تبلت D1C نوکیا با نمایشگر 13.8 اینجی و اندروید 7.0 نوقا در بنچمارک رویت شد

پنج‌شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
به تازگی مشخصات مربوط به تبلت جدید نوکیا D1C در بنچمارک‌ جی‌اف‌ایکس‌بنچ رویت شده است. این محصول صفحه‌نمایشی ۱۳.۸ اینچی دارد و سیستم‌عامل آن، اندروید ۷.۰ نوقا خواهد بود.
تبلیغات

احتمال بسیار زیادی وجود دارد که نوکیا با معرفی یک محصول جدید در سال جاری مجددا به صحنه‌ی رقابت باز گردد. در حالیکه بیش از دو ماه تا پایان سال ۲۰۱۶ باقی مانده، می‌توان گفت که به زودی صحت یا غلط بودن این شایعه مشخص خواهد شد.

در چند هفته‌ی اخیر، نام یک محصول از برند افسانه‌ای نوکیا سرخط خبرهای بسیاری از وب‌سایت‌های فناوری بوده استو این محصول که Nokia D1C نام دارد حالا تا کنون چندین بار در بنچمارک کیگ‌بنچ رویت شده اما اطلاعات زیادی در مورد مشخصات سخت‌افزاری این محصول در دسترس قرار نگرفته است. اما خبر خوب اینکه D1C اینبار در GFXBench رویت شده و حالا جزئیات بیشتری در این دستگاه مشخص شده است.

برخلاف این موضوع که بسیاری انتظار داشتند تا نوکیا پس از مدت‌ها یک گوشی‌هوشمند اندرویدی را معرفی کند، باید بگوییم که D1C یک تبلت است. با این اوصاف می‌توان با اطمینان تقریبا زیادی گفت که این محصول یک تبلت اندرویدی است و احتمالا در کمپانی نوکیا در حال حاضر تست‌های مهمی را بر روی آن انجام می‌دهد.

بنا به اعلام جی‌اف‌ایکس‌بنچ تبلت نوکیا D1C سیستم‌عامل اندروید ۷.۰ نوقا را اجرا می‌کند و همین موضوع باعث خواهد شد تا این محصول از دیگر تبلت‌های اندرویدی موجود در بازار متمایز باشد. برخی از اطلاعاتی که توسط بنچمارک مورد بحث، اعلام شده، گزارش‌های قبلی منتشر شده در مورد D1C را نیز تایید می‌کند. از جمله مشخصات اعلام شده برای این تبلت، می‌توان به پردازنده‌ی هشت‌هسته‌ای آن اشاره کرد که گفته می‌شود فرکانس‌ کاری هسته‌های آن بر روی ۱.۴ گیگاهرتز تنظیم شده است. چیپ‌ست گرافیکی تبلت یاد شده نیز آدرنو ۵۰۵ خواهد بود و به همین دلیل برخی احتمال می‌دهند که این چیپ پردازشی اسنپدراگون ۴۳۰ باشد.

افزون بر آنچه اشاره شد، محصول جدید نوکیا از ۳ گیگابایت حافظه‌ی رم بهره خواهد برد و حافظه‌ی داخلی ذخیره‌سازی آن نیز ۱۶ گیگابایت در نظر گرفته شده ولی بنا به آنچه در بنچمارک GFX Bench رویت شده، فقط ۹ گیگابایت از این فضا در اختیار کاربر خواهد بود. دوربین پشتی تبلت نوکیا D1C به احتمال زیاد ۱۶ مگاپیکسلی است و دوربین جلویی آن نیز ۸ مگاپیکسلی اعلام شده است. هر دو دوربین این دستگاه امکان ثبت فیلم با کیفیت فول اچ‌دی را دارند.

مهم‌ترین مشخصه‌ی تبلت مورد بحث که باعث می‌شود اطمیان حاصل کنیم که با یک گوشی‌هوشمند مواجه نیستیم، ابعاد ۱۳.۸ اینچی نمایشگر این محصول است. رزولوشن صفحه‌نمایش Nokia D1C نیز ۱۰۸۰p اعلام شده است.

تمام مشخصات و اطلاعاتی که تا کنون در مورد تبلت جدید نوکیا منتشر شده را در این مطلب برای شما توضیح دادیم. در نهایت امیداوریم که به زودی شاهد رونمایی رسمی از این دستگاه باشیم. در ادامه می‌توانید تصاویر مربوط به بنچمارک این دستگاه را مشاهده کنید.

nokia d1c
nokia d1c

نظر شما در مورد تبلت نوکیا D1C چیست؟ آیا نوکیا مجددا می‌تواند در بازار گجت‌های هوشمند در میان رقبای فراوان کنونی عملکرد خوبی داشته باشد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات