قلم تبلت پی سی جدید Wacom قادر به تشخیص ۸۱۹۲ سطح فشار است

سه‌شنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
کمپانی Wacom یک تبلت پی‌سی جدید معرفی کرده که این محصول مجهز به قلم هوشمندی با توانایی تشخیص سطح فشار بسیار زیادی است.
تبلیغات

Wacom به دلیل تولید محصولاتی چون تبلت‌ و قلم‌های هوشمند، از جمله شرکت‌های خلاق است. در واقع این کمپانی از سال ۲۰۱۳ که خط تولید محصولات سری Cintiq Companion خود را راه‌اندازی کرد، چند تبلت پی‌سی معرفی کرده که سیستم‌عامل این محصولات ویندوز است. در ادامه با زومیت همراه باشید تا با مشخصات و قابلیت‌های تبلت جدید این شرکت بیشتر آشنا شوید.

حال شرکت یاد شده تبلت جدیدی به نام MobileStudio Pro را معرفی کرده که می‌توان آن را محصول جدیدی از همان سری Cintiq Companion دانست. درحالیکه محصولات سری Cintiq Companion شرکت Wacom فقط در ابعاد ‍۱۳.۳ اینچی تولید شده‌اند، اما MobileStudio Pro در دو مدل با ابعاد ۱۳.۳ اینچ و نیز ۱۵.۶ اینچ در دسترس مشتریان قرار خواهد گرفت. هر دو مدل جدید مورد اشاره نسبت به نسل قبلی خود باریک‌تر و سبک‌تر تولید شده‌اند.

با توجه به اینکه محصول مورد بحث یک تبلت ساخت Wacom است، مهم‌ترین بخش‌های آن را می‌توان نمایشگر و قلم هوشمند این دستگاه دانست و حالا MobileStudio Pro در هر دو بخش یاد شده نسبت به قبل ارتقا یافته است. صفحه‌نمایش مدل بزرگ‌تر این تبلت پی‌سی جدید، وضوح تصویری 4K را ارائه می‌دهد و مدل کوچک‌تر نیز دارای رزولوشن 2K است. علاوه بر این، شرکت Wacom قلم این دستگاه را بروزرسانی کرده و حالا این قلم Pro Pen 2 نام گرفته و توانایی تشخیص ۸۱۹۲ سطح فشار را دارد و از این نظر، نسبت به Cintiq Companion چهار برابر ارتقا یافته است. افزون بر این، قلم جدید پرو‌ پن ۲ برخلاف قلم کمپانی اپل و نیز قلم سرفیس مایکروسافت، نیاز به باتری ندارد.

wacom

علی‌رغم شکل ظاهری محصول باعث شده تا شبیه به یک تبلت باشد، شرکت Wacom مشخصات سخت‌افزاری قدرتمندی را برای آن در نظر گرفته است. MobileStudio Pro که قیمت آن برای مدل پایه ۱۴۹۹ دلار تعیین شده، مجهز به نسل ششم پردازنده‌های i5 اسکای‌لیک اینتل بوده و در کنار آن ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم تعبیه شده است. مدل ۱۳.۳ اینچی این تبلت پی‌سی اس‌اس‌دی با ظرفیت ۶۴ گیگابایت دارد. مدل گران‌قیمت‌تر محصول مورد اشاره نیز ۲۹۹۹ دلار قیمت دارد. این مدل که از نمایشگری ۱۵.۶ اینچی بهره می‌برد مجهز به پردازنده‌ی i7 اینتل بوده و یک هارد اس‌اس‌دی با ظرفیت ۵۱۲ گیگابایت برای آن در نظر گرفته شده است. حافظه‌ی رم این مدل نیز ۱۶ گیگابایت و چیپ گرافیکی آن  Quadro M1000M انویدیا است که این چیپ از ۴ گیگابایت VRAM بهره می‌برد. علاوه بر این، هر دو مدل MobileStudio Pro دارای دوربین RealSense 3D اینتل هستند که به از این دوربین می‌توان برای ثبت تصاویر سه‌بعدی استفاده کرد.

در آخر باید به این نکته اشاره کنیم که تبلت‌های جدید MobileStudio Pro سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ را اجرا کرده و می‌توان آن‌ها را همانند سایر محصولات کمپانی Wacom به دیگر رایانه‌ها نیز متصل کرد. در این حالت می‌توان این تبلت‌ها را به عنوان نمایشگر دوم و نیز رابط کاربری برای استفاده از قلم هوشمند، مورد استفاده قرار داد.

انتظار می‌رود هر دو مدل تبلت MobileStudio Pro دو ماه نوامبر به بازار عرضه شوند.

نظر شما در مورد تبلت‌های جدید شرکت Wacom چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات