۱۰ راه جالب و مفید برای استفاده از دستیار گوگل در الو

شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰
مطالعه 7 دقیقه
گوگل اسیستنت کاربردهای متنوعی دارد که برای بسیاری از کاربران جذاب خواهند بود و در صورت آشنایی بیشتر، استفاده‌های مفیدتری خواهند داشت.
تبلیغات

بهار سال جاری گوگل در کنفرانس Google I/O اعلام کرد که اپلیکیشن چت الو (Allo) را عرضه خواهد کرد. به این ترتیب، وعده داده شد که اواخر تابستان این اپلیکیشن در دسترس عموم قرار گیرد. اکنون این اپلیکیشن حاضر شده و بهانه‌ای است تا به عنوان چت بات گوگل اسیستنت خودنمایی کند. بنابراین شما می‌توانید از هوش مصنوعی گوگل (Google's AI) در گفتگوهای خود استفاده کنید.

در ادامه به ۱۰ کاربرد جالب دستیار گوگل در الو خواهیم پرداخت:

آب‌وهوای هر مکان در هر زمان

گوگل اسیستنت

هزاران راه برای دانستن آب‌وهوای فعلی محل زندگی شما وجود دارد. اما در مورد آب‌وهوای هفته‌ی آینده چه باید کرد؟ یا هوای یک بخش کاملا متفاوت در نقطه‌ی دیگری از جهان را چطور دانست؟ اگر شما چند سؤال درباره‌ی آب‌وهوا داشته باشید، طبیعتا باید برای هرکدام جستجو کنید.

در صورتی که با پرسیدن از اسیستنت می‌توانید اطلاعات موردنظر را سریع‌تر به دست آورید. برای مثال می‌توانید بپرسید: «فردا باران می‌بارد؟» و پس از گرفتن پاسخ در ادامه‌ی پرسش قبلی سؤال کنید: «آخر هفته چطور؟» از این‌رو اگر قصد برنامه‌ریزی برای سفر داشته باشید، اسیستنت اطلاعات آب‌وهوای هر منطقه را در زمان حال و آینده خواهد داد.

ایجاد یادآور و تقویم قرار ملاقات

گوگل اسیستنت

اگر با دوستان خود از طریق الو قرار گذاشتید (البته بعد از این‌که آن‌ها را به استفاده از الو قانع کردید)؛ اسیستنت به شما کمک می‌کند که بدون خارج شدن از برنامه، رویدادهای تقویم خود را اضافه کنید. کافی است به اسیستنت بگویید که موارد مورد نظر شما را در تقویم اضافه کند. ضمن این‌که اسیستنت اطلاعاتی نظیر زمان و موضوع را خواهد پرسید و در صورت تمایل آن‌ها را ذخیره خواهید کرد.

اسیستنت می‌تواند طور دیگری وقایع را به شما یادآوری کند. چنانچه می‌خواهید چیزی را به‌عنوان یادآوری به اسیستنت بگویید؛ از شما زمان یادآوری را خواهد پرسید. به خاطر داشته باشید که لازم نیست زمان مورد نظر را کاملا دقیق بگویید. گفتن پاسخ‌هایی چون «فردا» و «بعدازظهر» کفایت می‌کند

ارسال پیام‌های صوتی

گوگل اسیستنت

الو این قابلیت را دارد که پیام‌های صوتی شما را ارسال کند؛ اما گوگل اسیستنت می‌تواند علاوه بر این، پیام شما را هم بشنود. پس به‌جای تایپ کردن سؤالات و دستورهای خود، می‌توانید پیام‌ها را به‌صورت صوتی ارسال کنید. برای چت با اسیستنت فقط لازم است روی علامت میکروفون ضربه بزنید و سپس شروع به صحبت کردن کنید.

قابلیت جستجو در چت‌های گذشته

گوگل اسیستنت

همان‌طور که با ربات گوگل مشغول چت هستید، ناگزیر اطلاعات مفیدی عرضه می‌شود. سؤال این است که چطور می‌توان به بعضی از این اطلاعات دوباره دست پیدا کرد؟ شما می‌توانید سؤال خود در مورد جستجوهای گذشته را بارها و بارها بپرسید. چت گوگل اسیستنت تاریخچه‌ی قابل جستجویی ارائه می‌دهد.

در بخش چت اسیستنت، علامت آیکونی در گوشه‌ی سمت راست بالا وجود دارد که درواقع دکمه‌ی منو است. با ضربه روی گزینه‌ی Search و سپس تایپ چند حرف از کلمه‌ی مورد نظر، می‌توانید به جستجوی آن واژه بپردازید.  

به اشتراک‌گذاری تصاویر

گوگل اسیستنت

اسیستنت می‌تواند آنچه را می‌نویسید، بخواند، صدای شما را بشنود و در نهایت تصاویری را که می‌فرستید ببیند. از این‌رو قادر است مواردی چون بارکد را بخواند و چهره و نقاط دیدنی موجود در تصویر را شناسایی کند. بنابراین می‌توانید برنامه‌ی اسکن بارکد اندروید خود را حذف کنید و بارکدها را با اسیستنت اسکن کنید. ضمن این‌ که اسیستنت در شناسایی محصولات و لوگوها هم خوب عمل می‌کند. این یک راه‌حل عالی برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد دنیای پیرامون خود است.

دسترسی به Google Photos

گوگل اسیستنت

اگر نسخه‌ی پشتیبانی از تصاویر خود در Google Photos ایجاد کنید، اسیستنت می‌تواند در صورت درخواست شما، آن‌ را فراخوانی کند. برای مثال می‌توانید از اسیستنت بخواهید که تصاویری را که از موارد خاص مانند سگ یا غروب خورشید گرفته‌اید به شما نشان دهد. ضمن این که اسیستنت قادر به نشان دادن اطلاعات متادیتای عکس است و می‌تواند به شما بگوید که این عکس را در چه تاریخ و مکانی گرفته‌اید. مهم‌تر از همه این که در درخواست خود برای فراخوانی عکس، باید به اسیستنت بگویید که در بین عکس‌های خودتان جستجو کند؛ در غیر این صورت فقط تصاویر موجود در وب را جستجو خواهد کرد.

اجرای موزیک ویدیو

گوگل اسیستنت

اسیستنت می‌تواند ‌موزیک‌های موردنظر شما را اجرا کند، بدون این که نیاز به خارج شدن از الو داشته باشید. کافی است نام آهنگ یا خواننده‌ی موردنظر را جستجو کنید. احتمال آن زیاد است که اسیستنت، ویدیو موزیک موردنظر را در یوتیوب پیدا کند. روی تصویر بندانگشتی ویدیو ضربه بزنید تا یک برنامه‌ی پخش ویدیو به‌صورت پاپ‌آپ باز و اجرا شود. در اینجا مجبور نیستید که به سراغ اپلیکیشن یوتیوب خود بروید؛ اما می‌توانید با افزودن پیشوند Play قبل از جستجوی موزیک موردنظر، با کمک برنامه‌های پیش‌فرض آن را اجرا کنید.

ثبت‌نام اشتراک

گوگل اسیستنت

شما می‌توانید از اسیستنت بخواهید اخبار مورد تقاضای شما را ارسال کند؛ ضمن این که این امکان برایتان فراهم خواهد بود تا اطلاعات مفید را به‌صورت روزانه دریافت کنید. کافی است پس از سؤال و درخواست خود به اسیستنت بگویید: «Send me daily»

در ادامه اسیستنت از شما ساعت ارسال اطلاعات را خواهد پرسید و با پاسخ به آن اشتراک شما ثبت خواهد شد. این اشتراک روزانه می‌تواند حول موضوعاتی چون اخبار، آب‌وهوا و نرخ تبادلی ارز باشد. از طرفی این امکان برای شما فراهم است که فهرست اشتراک‌های خود را در اسیستنت مشاهده کنید. چنانچه بخواهید یکی از آن‌ها را تغییر یا لغو کنید؛ خواسته‌ی خود را به اسیستنت بگویید. در ادامه، اسیستنت درباره‌ی تنظیمات جدید از شما سؤال خواهد کرد و درخواست شما انجام خواهد شد.

بازی‌های چتی

گوگل اسیستنت

حالا که با کارایی‌های مفید گوگل اسیستنت آشنا شدید، بد نیست که وقتی را هم به بازی با آن سپری کنید. فقط باید به اسیستنت بگویید که قصد انجام بازی دارید. در اینجا اسیستنت چند گزینه برای بازی‌های کلاسیک یک‌نفره مانند solitaire، بازی‌های Google Doodles، معما و بازی‌های مبتنی بر چت معرفی می‌کند.

در بازی‌های معمایی، موضوعات و سطح‌بندی‌های متعددی وجود دارد. بازی‌های چتی هم نسبتا عجیب هستند و بر پایه‌ی شکلک‌ها شکل گرفته‌اند؛ در این بازی‌ها می‌توانید نام یک فیلم را بر اساس شکلک‌های نشان داده‌شده حدس بزنید و به معما پاسخ دهید.  

درخواست جوک، حقایق جالب و اطلاعات بیشتر

گوگل اسیستنت

معمولا همه از یک لطیفه‌‌ی خوب استقبال می‌کنند. حتی یک لطیفه‌ بد وقتی توسط یک ربات گفته شود، جالب به نظر می‌آید. کافی است تا از اسیستنت بخواهید تا برای شما لطیفه تعریف کند. همچنین می‌توانید از اسیستنت بخواهید که حقایق جالب یا موضوعات سرگرم‌کننده را به‌صورت تصادفی به شما ارائه دهد. چنانچه به هر یک از این موارد، علاقه‌مند باشید می‌توانید درخواست اشتراک دهید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات