کاربران گوشی‌های هوشمند اینترنت وایفای را به اینترنت همراه ترجیح می دهند

یک‌شنبه ۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۰
مطالعه 6 دقیقه
محققان دریافته‌اند که امروزه کاربران گوشی‌های هوشمند، بیشتر وقت خود را در حالت متصل به شبکه‌ی وای‌فای می‌گذرانند. آن‌ها رشد استریمینگ ویدیو را دلیل اصلی این امر می‌دانند.
تبلیغات

نتایج پژوهشی که اخیرا توسط P3 and Fierce Wireless انجام شده نشان می‌دهد که کاربران اپراتور تی‌موبایل، بیش از کاربران سایر اپراتورهای ایالات متحده یعنی AT&T، اسپرینت و ورایزون از اپلیکیشن‌های خود در حال برقراری اتصال داده‌ی تلفن همراه استفاده می‌کنند. کاربران تی‌موبایل روزانه به طور متوسط ۱۴۱ ورود به اپلیکیشن را در اتصال به داده‌ی تلفن همراه ثبت کرده‌اند، در حالی که نزدیک‌ترین اپراتور به آن، AT&T با ۱۰۲ ورود به اپلیکیشن است. کاربران ورایزون کمترین تمایل را از خود برای استفاده از اپلیکیشن‌ها در حالت استفاده از داده ی تلفن همراه نشان داده‌اند. زمان بیشتر اتصال به داده‌ی تلفن همراه، مصرف بیشتر را نیز به همراه خواهد داشت. مطابق این گزارش، کاربران تی‌موبایل به طور متوسط روزانه در اتصال به داده‌ی تلفن همراه ۱۳۹ مگابایت و در اتصال به وای‌فای ۲۶۸ مگابایت اطلاعات رد و بدل می‌کنند.

داده‌ی تلفن همراه و وای فای

نتایج کلیدی این مطالعه را در زیر با هم مرور می‌کنیم:

ترافیک داده‌ها از طریق وای‌فای هنوز سهم بیشتری نسبت به داده‌ی تلفن همراه در گوشی‌های هوشمند دارد

تمامی کاربران هر ۴ اپراتور بزرگ تلفن همراه ایالات متحده تلاش می‌کنند که با اتصال به شبکه‌ی وای‌فای و حصول اطمینان از انجام فعالیت‌های سنگین اطلاعاتی خود با استفاده از این نوع اتصال، به نوعی فراتر از مرزهای محدودیت مصرف داده‌ی تلفن همراه خود بروند. با توجه به طرح‌های بسیار تی‌موبایل برای ارائه‌ی داده‌ی رایگان، کاربران آن نگرانی کمتری برای مصرف بیش از حد داده‌ی تلفن همراه دارند.

سهم زمانی وای‌فای از نظر حضور کاربران در محیط اپلیکیشن‌ها رو به کاهش است

این مورد به صورت قطع به معنای کاهش مدت‌زمان حضور کاربران در محیط برنامه‌ها از طریق اتصال وای‌فای نیست، بلکه به معنای افزایش زمانی است که کاربران از طریق اتصال به داده‌ی تلفن همراه در محیط اپلیکیشن‌ها می‌گذرانند. احتمالا این تغییرات به دلیل افزایش سرعت شبکه‌های تلفن همراه از 3G به 4G LTE است که نسبت به نسل‌های قبلی ارتباطات موبایل، پشتیبانی بهتری از ویدیوها دارد.

فیسبوک و یوتیوب پراستفاده‌ترین برنامه‌ها در اتصال داده‌ی ۴ اپراتور بزرگ آمریکا هستند

این مورد نیز به دلیل روند رو به رشد کاربرانی است که بیش از پیش از طریق گوشی‌های هوشمندشان داده‌های ویدیویی ارسال و دریافت می‌کنند. این مورد بی‌ارتباط به افزایش سرعت شبکه‌های اینترنت موبایل و بزرگ‌تر شدن صفحات نمایش گوشی‌های هم نیست. نرخ بسیار بالای استفاده از این پلتفرم‌ها، موجب ایجاد فرصت‌های تجاری جدید از طریق گسترش تبلیغات ویدیویی موبایلی شده است.

یوتیوب

مدت‌زمان بیشتر صرف شده در اپلیکیشن‌های مختلف از طریق اتصال به شبکه‌های اینترنت موبایلی، موجب پیدایش تجارت‌ها و توسعه‌دهندگان بسیاری با فرصت‌های فراوان برای دسترسی به کاربران شده است. در گذشته سرعت پایین اتصالات بدین معنا بود که  بسیاری از کاربران به جز در زمان‌هایی که به شبکه‌ی وای‌فای متصل بودند، تعامل چندانی با گوشی‌های هوشمند خود نداشتند. این حقیقت که کاربران دوست دارند داده‌های پرمحتوای رسانه‌ای را از طریق داده‌ی تلفن همراه دریافت کنند، تایید می‌کند که تجارت‌ها می‌توانند با استفاده از تبلیغات جذاب مبتنی بر مکان و سرشار از ویدیو و استیکرهای کارتونی بسیار فراتر از گذشته بروند.

میزان زیادی از داده‌ی استفاده شده توسط کاربران صرف استریمینگ ویدیو می‌شود، فعالیتی که در دو سال اخیر شاهد رشد محبوبیت فوق‌العاده‌ی آن در بین کاربران بوده‌ایم. اگر سال ۲۰۱۵ زمانی بود که برندها و تبلیغ‌کنندگان رو به ویدیوهای آنلاین آوردند، سال ۲۰۱۶ نیز سال رشد سریع استریمینگ ویدیو خواهد بود. استریمینگ زنده‌‌ی ویدیو به ارسال ویدیو از طریق اینترنت به صورت زنده برای یک مخاطب گفته می‌شود. اگرچه مدت‌ها است که همگی با مفهوم استریمینگ زنده‌ی ویدیو آشنا هستیم، اما به لطف افزایش کیفیت ویدیوها، پهنای باند وسیع‌تر و بهبود فناوری‌های موبایلی، پلتفرم‌ها ویدیویی موبایلی تازه توانسته‌اند با محتوای تولید شده توسط افراد موج‌های جدی در بین کاربران ایجاد کنند.

ویدیوهای آنلاین تبدیل به بخشی کلیدی در مدل تجارت راهبردی برندها و فروشنده‌ها شده‌اند، چرا که کمپانی‌ها با استفاده از این ویدیوها راه‌های نوآورانه‌ی بیشتری برای جلب توجه مشتری‌ها در اختیار دارند. کمپین‌ها و ابتکارات خلاقانه‌ی استریمینگ زنده‌ی ویدیو تبدیل به راهی برای کمپانی‌ها شده است تا از سد آشفته‌بازار دیجیتال گذشته و حال برای ارتباطات بیزینس با فرد یا بیزینس با بیزینس نیز به عنوان واسط انتخاب ظاهر شده‌اند.

برندها برای جمع آوری مخاطبان بیشتر، به صورت روزافزونی در حال استفاده از استریمینگ زنده‌ی ویدیو هستند. به لطف سرمایه‌گذاری‌های قابل توجهی که پلتفرم‌های اجتماعی همچون یوتیوب، فیسبوک، اسنپ‌چت و توییتر با هدف ساخت پلتفرم‌های استریمینگ ویدیوی خود انجام داده‌اند، اهمیت این مقوله به طرز فزاینده‌ای رشد کرده است. پول بسیار هنگفتی در پس این شیوه‌ی تبلیغات نهفته است. به توجه به بررسی جدیدی که اخیرا در سازمان‌های مورد اعتماد رسانه‌ای انجام شده است، ۸۸ درصد از کارکنان این سازمان‌ها اعلام کرده‌اند که به صورت حتمی یا احتمالی در شش ماه آتی در تبلیغات استریمینگ زنده‌ی ویدیو سرمایه‌گذاری خواهند کرد.

فیسبوک

BI Intelligence، سرویس تحقیقاتی بیزینس اینسایدر، گزارشی را با جزییات کامل در مورد استریمینگ زنده‌ی ویدیو گردآوری کرده است که فوران ویدیوهای آنلاین را از دید مشتریان و تبلیغ‌کنندگان سنجیده است و ارزیابی دقیقی را در مورد این که چگونه استریمینگ زنده‌ی ویدیو در حال افزایش سرعت رشد واسطه‌ها است به عمل آورده است.

برخی از نکات کلیدی گزارش مذکور از این قرارند:

  • استریمینگ «زنده‌ی» ویدیو به زودی موجب افزایش سهم کلی استریمینگ ویدیو از ترافیک اینترنت خواهد شد. حساب‌های مشغول به استریمینگ ویدیو به‌تنهایی بیش از دو سوم از کل ترافیک اینترنت را به خود اختصاص خواهد داد و با توجه به گزارش Visual Networking Index کمپانی سیسکو که در ژوئن ۲۰۱۶ منتشر شد، انتظار می‌رود که این سهم در سال ۲۰۲۰ به بیش از ۸۲ درصد برسد.
  • ارزش ویدیوی زنده به دلیل توانایی منحصر به فرد آن در افزودن یک عنصر انسانی معتبر به ارتباطات دیجیتالی است. در نتیجه، برندها برای ارتباط با بینندگانشان در حال بهره‌برداری از شیوه‌‌های گوناگونی از استریمینگ هستند که از آن‌جمله می‌توان به ارائه‌ی محتوای آموزشی و رونمایی محصولات جدید اشاره کرد.
  • تبلیغ‌کنندگان همچنان به سرمایه‌گذاری‌های عظیم خود بر روی ویدیوی آنلاین ادامه خواهند داد، به خصوص تا زمانی که استریمینگ ویدیو جذابیت و کشش لازم را کسب کند. با استناد به آمار ارائه شده از سوی دفتر تبلیغات اینترنتی، در سال ۲۰۱۵ درآمد تبلیغات دیجیتال در ایالات متحده به بیش از ۷.۸ میلیارد دلار رسید که رشدی ۵۵ درصدی را نسبت به سال ۲۰۱۴ نشان می‌دهد.
  • در حالی که استریمینگ زنده هنوز در ابتدای راه خود است، برندهای مختلف با استفاده از پرداخت‌های کوچک، تبلیغات ویدیویی میان‌پرده و پرداخت‌های مستقیم از طریق پلتفرم‌های اجتماعی سعی در کسب درآمد از استریمینگ زنده‌ی ویدیوهای خود دارند.
  • موفقیت استریمینگ زنده‌ی ویدیو، به فائق آمدن برندها بر فقدان استانداردهای سنجش و اندازه‌گیری نیز بستگی دارد، درست همانند تغییرات به وجود آمده در الگوریتم‌های سایت‌های رسانه‌ای اجتماعی که حالا دیگر حتی می‌توانند بر محتوای مورد انتخاب کاربران برای تماشا نیز تاثیر بگذارند!

گزارش مذکور در مجموع در بررسی مواردی همچون بررسی رشد فزاینده‌ی استریمینگ زنده‌ی ویدیو، کشف و بررسی تفاوت‌های بین پلتفرم‌های گوناگونی که از استریمینگ زنده‌ی ویدیو میزبانی می‌کنند و تجزیه و تحلیل راهکارهای موفقیت‌آمیز برندها و ناشران موفق بوده است.

آیا محتوای این گزارش در مورد مصرف داده‌ی تلفن همراه شما نیز صدق می‌کند؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات