هایسنس تلویزیون 70 اینچی 4K مجهز به HDR را با قیمت 3٫500 دلار راهی بازار کرد

دوشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
شاید فکر کنید که پرداخت ۳٫۵۰۰ دلار برای یک تلویزیون زیاد باشد، اما اگر صحبت از یک محصول ۷۰ اینچی 4K باشد، اصلا اینطور نیست.
تبلیغات

هایسنس تلویزیون جدیدی را با سایز ۷۰ اینچ و رزولوشن 4K راهی بازار کرده که تنها ۳٫۵۰۰ دلار قیمت دارد. برچسب قیمت ۳٫۵۰۰ دلاری برای این تلویزیون را با در نظر گرفتن سایر نمونه‌های موجود در بازار که از وجود پنل ال‌سی‌دی بهره می‌برند، باید یک گزینه‌ی ایده‌ال به شمار آورد.

با وجود اینکه تا امروز Vizio محصولاتی را با امکانات بالا و قیمت مناسب راهی بازار کرده بود، اما به نظر می‌رسد هایسنس در پی آن است تا این جایگاه را مال خود کند. هایسنس به تازگی وارد بازار آمریکا شده، اما بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی تلویزیون در چین که سردرمدار این بازار نیز به شمار می‌رود، بین ۵ تولیدکننده‌ی برتر تلویزیون در سطح جهان قرار دارد.

چند سال پیش هایسنس با عرضه‌ی یک پلیر ارزان قیمت به بازار که Roku نام داشت، راه خود به بازار آمریکا را هموار کرد. حال این کمپانی چینی در نظر دارد تا با عرضه‌ی تلویزیون‌های 4K مجهز به فناوری HDR در اندازه‌های بزرگ و در عین حال قیمت‌های پایین، خود را بیش از پیش بشناساند.

تلویزیون ۷۰ اینچی H10 از یک پنل نمایشی تخت با رزولوشن 4K بهره می‌برد. این تلویزیون از فناوری Quantom-Dot استفاده می‌کند که نمایش رنگ‌ها را بسیار بهبود داده است. همچنین با بهره‌گیری از یک سیستم روشنایی پس زمینه، قدرت روشنایی پنل بیش از ۱٫۰۰۰ نیت است.

برای ویدیوهایی با داینامیک رنج بالا، در این تلویزیون از فناوری HDR10 استفاده می‌شود، اما خبری از دالبی ویژن نیس. هایسنس موفق شده برای تلویزیون ۷۰ اینچی خود استاندارد THX را دریافت کند که پیش از این تنها دو کمپانی شارپ و پاناسونیک موفق به دریافت آن برای تلویزیون‌های 4K خود شده‌اند.

در مقام مقایسه‌ی تلویزیون ۷۰ اینچی های‌سنس می‌توان به نسخه ۶۵ و ۷۰ اینچی تلویزیون‌های ویزیو از سری رده‌ بالای P اشاره کرد که با قیمت ۲٫۰۰۰ و ۳٫۸۰۰ دلاری راهی بازار شده‌اند. هر یک از محصولات دو کمپانی دارای قابلیت‌هایی هستند که نهایتا آن دو را در یک رده قرار می‌دهد. البته باید به این نکته اشاره کرد که تلویزیون‌های ویزیو از قابلیت کروم‌کست بصورت تعبیه شده در داخل این محصول بهره می‌برند.

تلوزیون ۷۰ اینچی هایسنس از سیستم عامل اپرا تی‌وی بهره می‌برد که چند اپلیکیشن استریم ویدیوی مطرح و یک مرورگر خوب را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات