نتیجه مقایسه دوربین آیفون 7 با اکسپریا ایکس زد، گلکسی اس 7، اچ تی سی 10 و دیگر رقبا

دوشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۲
مطالعه 6 دقیقه
هفته‌ی گذشته آیفون ۷ را در مقابل رقبای اندرویدی آن قرار دادیم تا با قدرت عکاسی آن بیشتر آشنا شوید، در این مقاله نتیجه‌ی نظرسنجی را مشاهده می‌کنید.
تبلیغات

هفته‌ی گذشته دوربین آیفون 7 را با گلکسی اس 7، ال جی جی 5، اچ‌تی‌سی 10، هواوی پی 9 و اکسپریا ایکس زد و نکسوس 6 پی مقایسه کردیم اما ترتیب گوشی‌های این آزمایش به شکل زیر بوده است:

  • گوشی یک: اچ تی سی ۱۰
  • گوشی ۲: هواوی پی ۹
  • گوشی ۳: گلکسی اس ۷
  • گوشی ۴:  ال جی جی ۵
  • گوشی ۵: آیفون ۷
  • گوشی ۶: نکسوس ۶ پی
  • گوشی ۷:  اکسپریا ایکس زد

برای مشاهده درصد آراء هر کدام از آزمایش‌ها به مقاله‌ی «مقایسه دوربین آیفون 7 با اکسپریا ایکس زد، گلکسی اس 7، نکسوس 6 پی، ال جی جی 5 و اچ تی سی 10» مراجعه کنید.

آزمایش اول: بیشترین رای با HTC 10

در پس زمینه‌ی این آزمایش مایکرو، نور شدید وجود دارد که کار را برای عکاسی از سوژه دشوار می‌کند. در این آزمایش مایکرو، میزان فلو شدن پس زمینه، ثبت رنگ صحیح گل و جزئیات مربوط به گلبرگ‌ها اهمیت دارد. اکثر گوشی‌ها عملکرد خوبی داشته‌اند اما گوشی‌های یک (HTC 10) و شش (Nexus 6P) و پنج (iPhone 7) رنگ‌ها را نزدیک‌تر به واقعیت ثبت کرده‌اند.  برخی از دوربین‌ها جزئیات گلبرگ‌ها را از بین برده‌اند و برخی نیز به طور کامل رنگ گل را اشتباه ثبت کرده‌اند. برخی از دوربین‌ها هم آنقدر سوژه را شارپ کرده‌اند که از حالت واقعی و طبیعی خارج شده است.

مقایسه دوربین آیفون 7 گلکسی اس 7 نکسوس 6 پی

آزمایش ۱: کدامیک عکس ماکرو بهتری گرفته است؟

در آین آزمایش اکثر کاربران زومیت به HTC 10 یا گوشی شماره یک رای دادند.

آزمایش دوم: بیشترین رای با iPhone 7

آزمایش دوم در نور بسیار کم و مصنوعی گرفته شده است. در این تصویر نقطه‌ی فوکوس روی نوشته‌های روزنامه است. ثبت جزئیات، ثبت رنگ صحیح چوب و الگوی آن و البته جزئیات در سایر بخش‌ها به خصوص در نوشته‌های روزنامه بخش‌هایی هستند که برنده‌ را تعیین می‌کنند. در این آزمایش تقریبا همه گوشی‌ها عملکرد خوبی داشتند اما گوشی سه (Galaxy S7)، گوشی یک (HTC 10) و گوشی پنج (iPhone 7) تصویر با جزئیات بیشتر و نویز کمتری را ثبت کردند.

مقایسه دوربین آیفون 7 گلکسی اس 7 نکسوس 6 پی

آزمایش ۲ برش ۱۰۰ درصد

مقایسه دوربین آیفون 7 گلکسی اس 7 نکسوس 6 پی

آزمایش ۲: کدام گوشی عکس بهتری گرفته است؟

در این آزمایش کاربران زومیت بیشترین رای را به آیفون ۷ دادند.

آزمایش سوم:  بیشترین رای با Nexus 6p

آزمایش سوم در نور مصنوعی داخلی انجام شد. در این تصاویر ثبت رنگ درست سوژه‌ها، ثبت جزئیات سوژه‌ها و همچنین ثبت رنگ واقعی چوبی که سوژه‌ها روی آن قرار دارند، نکته‌ی تعیین کننده بود. با وجود اینکه تقریبا همه گوشی‌ها عملکرد قابل قبولی داشتند اما نکسوس ۶ پی (گوشی ۶) عملکرد بهتری داشت اما گوشی شماره ۲ (هواوی پی ۹) و گوشی شماره ۳ (گلکسی اس ۷) و همچنین گوشی شماره ۵ (آیفون ۷) نیز بسیار خوب عمل کردند.

مقایسه دوربین آیفون 7 گلکسی اس 7 نکسوس 6 پی

کاربران زومیت بیشترین رای را به نکسوس ۶ پی دادند. 

آزمایش چهارم: بیشترین رای با نکسوس ۶ پی و آیفون ۷ 

در این آزمایش امکان کنترل بهتر نوردهی یا اکسپوژر به چالش کشیده شده است. در پشت برگ‌ها نور آفتاب وجود دارد و خود سوژه نیز زیر نور مستقیم است. دوربینی که جزئیات پس زمینه و خود درخت را صحیح ثبت کرده باشد، عملکرد بهتری داشته است. البته کنترل نور و حذف آن از عکس نیز موردی است که در این آزمایش بسیار تعیین کننده است. در این آزمایش دوربین اکثر گوشی‌ها با مشکل روبرو شد اما آیفون ۷ و نکسوس ۶ پی عملکرد خیره‌کننده‌ای را نشان دادند و به نظر ما هر دو عالی عمل کردند.

مقایسه دوربین آیفون 7 گلکسی اس 7 نکسوس 6 پی

بیشترین رای کاربران در این آزمایش به نکسوس ۶ پی داده شد اما با اختلاف بسیار کم، آیفون ۷ در رتبه دوم قرار گرفت.

آزمایش ۴: کدامیک گوشی عملکرد بهتری داشته است؟

آزمایش پنجم: بیشترین رای با Nexus 6P

این آزمایش برای بررسی عملکرد HDR دوربین‌ها انجام شد. در این آزمایش همه موبایل‌ها بر روی حالت HDR تنظیم شده‌اند. برای درک بهتر تفاوت عملکرد HDR در این آزمایش علاوه بر دقت روی پس زمینه و ثبت جزئیات در سایه باید روی بخشی از شن که نور شدیدی روی آن می‌تابد نیز دقت داشته باشید. گوشی‌های نکسوس ۶ پی، آیفون ۷، ال جی جی ۵ و گلکسی اس ۷ عملکرد قابل قبولی را ارائه کردند و به نظر ما نیز نکسوس ۶ پی در حالت HDR به مراتب بهتر از رقبای خود عمل می‌کند.

مقایسه دوربین آیفون 7 گلکسی اس 7 نکسوس 6 پی

بیشترین رای کاربران در آزمایش HDR به نکسوس ۶ پی اختصاص یافت.

آزمایش ۵: حالت HDR در کدام دوربین بهتر عمل کرده است؟

آزمایش ششم: بیشترین رای با آیفون ۷

این آزمایش در نور زیاد روز گرفته شده است. در این آزمایش به جزئیات تصویر بر روی دیوار آجری و همچنین پس‌زمینه‌ی تصویر دقت کنید. با وجود اینکه کاربران زومیت گوشی شماره ۵ یا آیفون ۷ را بهتر دانستند اما آیفون ۷ با وجود اینکه داینامیک رنج بسیار خوبی را ارائه کرده و نور پس زمینه تاثیری منفی چندانی بر روی عکس نداشته اما رنگ دیوار را به اشتباه تشخیص و ثبت کرده است و علاوه بر آن تصویر را به شدت شارپ کرده که از حالت طبیعی خارج شده است. در این آزمایش گوشی شماره یک یا HTC 10 و گوشی شماره سه Galaxy S7 و گوشی شماره هفت یعنی اکسپریا ایکس زد عملکرد بهتری داشته‌اند.

مقایسه دوربین آیفون 7 گلکسی اس 7 نکسوس 6 پی

بیشترین رای کاربران به آیفون ۷ اختصاص یافت.

آزمایش ۶: کدامیک عمکرد بهتری داشته اند؟

آزمایش هفتم: بیشترین رای با Nexus 6p

در این آزمایش بار دیگر قدرت ثبت جزئیات در تصاویر ماکرو به چالش کشیده شده است. همچنین باید به پس زمینه و رنگ فلز مربوط به نیمکت نیز برای انتخاب بهتر دقت کرد. در این آزمایش همه گوشی‌ها عملکرد خوبی داشتند اما آیفون ۷ رنگ‌ها را به درستی تشخیص نداده است. در این آزمایش نکسوس ۶ پی رنگ چوب و رنگ مخروط کاج را به خوبی ثبت کرده و در عین حال پس زمینه را نیز به خوبی از سوژه جدا کرده است.

مقایسه دوربین آیفون 7 گلکسی اس 7 نکسوس 6 پی

در آزمایش آخر نکسوس ۶ پی بیشترین رای را از کاربران زومیت کسب کرد. در این آزمایش‌ها نکسوس ۶ پی ۴ مورد، آیفون ۷ دو مورد و اچ‌تی‌سی ۱۰ یک تست را با موفقیت به نفع خود ثبت کردند.

نظر شما چقدر با واقعیت نزدیک‌تر بود؟ 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات