وبلاگ نویسی جایگزینی بهتر برای نوشتن انگیزه نامه و رزومه

پنج‌شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
با گسترش نفوذ اینترنت و شبکه‌های اجتماعی به خصوص در بین افراد حرفه‌ای، وبلاگ نویسی جایگزین خیلی خوبی برای نوشتن انگیزه نامه شده است.
تبلیغات

طبق تحقیقات به عمل آمده ۵۰ درصد از کارفرمایان تمایلی به خواندن انگیزه نامه‌های متقاضیان کار ندارند. دلیل آن هم ساده است چرا که تمامی نامه‌ها شبیه به هم هستند و نویسنده سعی در تعریف کردن از خود با به کار بردن صفاتی مختلف دارد.

انگیزه نامه معمولا به نوشته‌ای گفته می‌شود که فرد متقاضی کار یا ادامه تحصیل در آن انگیزه‌ها، توانمندی‌ها و مهارت‌های ارتباطی و نوشتاری خود را بیان می‌کند. این مدل از نامه‌ها چندین سال است که از طرف کارفرما‌ها درخواست می‌شوند. با این حال وجود تعداد زیادی نمونه‌های از پیش نوشته شده کار متقضایان را خیلی راحت کرده و معمولا فرد با کپی کاری از روی چند نمونه به نوشتن نامه اقدام می‌کند.

امروزه با حضور وبلاگ‌ها و شبکه‌های اجتماعی مدل انگیزه نامه‌ها هم عوض شده است. به عنوان مثال هر فرد با عضویت در شبکه‌ای مثل لینکداین می‌تواند یک مقاله در مورد موضوعات مورد مطالعه‌ی خود منتشر کند. این مقاله می‌تواند توانایی‌های مختلف فرد را برای عموم به نمایش بگذارد. اما چرا این کار روشی مناسب‌تر از انگیزه‌ نامه‌های معمولی است:

۱- ساخت رزومه‌های آنلاین

شبکه‌ای مثل لینکداین به شما اجازه می‌دهد تا موفقیت‌های خود را فهرست کنید. این موفقیت‌ها رزومه‌ی آنلاین شما را می‌سازند. در کنار این رزومه توضیحات شما یا دوستان و همکاران شما در کنار نوشته‌های بلاگ یک کارنامه‌ی عالی برای ارائه به مدیران شرکت‌ها به حساب می‌آید. این رزومه با مشارکت دوستان شما راستی آزمایی شده و می‌تواند نظر کارفرما را به سمت خود جلب کند.

۲- استفاده از لینک‌ها و صفحات وب شانس باز شدن و خواندن آن را بالاتر می‌برد

با پیوست یک فایل پی‌دی‌اف یا ورد به ایمیل شانس باز شدن فایل و دیده شدن آن به مراتب کاهش پیدا می‌کند. با این حال اگر شما در بین متن ایمیل لینک مطلب خود را قرار دهید، شانس هدایت فرد به مطلب افزایش زیادی می‌یابد.

۳- انتشار پست‌های جدید در شبکه‌ای مثل لینکداین، جایگاه شما را در بین اعضای سایت ارتقا می‌بخشد

با انتشار پست در لینکداین، شما در صفحه‌ی فید دوستان خود به طور مرتب دیده می‌شوید و این عامل باعث افزایش تعداد به اشتراک‌ گذاری پست شما خواهد شد. الگوریتم لینکداین با شناسایی این رفتار و دادن امتیاز به پست‌هایی که از طرف کاربر ارسال می‌شوند، اولویت نمایش را با پست‌های شما می‌گذارد. در نتیجه شانس دیده شدن پروفایل شما از این روش بسیار بالاتر می‌رود.

اگر به دنبال کار یا متقاضی ادامه تحصیل هستید از شبکه‌های اجتماعی بیشترین بهره را ببرید. با عضویت در شبکه‌هایی مثل لینکداین و انتشار پست‌هایی با محتوای حرفه‌ای شانس دیده شدن خود را افزایش دهید تا کارفرما شما را در بین انبوه متقاضیان شکار کند. این روش باعث ایجاد تصویری مثبت در بین دنبال‌کنندگان صفحه‌ی شما می‌شود و به ایجاد برند آنلاین کمک زیادی می‌کند. ایجاد و انتشار محتوای شخصی برای ساخت برند سال‌های زیادی است که توسط شرکت‌های مطرح دنیا دنبال می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات