وسترن دیجیتال حافظه‌ های SSD روانه بازار کرد

چهارشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
وسترن دیجیتال برای نخستین بار دو سری از حافظه‌های SSD ساخت خود را به بازار عرضه کرد.
تبلیغات

کمپانی وسترن دیجیتال پس از چندین سال تمرکز روی ساخت و توسعه‌ی هارد دیسک، هم اکنون دسته‌ی جدیدی از حافظه‌های SSD را برای ارایه به بازار مصرف‌کنندگان خود در نظر گرفته و آنها را روانه‌ی بازار کرده است. گروه‌های WD Blue و WD Green وسترن دیجیتال در واقع حافظه‌های SSD با رابط ساتا (SATA) هستند که به راحتی می‌توانند روی یک لپ تاپ مورد استفاده قرار گیرند و همچنین نسبت به یک هارد دیسک معمولی از سرعت و عملکرد بهتر و قابل قبول‌تری برخوردارند.

 این گروه از محصولات جدید در حالی به بازار می‌آیند که حدود پنج ماه پیش، کمپانی وسترن دیجیتال شرکت SanDisk را طی توافقی به طور رسمی به زیر مجموعه‌‌ی خود اضافه کرد. به نظر می‌رسد که مدل‌های اولیه‌ از حافظه‌های SSD که به بازار می‌آیند نیز ساخت همین کمپانی سازنده‌ی فضاهای ذخیره‌سازی فلش باشند. البته بدیهی است که وسترن دیجیتال همچنان به تولید و فروش هارد دیسک‌های سنتی ادامه خواهد. از جمله‌ی این محصولات می‌توانیم به مدل‌های جدید از گروه My Passport اشاره کنیم که در قالب رنگ‌های مختلف عرضه شده‌اند.حرکت به سوی حافظه‌های SSD از آن نظر برای کمپانی اهمیت دارد که در واقع آغاز چنین مسیری کمپانی را به نوعی وارد حوزه‌ی وسیع‌تر و گسترده‌تری برای ارایه‌ی محصولات بیشتر به مصرف‌کنندگان می‌کند.

 SSD‌های سری Blue در ظرفیت‌های ۲۵۰ و ۵۰۰ گیگابایت و همچنین ظرفیت ۱ ترابایت ارایه می‌شود و قیمت آنها نیز از ۷۹ تا ۲۹۹ دلار خواهد بود. این مدل‌ها هم اکنون در دسترس خریداران قرار گرفته‌اند. برای سری Green هم که دارای ظرفیت‌های ۱۲۰ و ۲۴۰ است، هنوز به طور رسمی اطلاعاتی درباره‌ی قیمت‌ منتشر نشده و به نظر می‌رسد این سری از حافظه‌های SSD وسترن دیجیتال در سال جاری روانه‌ی بازار نخواهند شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات