TSMC با افزایش فروش آیفون 7، پیش بینی درآمد 2016 خود را 12 درصد افزایش داد

پنج‌شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
TSMC تایوان پس از گمانه‌ها در مورد افزایش تقاضا برای آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس، پیش بینی خود از درآمد سال ۲۰۱۶ را ۱۱ تا ۱۲ درصد افزایش داد.
تبلیغات

کمپانی تایوانی TSMC پیش‌بینی خود از درآمد کسب شده در سال ۲۰۱۶ را به دلیل رکورد جدید کسب شده از نظر فروش و سوددهی در سه ماهه‌ی سوم افزایش داد. تحلیل‌گران پیش‌بینی می‌کنند که TSMC در سه ماهه‌ی سوم سال جاری میلادی از نظر تامین موجودی ماژول‌های آیفون ۷ عملکرد بسیار خوبی را به ثبت رسانده است.

TSMC را باید بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی تراشه‌ی قراردادی در جهان خواند که بخش بزرگی از نیاز اپل برای تراشه‌های مورد استفاده در آیفون‌های اپل را تامین می‌کند. انتظار می‌رود افزایش درآمد سالیانه‌ی TSMC در اثر افزایش فروش برای آیفون ۷ باشد که در اثر شکست گلکسی نوت ۷ روی داده است. همانطور که می‌دانید پس از انفجار گلکسی نوت ۷ تعویض شده، سامسونگ با فراخوانی دوباره‌ی این گوشی‌های هوشمند، تولید فبلت جدید خود را بطور کامل کنار گذاشته و در نتیجه فرصتی طلایی برای دست یافتن به فروش بالا توسط اپل ایجاد شد.

TSMC جزئیاتی را در خصوص میزان سفارش ارائه شده توسط مشتریانش ارائه نکرده و تنها اعلام کرده که انتظار دارد تا این کمپانی با افزایش ۱۱ تا ۱۲ درصدی درآمد سالیانه روبرو شود که این میزان افزایش بیشتر از پیش‌بینی قبلی این کمپانی مبنی بر افزایش ۵ تا ۱۰ درصدی درآمد سالیانه است. مارک لیو، جانشین مدیر اجرایی TSMC به این نکته اشاره کرده که تقاضا برای گوشی‌های هوشمند رده بالا افزایش خواهد یافت.

این افزایش درآمد سالیانه پس از آن اتفاق افتاده که TSMC در سه ماهه‌ی سوم ۲۰۱۶ خبر از افزایش سود خالصش به میزان ۲۸ درصد و دست یافتن به مبلغ ۳.۰۸ میلیارد دلار داد. این کمپانی تمام پیش‌بینی‌های انجام شده توسط تحلیل‌گران در مورد سود کسب شده را پشت سر گذاشت.

براساس اطلاعات ارائه شده درآمد سه ماهه‌ی سوم ۲۰۱۶ کمپانی TSMC با افزایشی ۲۳ درصدی همراه شده به ۸.۲ میلیارد دلار رسیده که رکورد جدیدی برای تایوانی‌ها در مورد کسب بیشترین درآمد در یک فصل است. TMC همچنین اعلام کرده که درآمد ۹ ماه ابتدایی این کمپانی با افزایش ۷.۱ درصدی به ۲۱.۶ میلیارد دلار رسیده است.

براساس اطلاعات ارائه شده توسط موسسه‌ی تحقیقاتی Fuban که در تایوان فعالیت می‌کند، TSMC تنها تامین کننده‌ی تراشه‌ی A10 Fusion مورد استفاده در آیفون‌های جدید در کنار سایر تراشه‌های مورد استفاده در این گوشی‌های هوشمند است.

تحلیل‌گران فوبان انتظار دارند تا TSMC با تامین ماژول‌های مورد نیاز برای تولید بیش از ۸۲ میلیون دستگاه آیفون ۷ در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۱۶ میلادی، ۱۰ تا ۱۵ درصد از درآمد خود در نیمه‌ی دوم سال را از این طریق کسب کنند.

TSMC پیش‌بینی کرده تا در سه ماهه‌ی چهارم ۲۰۱۶ درآمدی ۸.۱ میلیارد دلاری به دست بیاورد که پایین‌تر از رکورد این کمپانی در تابستان سال ۲۰۱۶ است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات