آیا آئودی به کارش در مسابقات لمانز پایان می دهد؟ (بروزرسانی: تایید شد)

شنبه ۸ آبان ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
آیا آئودی دیگر در مسابقات جهانی استقامت و پیست مطرح لمانز فرانسه شرکت نخواهد کرد؟
تبلیغات

خبرگزاری Auto Motor und Sport به نقل از شایعات مطرح شده از دفتر مرکزی آئودی آلمان، گزارش داده است که ممکن است فصل ۲۰۱۷ آخرین فصل حضور آن‌ها در مسابقات باشد. در ادامه به دلایل احتمالی این تصمیم آئودی پرداخته می‌شود.

آئودی از اظهار نظر در این خصوص خودداری کرده است اما چندین دلیل خوب برای این خودروساز وجود دارد که از مسابقاتی کناره‌گیری کند که در چند سال گذشته یکه‌تاز آن بوده است. آئودی در سال‌های ۲۰۰۶ الی ۲۰۱۴ با کسب هشت قهرمانی در مسابقات ۲۴ ساعته‌ی استقامت لمانز رکورددار مسابقات جهانی استقامت به‌شمار می‌رود.

  • متأسفانه آئودی در مسابقات استقامت تمام تمرکز خود را بر روی تکنولوژی دیزل گذاشته است. با رسوایی اخیر گروه فولکس‌واگن در این زمینه که منجر به تمرکز بیش‌تر بر روی تکنولوژی خودروی الکتریکی در این کمپانی شده است، بنابراین صرف زمان در مسیر تکنولوژی دیزل مغایر با مسیر حرکت اخیر فولکس‌واگن خواهد بود.
  • با در نظر گرفتن مسئله‌ی عنوان شده، آئودی قرار است در مسابقات فرمول E فصل ۲۰۱۷ شرکت کند در نتیجه باید سهم بزرگی از بودجه‌ی موتوراسپورت خود را به سری خودروهای الکتریکی اختصاص دهد. همچنین با کاهش هزینه‌های محاسبه شده در گروه فولکس‌واگن به‌عنوان پیامد دیگر رسوایی اخیر این کمپانی، داشتن دو گروه مجزا در موتوراسپورت کمی غیرمنطقی به نظر می‌رسد.
  • پورشه نیز زیر نظر برند گروه فولکس‌واگن در مسابقات جهانی استقامت شرکت می‌کند. پورشه از زمان ورودش به کلاس سطح بالای LMP1 هیبریدی در سال ۲۰۱۴ در حال اثبات خود به‌عنوان یک رقیب سرسخت است. پورشه در حال یکه‌تازی در مسابقات است و در ردیف اول مسابقات فصل ۲۰۱۶ قرار گرفته است. به‌علاوه پورشه از یک پیشرانه‌ی هیبریدی الکتریکی-بنزینی برای خودروهایش استفاده می‌کند که در استراتژی محصولات آتی این خودروساز نیز وجود دارد.
  • همچنین مقررات فصل ۲۰۱۸ مسابقات جهانی استقامت تغییراتی خواهد داشت و براثر آن خودروی مسابقه‌ای LMP1 آئودی باید تغییرات بزرگ و البته پرهزینه‌ای داشته باشد.
آئودی مسابقات لمانز

بروزرسانی: آئودی به صورت رسمی در پایان سال ۲۰۱۶ از مسابقات جهانی استقامت کناره‌گیری خواهد کرد. این شرکت مطرح آلمانی تمرکز خود را در مسابقات فرمول E منعطف خواهد کرد. به نظر آئودی مسابقات خودروهای برقی Formula E یکی از آینده‌دار‌ترین مسابقات اتومبیلرانی است و از پتانسیل بسیار بالایی بهره می‌برد. البته آئودی همچنان در مسابقات DTM (مسابقات تورینگ مطرح آلمان) شرکت خواهد کرد و به رقابت با رقبای سرسخت خود اعم از مرسدس بنز و بی‌ام‌و خواهد پرداخت.

آئودی یکی از مطرح‌ترین شرکت‌های فعال در رقابت‌های اتومبیلرانی استقامت است. این شرکت از ۱۸۵ مسابقه‌ای که درآن شرکت داشته، موفق به پیروزی در ۱۰۶ مسابقه شده است. 

آئودی مسابقات لمانز
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات