آلمان تا سال ۲۰۳۰ استفاده از پیشرانه‌های احتراق داخلی را متوقف می‌کند

سه‌شنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
کشور آلمان قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ استفاده از پیشرانه‌های احتراق داخلی را متوقف کند.
تبلیغات

آلمان کشوری نیست که بخواهد با انگیزه‌های مالی وارد عرصه‌ی خودروهای بدون آلایندگی شود. شورای فدرال Bundesrat این کشور در قطعنامه ای خواستار توقف استفاده از پیشرانه‌های احتراق داخلی جدید تا سال ۲۰۳۰ شده است. پس از آن تاریخ شما تنها باید خودروی بدون آلایندگی را خریداری کنید، حال این خودرو می تواند از انواع سلول سوختی هیدروژنی باشد یا از انواع الکتریکی باشد. در ادامه همراه زومیت باشید.

سوخت

گرچه این قطعنامه هنوز از نظر قانونی الزام آور نیست اما شورای Bundesrat از کمیسیون اروپا درخواست کرده است که این محدودیت را در تمام اتحادیه‌ی اروپا اجرایی کند، وقتی که قوانین آلمان تمایل دارند تا در سیاست‌های اتحادیه‌ی اروپا تاثیرگذاری کنند احتمال به وقوع پیوستن چنین چیزی قوی‌تر می‌شود. 

این شورا همچنین خواستار بازبینی قوانین مربوط به مالیات و تاثیر آن‌ها بر روی حمل و نقل بدون آلایندگی توسط کمیسیون اروپا شده است. تین درخواست چندان واضح نیست و ممکن است شامل تشویق‌های قوی‌تر مالیاتی برای خریداران خودروهای بدون آلایندگی باشد، اما از طرفی این قضیه می‌تواند منجر به لغو معافیت‌های مالیاتی خودروهای دیزلی در اتحادیه‌ی اروپا نیز بشود. در حال حاضر خودروسازان نگران این هستند که سخت‌تر شدن استانداردهای زیست محیطی باعث از میان رفتن خودروهای دیزلی شود. از طرفی از بین رفتن مزیت خودروهای دیزلی که همان مالکیت ارزان قیمت آن‌ها است نیز می‌تواند روند نابودی آن‌ها را سریع‌تر کند. 

سوخت

این مسائل تا حدودی باعث نگرانی جامعه‌ شده است. نشریه‌ی فوربز گزارش داده است که تقاضا و ثبت نام برای خودروهای دیزلی گرچه همچنان اصلی‌ترین بخش بازار اروپا است اما این آمار در ماه آگوست در بسیاری از کشورهای عضو اتحادیه‌ی اروپا کاهش داشته است. از طرفی رسوایی تقلب گروه فولکس واگن در خصوص آلایندگی خودروهای دیزلی نیز تاثیر خود را بر روی بازار این خودروها گذاشته است. به این موارد باید وجود تشویق برای خرید خودروهای بدون آلایندگی و این درخواست تحریم پیشرانه‌های احتراق داخلی را نیز افزود، بنابراین ممکن است در آینده ای نزدیک اروپایی‌ها در هنگام خرید خودرو به سراغ خودروهای هیدروژنی و الکتریکی بروند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات