اوپو گوشی آر 9 اس و آر 9 اس پلاس را معرفی کرد؛ دوربین اصلی و سلفی ۱۶ مگاپیکسل

پنج‌شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
اوپو از دو گوشی R9s و R9s Plus رونمایی کرد که مهمترین ویژگی آنها دوربین جلوی ۱۶ مگاپیکسلی است.
تبلیغات

کمپانی چینی اوپو پیش از این گوشی موفق R9 را روانه‌ی بازار کرده بود و امروز دو عضو جدید این خانواده یعنی آر 9 اس و آر 9 اس پلاس را رونمایی کرد. مهمترین ویژگی این دو گوشی بهره‌گیری از دوربین ۱۶ مگاپیکسل در پشت و جلوی دستگاه است.

گوشی آر 9 اس به یک نمایشگر ۵.۵ اینچی با رزولوشن فول‌ اچ‌دی و پردازنده‌ی اسنپدراگون ۶۲۵ مجهز شده است در حالی که آر 9 اس پلاس از یک نمایشگر ۶ اینچی با رزولوشن فول اچ‌دی و پردازنده‌ی اسنپدراگون ۶۵۳ بهره می‌برد.

همانند سری F1s اوپو، دو گوشی جدید این کمپانی نیز روی ویژگی‌های عکاسی تمرکز دارند. سازنده‌ی چینی آر 9 اس و آر 9 اس پلاس از یک سنسور IMX398 سونی با گشودگی دیافراگم f/1.7 در پشت دستگاه و از یک نمونه‌ی ۱۶ مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم f/2.0 در جلوی گوشی بهره گرفته است. البته در نسخه‌ی کوچکتر از لرزش‌گیر اپیتکال و فلاش دوگانه خبری نیست.

هر دو گوشی جدید اوپو به اسکنر اثر انگشت تعبیه شده در کلید هوم و سیستم شارژ سریع اختصاصی این کمپانی موسوم به VOOC مجهز شده‌اند که ۷۵ درصد ظرفیت باتری در ۳۰ دقیقه شارژ می‌شود. گوشی آر 9 اس از یک باتری ۳۰۱۰ میلی ‌آمپر ساعتی و آر 9 اس پلاس از یک باتری ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعتی بهره می‌برد.

آر 9 اس دارای ۴ گیگابایت رم و آر 9 اس پلاس دارای ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم است و برای هر دو گوشی ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی داخلی در نظر گرفته شده که امکان افزایش تا ۱۲۸ گیگابایت از طریق کارت حافظه‌ی خارجی وجود دارد.

سیستم عامل هر دو گوشی به صورت پیش‌فرض اندروید ۶ مارشمالو است که رابط کاربری Color OS 3.0 اوپو روی آن کشیده شده است. OPPO R9s از روز ۲۸ اکتبر (۷ آبان) و R9s Plus از ماه دسامبر در چین عرضه می‌شوند. هنوز  زمان عرضه و قیمت این دو گوشی در بازار آمریکا مشخص نشده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات