جزئیات و مشخصات فورد Edge جدید

پنج‌شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
فورد مشخصات فنی و جزئیات قیمتی مدل Edge را برای سال ۲۰۱۸ منتشر کرد.
تبلیغات

فورد اعلام کرده است که عرضه‌ی مدل ۲۰۱۸ فورد Edge در سال ۲۰۱۸ با قیمت ۴۹ هزار و ۹۹۰ دلار آغاز خواهد شد. این خودرو توانایی حمل هفت سرنشین را دارد و با یک پیشرانه‌ی دیزلی در این بازار به فروش خواهد رسید. بالاترین مدل فورد Edge نیز مدل تیتانیوم پلاس است که ۷۵ هزار دلار قیمت خواهد داشت. در ادامه همراه زومیت باشید. 

مشخصات این مدل به شرح زیر است:

  • چهار تیپ (Trend، اسپرت، تیتانیوم، تیتانیوم پلاس)
  • بازه‌ی قیمتی ۴۹ هزار تا ۷۵ هزار دلار
  • یک پیشرانه‌ی دیزلی چهار سیلندر به حجم ۲ لیتر و مجهز به جعبه دنده‌ی خودکار هشت سرعته
  • توانایی یدک کشی باری به وزن ۲ هزار کیلوگرم
  • توانایی حمل هفت سرنشین و سیستم چهارچرخ محرک در تمامی تیپ‌ها

فورد استرالیا این خودرو را در دو تیپ دیگر به جز تیپ‌های پایه‌ی ترند و تیتانیوم پلاس عرضه خواهد کرد. به گفته‌ی منابعی، مدل‌های فورد Edge شامل چهار تیپ خواهد بود، مدل پایه‌ی ترند، مدل میانی اسپرت، مدل بالاتر تیتانیوم و مدل فول تیتانیوم پلاس که بازه‌ی قیمتی آن‌ها از ۴۹ هزار و ۹۹۰ دلار تا ۷۵ هزار دلار است.

فورد

این قیمت گذاری، فورد Edge را درست در بالای مدل دیگر این شرکت یعنی فورد کوگا تیتانیوم دیزلی با قیمت ۴۷ هزار و ۱۹۰ دلار و هم قیمت با مدل فعلی فورد تریتوری تیتانیوم با قیمت ۴۹ هزار و ۴۹۰ دلار قرار می‌دهد. فورد تریتوری یک مدل شاسی بلند دیفرانسل عقب با پیشرانه‌ی بنزینی است. با این حال قیمت Edge ارزان‌تر از مدل چهارچرخ محرک اورست Ambient با قیمت ۵۴ هزار و ۹۹۰ دلار است.

تمامی تیپ‌های فورد Edge از یک پیشرانه‌ی چهار سیلندر توربوشارژر دار دیزلی به حجم ۲ لیتر برخوردار خواهد بود که می‌تواند ۱۸۷ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتون متر گشتاور تولید کند. مصرف سوخت ترکیبی این پیشرانه ۵.۹ لیتر در هر صد کیلومتر است. همچنین بر اساس اطلاعات منتشر شده، تمامی مدل‌های Edge از یک جعبه دنده‌ی خودکار هشت سرعته بهره مند خواهند بود.

این جعبه دنده‌ی هشت سرعته‌ی خودکار هنوز در محصولات فورد عرضه نشده است اما مراحل توسعه‌ی آن از سال ۲۰۱۲ آغاز شده است و این شانس وجود دارد که این مجموعه‌ی پیشرانه و جعبه دنده در نسخه‌ی بروز رسانی شده‌ی فورد Edge که سال آینده وارد بازار استرالیا می شود نیز بکار رود.

فورد

یک احتمال دیگری که برای این خودرو وجود دارد، احتمال استفاده از جعبه دنده‌ی ۱۰ سرعته‌ی خودکار است که طی همکاری مشترک فورد و جنرال موتورز ساخته شده است.

فورد استارلیا همچنین اعلام کرده است که فورد Edge دیگر از کشور چین تامین نخواهد شد و تولید کارخانه‌ی فورد در کانادا خواهد بود. این کارخانه در حال حاضر نیز مدل Edge را برای بازار بریتانیا تامین می‌کند.

این کارخانه تنها مدل پنج سرنشینه‌ی Edge را تولید می‌کند اما به نظر می‌رسد که قصد دارد تا مدل متفاوت بازار چین را تولید کند که شامل مدل هفت نفره نیز خواهد شد. 

فورد

مدلی که برای بازار ایالات متحده و بریتانیا ساخته می‌شود دارای طولی معادل ۴۷۷۸ میلیمتر است اما طول مدل هفت نفره‌ی بازار چین با ۷۰ میلیمتر افزایش به ۴۸۴۸ میلی متر رسیده است. 

برخلاف فورد تریتوری که در نسخه‌ی دیزلی چهارچرخ محرک خود توانایی یدکی کشی باری به وزن ۲۷۰۰ کیلوگرم را دارد، فورد Edge تنها می‌تواند باری به وزن ۲۰۰۰ کیلوگرم را یدک بکشد، با این حساب خریدارانی که می‌خواهند بارهای سنگین را با اتومبیل خود بکشند تنها یک گزینه وجود خواهد داشت و آن مدل اورست است.

فورد Edge در مدل تیتانیوم پلاس مجهز به امکاناتی چون چرم با کیفیت کابین (همانند مدل موجود در بازار چین)، سقف شیشه ای پانوراما، سیستم ترمز اضطراری خودکار در سرعت‌های پایین، دوربین ۳۶۰ درجه‌ی دید عقب و نمایشگرهای LCD نصب شده در پشت صندلی‌های ردیف اول است.

فورد

تمامی مدل‌ها از رینگ‌های آلومینیومی ۲۰ اینچی برخوردار خواهند بود و برای مدل تیتانیوم و تیتانیوم پلاس نیز می‌توان رینگ‌های آلومینیومی ۲۱ اینچی نیز سفارش داد. همچنین در تمامی تیپ‌ها با پرداخت ۴۵۰۰ دلار امکان نصب نمایشگرهای LCD بر روی پشت سری‌ها، سقف پانوراما و دوربین ۳۶۰ درجه‌ی دید عقب وجود دارد.

در تیپ متوسط و متوسط به بالای فورد Edge سیستم ارتباطی و سرگرمی Sync 3 به صورت استاندارد در کنار نشان دهنده‌های LCD به ابعاد ۱۰.۱ موجود است.

Sync 3 نام جدیدترین سیستم ارتباطی و سرگرمی فورد است که از یک نمایشگر ۸ اینچی و Apple CarPlay برخوردار است.

فورد

در حالی که در بازار استرالیا تنها امکان انتخاب یک پیشرانه برای فورد Edge وجود دارد این خودرو در بازار جهانی با تعداد دیگری از پیشرانه‌های دیگر نیز قابل خریداری است که شامل پیشرانه‌ی شش سیلندر خورجینی قدرتمند ۲.۷ لیتری مجهز به توربوشارژر از سری اکوبوست به قدرت ۳۲۴ اسب بخار و یک پیشرانه‌ی بزرگ‌تر شش سیلندر خورجینی دیگر از نوع تنفس طبیعی به قدرت ۲۸۱ اسب بخار است که از نوع تنفس طبیعی است می‌شود. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات