اپلیکیشن ePSXe: اجرای بازی های پلی استیشن 1 در اندروید - زوم‌اپ

جمعه ۲۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
ePSXe اپلیکیشنی برای گوشی‌های اندروید است که به کمک آن می‌توانید بازی‌های Playsatation 1 را روی گوشی یا تبلت اندرویدی خود اجرا کنید.
تبلیغات

با وجود آنکه سال‌ها از زمان در اوج بودن کنسول بازی پلی استیشن 1 می‌گذرد و هم‌اکنون جای خود را به پلی استیشن 4 داده است اما همچنان بسیاری از کاربران معتقدند لذتی که از بازی‌های نسل اول این کنسول بردند بسیار بیشتر و خاص‌تر از کنسول‌های امروزی است. بازی‌هایی همچون Resident Evil, Crash Bash, Harvestmoon, Dino Crisis و ... عناوینی هستند که حتی اگر سال‌ها پیش تجربه‌ی بازی کردن آن‌ها را داشته باشید هرگز از خاطرتان نخواهند رفت، موضوعی که در رابطه با بازی‌های امروزی چندان قابل لمس نیست. ePSXe اپلیکیشنی جذاب برای گوشی‌های اندروید است که به کمک آن می‌توانید تنها با استفاده از فایل ایمیج بازی‌های پلی استیشن 1 آن‌ها را در گوشی یا تبلت خود اجرا کنید. این امر نیز با بهترین شکل ممکن انجام می‌شود و اجرای بازی‌ها چه ازلحاظ گرافیکی و چه روان بودن بازی به‌طور کامل با کنسول PS1 برابر است. تنها موضوعی که ممکن است استفاده از این شبیه‌ساز را در گوشی‌هایی که دارای صفحه‌نمایش کوچکتر از ۵ اینچ هستند سخت کند دکمه‌های لمسی کنترلر پلی استیشن ۱ هستند چراکه این دکمه‌ها روی پنجره‌ی بازی نمایش داده می‌شوند و در صورتی که صفحه‌ی موبایل شما کوچک باشد انگشتان شما مانع دید کامل صفحه خواهند شد. البته این موضوع تنها زمانی یک ضعف به حساب می‌آید که قصد انجام لمسی بازی را داشته باشید درحالی‌که با دارا بودن تجهیزات لازم می‌توانید با اتصال کنترلر‌های فیزیکی از انجام بازی‌های PS1 لذت کافی را ببرید.

ePSXe برای اجرای بازی‌ها به دو فایل بایوس (ثابت برای تمام بازی ها) و ایمیج بازی مدنظر نیاز خواهد داشت. ابتدا باید فایل بایوس SCPH۱۰۰۱.bin را ازطریق این لینک دانلود کرده و به حافظه‌ی گوشی یا تبلت منتقل کنید. به منوی تنظیمات بازی رفته و در بخش Preferences گزینه‌ی Bios File را لمس کرده و آدرس فایل دانلود شده را بدهید. کار تمام است و از این پس کافی است تا هربار که قصد اجرای بازی‌های PS1 را داشتید با اجرای ePSXe و لمس گزینه‌ی Run Game فایل ایمیج بازی مدنظر را انتخاب کنید و به انجام بازی بپردازید. برای تهیه‌ی فایل ایمیج بازی‌ها اگر به دیسک بازی دسترسی دارید کافی است تا توسط نرم‌افزارهای مربوطه از آن فایل Image تهیه کنید. اما راه آسان‌تر مراجعه به سایت‌هایی نظیر www.coolrom.com است که در آن می‌توانید به فایل ایمیج تمام بازی‌های منتشر شده در PS۱ دسترسی داشته باشید و هر کدام را که مایل بودید به‌صورت رایگان دانلود کنید. همان‌طور که در ابتدا نیز اشاره شد ePSXe قادر به شناسایی کنترلرهایی که ازطریق بلوتوث یا USB به گوشی متصل می‌شوند نیز خواهد بود و می‌توانید به کمک آن‌ها این بازی‌های نوستالژیک را توسط کنترلرهای فیزیکی به انجام برسانید. برای دانلود می‌توانید از این لینک و برای خرید نیز می‌توانید از لینک زیر استفاده کنید.

نکات مثبت

  • امکان اجرای تمام بازی‌های PS1
  • امکان اتصال کنترلرهای فیزیکی توسط بلوتوث یا USB
  • اجرای بازی ها تنها با استفاده از فایل ایمیج

نکات منفی

  • نکته منفی خاصی ندارد.

دانلود اپلیکیشن

پلی‌استور

اپلیکیشن‌های محبوب خود را ازطریق ایمیل app@zoomit.ir به زومیت معرفی کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات