گزارش مالی یاهو در سه ماهه دوم سال 2016: افزایش درآمد به 1.31 میلیارد دلار

پنج‌شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
یاهو گزارش مالی مربوط به سه ماهه‌ی سوم ۲۰۱۶ را منتشر کرده که براساس آن این کمپانی موفق شده تا درآمد ۱.۳۱ میلیارد دلاری را کسب کند.
تبلیغات

یاهو گزارش مالی مربوط به سه ماهه‌ی سوم ۲۰۱۶ را منتشر کرده که براساس آن این کمپانی موفق به کسب درآمد ۱.۳۱ میلیارد دلاری شده است. یاهو به ازای هر سهم خود سودی ۰.۱۷ سنتی کسب کرده است.

تحلیل‌گران وال استریت پیش‌بینی کرده بودند که یاهو درآمدی ۱.۳۱ میلیارد دلاری را با سود ۰.۱۴ دلاری به ازای هر سهمش کسب کند. با توجه به بالا بودن ۰.۰۳ دلاری سود کسب شده به ازای هر سهم، یاهو پیش‌بینی‌های انجام شده را پشت سر گذاشته است. با توجه به اینکه یاهو در تابستان سال جاری با اخبار ناخوشایندی در مورد سرویس‌هایش روبرو شد، از این‌رو می‌توان عملکرد این کمپانی را مثبت تلقی کرد.

مریسا میر، مدیرعامل یاهو در جریان ارائه‌ی گزارش مالی یاهو چنین اظهار نظر کرد:

من از نتایج مالی سه ماهه‌ی سوم ۲۰۱۶ راضی هستم. طی فصل سوم سال ۲۰۱۶ ما سرویس‌های جدیدی را عرضه کرده و عملکرد مالی خوبی را نیز شاهد بودیم. نتایح به دست آمده حاصل کار تیمی، تمرکز و تلاش کارمندان یاهو است. ما در مورد کسب و کار خود و همچنین ارزش سرویس‌هایی که در اختیار کاربران قرار می‌دهیم، اعتماد به نفس بالایی داریم. ما سخت تلاش می‌کنیم تا اعتماد کاربران را به دست بیاوریم و از اینکه کاربران وفاداری داریم، بسیار دلگرم شده‌ایم.

پس از انتشار گزارش مالی یاهو، ارزش سهام این کمپانی با افزایش ۱.۲۵ دلاری همراه شد. درآمد یاهو در بخش موبایل و دسکتاپ با افزایش همراه شده است. البته رشد درآمد در بخش دسکتاپ کمتر از رشد درآمد بخش موبایل است، بطوریکه درآمد بخش دسکتاپ شاهد رشد ۱.۲ درصدی است، حال آنکه درآمد بخش موبایل بیش از ۴۶ درصد افزایش پیدا کرده است. افزایش درآمد بخش موبایل را باید به واسطه‌ی سرمایه‌گذاری گسترده‌ی یاهو در این حوزه عنوان کرد. از جمله‌ی سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته باید به اپلیکیشن‌های متعددی اشاره کرد که این کمپانی منتشر کرده است. حتی یاهو شماری از برنامه‌های پربیننده نظیر مناظره‌ی هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ را در کنار بازی‌های NFL بصورت استریم ویدیو اشاره کرد.

از مجموع درآمد ۱.۳۱ میلیارد دلاری یاهو، ۷۰۳ میلیون دلار از طریق جستجو به دست آمده که در مقایسه با ۵۱۶ میلیون دلار مدت مشابه سال گذشته نشان از افزایش دارد. قیمت آگهی به ازای هر کلیک برای آگهی دهندگان بیش از ۹ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته و تعداد کلیک‌های پرداختی بیش از ۲۲ درصد کاهش پیدا کرده است.

یاهو پیش‌بینی کرده تا در سه ماهه‌ی جاری درآمدی ۱.۳۶ تا ۱.۴ میلیارد دلاری به دست بیاورد که در مجموع درآمد سالیانه‌ی این کمپانی را بین ۵.۰۶ تا ۵.۱ میلیارد دلار می‌کند.

در تابستان سال جاری یاهو شاهد اتفاقات و حوادث مختلفی بود. اپراتور مخابراتی ورایزن با پرداخت ۴.۸ میلیارد دلار این کمپانی را مال خود کرد. این در حالی است که یک دهه‌ پیش ارزش بازار یاهو به بیش از ۱۲۸ میلیارد دلار می‌رسد. پس از این موضوع یاهو تایید کرد که در سال ۲۰۱۴ مورد حمله‌ی هکری قرار گرفته و اطلاعات بیش از ۵۰۰ میلیون کاربر در خطر سواستفاده قرار دارد. همچنین باید به همکاری یاهو با دولتمردان آمریکایی برای جاسوسی از ایمیل کاربران نیز اشاره کرد. براساس اطلاعات ارائه شده یاهو نرم‌افزاری را توسعه داده که با استفاده از آن محتوای ایمیل‌های رد و بدل شده توسط کاربران یاهو را زیر نظر می‌گیرد. یاهو در واکنش به این موضوع خود را تابع قوانین خوانده و مدعی شد هیچ اقدامی را برخلاف قوانین ایالات متحده‌ی آمریکا انجام نداده است.

باید دید که تصاحب یاهو توسط ورایزن تا چه اندازه می‌تواند از اتفاقات پیش آمده در مورد سرقت اطلاعات توسط هکرها تاثیر بپذیرد.

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات