ساعت‌های هوشمند در آینده با حرکت مچ و انگشتان دست کنترل می‌شوند

جمعه ۳۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
ساعت‌های هوشمند هم‌اکنون محدودیت‌هایی دارند، اما انتظار می‌رود در آینده امکاناتی به آنها اضافه شود که بتوان با حرکت مچ دست و انگشتان آنها را کنترل کرد.
تبلیغات

اگرچه یکی از دلایل طراحی ساعت‌های هوشمند دسترسی آسان و سریع به امکانات گوشی است اما این گجت‌های پوشیدنی هنوز در ابتدای راه تکامل خود قرار دارند.

یکی از مشکلاتی که در استفاده از این ساعت‌ها ممکن است با آن برخورد کرده باشید، مشغول بودن هر دو دست و نبود  امکان پاسخ‌دهی یا بررسی پیام در همان لحظه است، با اینکه فرامین صوتی تا حدودی به حل این موضوع کمک کرده‌ اما محدودیت در زبان‌های مورد پشتیبانی و مشکلات در تشخیص گفتار باعث شده تا این ضعف همچنان مورد توجه محققان و سازندگان باشد.

به تازگی در دانشگاه دارتموث تحقیقاتی برای تولید دریافت‌کننده‌‌ی فرامین حرکتی (در قالب ساخت یک مچ‌بند) برای ساعت‌های هوشمند انجام گرفته است که توسط آن می‌توان دستورات لازم را از طریق حرکات مچ دست و انگشتان انتقال داد.

این مچ‌بند با جمع کردن انگشت شست و اشاره (به حالت نیشگون) فعال می‌شود. یک سنسور Piezo که وظیفه‌‌ی آن تشخیص لرزش‌ است، دوازده سنسور مجاورت مادون قرمز تعبیه شده بر روی مچ‌بند را آماده به کار می‌کند پس از این فرآیند، سنسورهای حرکتی حرکات دست شما را به یک میکرو‌کامپیوتر Arduino Due منتقل کرده و اطلاعات دریافت شده به یک دستور یا فرمان خاص  اختصاص داده می‌شود و سرانجام با جمع کردن دو انگشت شست و اشاره، این پروسه خاتمه پیدا می‌کند.

طی آزمایشات انجام گرفته، محققان با چرخاندن مچ و حرکت انگشتان موفق به اجرای اپلیکیشن‌ها، جابجا کردن ترک‌های موسیقی، ترسیم اشکال مختلف, بزرگ و کوچک کردن نقشه بر روی ساعت هوشمند شوند. قرار است این دستاورد ارزشمند در نشست ACM در ۱۹ ماه اکتبر و در بخش رابط کاربری ارائه شود.

با ساخت موفقیت‌آمیز نسخه‌ی اولیه از این دریافت‌کننده‌ی فرامین حرکتی برای ساعت‌های هوشمند، می‌توان امیدوار بود سازندگان SmartWatch از این ویژگی کاربردی در محصولات آتی خود استفاده کنند.

پیشنهاد می‌کنیم ویدیوی مربوط به این تحقیقات را مشاهد کنید.

360P

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات