فراخوانی گلکسی نوت 7 باعث ضرر ۳ میلیارد دلاری سامسونگ خواهد شد

شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
بازی با آتش برای سامسونگ گران تمام شد. گلکسی نوت 7 و آتش‌گیری آن باعث شده تا این شرکت کره‌ای ضرر زیادی را متحمل شود.
تبلیغات

سامسونگ اعلام کرده است که قطع فروش گلکسی نوت 7 برای این کمپانی با ضرر ۳ میلیارد دلاری همراه خواهد بود. گلکسی نوت 7 محصولی بود که سامسونگ به موفقیت آن امید فراوانی داشت و تحلیلگران نیز انتظار داشتند موفقیت گلکسی نوت 5 بار دیگر تکرار شود اما مشکلات حرارتی و انفجار این فبلت باعث شد تا گلکسی نوت 7 به یک شکست برای سامسونگ تبدیل شود.

بعد از اینکه علت انفجار گوشی، مشکل در باتری آن اعلام شد سامسونگ فراخوان تعویض گلکسی نوت 7 را اعلام کرد تا آنها را با مدل بازنگری شده‌ای تعویض کند اما گزارش‌های جدیدی مبنی بر آتش گرفتن مدل‌های تعویض شده باعث شد تا سامسونگ بار دیگر فراخوان جمع‌آوری گوشی‌ها در سراسر دنیا را اعلام کرده و تولید گلکسی نوت 7 را نیز به طور کامل متوقف کند. کمپانی کره‌ای هنوز علت آتش گرفتن گوشی‌های تعویض‌شده را اعلام نکرده است.

در بیانیه منتشر شده توسط سامسونگ آمده است:

کمپانی با بازنگری در گزارش مالی سه ماهه سوم خود که در ۱۱ مهر منتشر شده بود ضرر و زیان مستقیمی که قطع فروش گلکسی نوت 7 به همراه دارد را پذیرا شده است اما انتظار می‌رود که این اقدام بر روی درآمد کمپانی در سه ماهه چهارم ۲۰۱۶ و سه ماهه اول ۲۰۱۷ تاثیر منفی بگذارد. انتظار می‌رود که در سه ماهه چهارم ۲۰۱۶ این تاثیر منفی چیزی در حدود ۲.۵ تریلیون وون خسارت به همراه داشته باشد و در سه ماهه اول ۲۰۱۷ نیز به ۱ تریلیون وون برسد.

جالب است بدانید که ۳.۵ تریلیون وون کره جنوبی معادل ۳.۱ میلیارد دلار آمریکا بوده و می‌تواند نشان دهد که یک اشتباه در طراحی محصول چقدر می‌تواند به یک کمپانی خسارت وارد کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات