام میتسوبیشی را به قیمت ۲.۳ میلیارد دلار خواهد خرید. این ماجرا پس از کشف جعل کیلومتر خودروها توسط میتسوبیشی که دو مدل از آن‌ها نیز برای نیسان ساخته شده بودند اتفاق افتاد و به‌نظر می‌رسد که تا پایان سال قطعی شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات