درآمد اپ استور در چین با ۱.۷ میلیارد دلار از آمریکا پیشی گرفت

شنبه ۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
آمارهای منتشر شده نشان از این دارد که درآمد اپ استور در چین با رکورد ۱.۷ میلیارد دلاری در فصل سوم ۲۰۱۶ از آمریکا پیشی گرفته است.
تبلیغات

چینی‌ها نام خود را به عنوان بزرگ‌ترین بازار برای اپ استور ثبت کرده‌اند. براساس آمار منتشر شده توسط App Annie درآمد اپ استور در چین به بیش از ۱.۷ میلیارد دلار در سه ماهه‌ی سوم سال جاری رسیده و از این‌رو چین موفق شده تا آمریکا را پشت سر بگذارد. درآمد کسب شده توسط اپ استور در چین ۱۵ درصد بیشتر از آمریکا است. آمریکا از سال ۲۰۱۰ به عنوان بزرگ‌ترین بازار برای اپ استور مطرح بود.

درآمد اپ استور در کشورهای مختلف

میزان خرید انجام شده توسط چینی‌ها در اپ استور از نظر دلاری در مقایسه با دو سال پیش بیش از پنج برابر افزایش پیدا کرده است. براساس پیش‌بینی‌های انجام شده میزان درآمد کسب شده توسط اپ استور در چین تا سال ۲۰۲۰ بیش از هر کشور دیگری خواهد بود. App Annie پیش از این نیز پیش‌بینی صحیحی را در مورد وضعیت درآمد اپ استور به ازای هر کشور به عمل آورده بود، بطوریکه این موسسه ابتدای سال جاری میلادی اعلام کرد که تا پایان سال درآمد اپ استور در چین از درآمد این فروشگاه در آمریکا پیشی خواهد گرفت.

درآمد حوزه های مختلف در اپ استور

بازی‌ها اصلی‌ترین عامل افزایش درآمد اپ استور در چین است، بطوریکه اختلاف درآمد اپ استور در دو کشور چین و آمریکا در مورد بازی‌ بیشتر می‌شود. بازی‌ها ۷۵ درصد از درآمد کل اپ استور را به خود اختصاص داده‌اند، حال آنکه ۷۵ درصد از اپ استور را اپلیکیشن‌های غیربازی تشکیل داده‌اند.

بنابر پیش‌بینی‌های انجام شده در سال‌های آینده درآمد حاصل از اپلیکیشن‌های غیربازی افزایش خواهد یافت که حاصل منابع درآمد جدید نظیر حق اشتراک درون اپلیکیشنی است. این روند افزایشی در چین آغاز شده، بطوریکه اپلیکیشن‌های حوزه‌ی سرگرمی، شبکه‌‌های اجتماعی، کتاب و عکس و ویدیو پس از بازی‌ها بیشترین درآمد را عاید اپ استور کرده‌اند، بطوریکه درآمد این اپلیکیشن‌ها در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از سه برابر افزایش پیدا کرده است.

از نظر رشد درآمد، اپلیکیشن‌های استریم ویدیو رتبه‌ی اول را پیش از بازی‌ها در اختیار گرفته‌اند. در چین اپلیکیشن‌های استریم ویدیوی متفاوتی نظیر iQIYI، Tencent Video و Youku وجود دارند که نظر بسیاری را به خود جلب کرده است.

درآمد اپلیکیشن ها

گزارش App Annie علاوه بر تفکیک درآمد اپ استور به تفکیک کشور‌ها، پردرآمدترین اپلیکیشن‌ها را نیز مشخص کرده است. بر این اساس بازی پوکمون گو، با کسب درآمد ۶۰۰ میلیون دلاری، اولین اپلیکیشنی است که در مدتی کوتاه به چنین درآمدی دست پیدا کرده است. دست یافتن به درآمد ۶۰۰ میلیون دلاری برای پوکمون گو ۲.۵ برابر سریع‌تر از Candy Crush Saga اتفاق افتاده است.

سهم پکمون گو

پوکمون گو به تنهایی در میان ۲۰ بازی برتر عرضه شده در فروشگاه‌های مختلف بازی، ۴۵ درصد زمان کاربران را به خود اختصاص داده است و ۱۹ بازی باقی مانده در مجموع تنها ۵۵ درصد از زمان کاربران را مال خود کرده‌اند. موفقیت پوکمون گو در دو پلتفرم اندروید و iOS ثبت شده، بطوریکه این بازی در فصل سوم سال جاری میلادی موفق شده تا جایگاه بیشترین اپلیکیشن دانلود شده را به خود اختصاص دهد که این موضوع در مورد آمریکا و کل جهان صادق است.

میزان دانلود اپلیکیشن ها در اپ استور

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات