گوگل ۱۰ سال پیش یوتیوب را تصاحب کرد

دوشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
۱۰ سال پیش در چنین روزی، ۱۹ مهرماه، گوگل با پرداخت بیش از ۱.۶۵ میلیارد دلار یوتیوب را مال خود کرد.
تبلیغات

۱۰ سال پیش گوگل با پرداخت بیش از ۱.۶۵ میلیارد دلار استارتاپ یوتیوب را مال خود کرد که در آن زمان یک خرید بزرگ استارتاپی برای غول جستجو بود. طی یک دهه‌ی اخیر بسیاری از مفاهیم در دنیای فناوری تغییر کرده است. از جمله‌ی مهم‌ترین این تغییرات که استفاده از یوتیوب را نیز افزایش داده، افزایش پهنای باند و تعداد کاربرانی است که به اینترنت دسترسی پیدا کرده‌اند. همچنین باید به گسترش استفاده از گوشی‌های هوشمند نیز اشاره کرد که نقش بسیار پررنگی در افزایش استفاده از سرویس‌های اینترنتی دارند.

تغییرات ایجاد شده در نحوه دسترسی به اینترنت باعث شده تا عادت کاربران نیز تغییر کرده و ویدیو‌ها بازدید بیشتری داشته باشند، بطوریکه این روزها تولیدکنندگان محتوا از طریق تولید ویدیو سهم خود از درآمد تبلیغاتی را دریافت می‌کنند. از همین‌رو است که فیسبوک سرمایه‌گذاری گسترده‌ای را روی محتوای ویدیوی داشته و سعی دارد تا این ویژگی از شبکه‌ی اجتماعی خود را بیش از پیش تقویت کند.

یوتیوب در طول سال‌های گذشته رشد کرده و به بلوغ رسیده است. تعداد کاربران فعال ماهیانه‌ی این سرویس بیش از یک میلیارد نفر است که سالانه قریب به ۴۶٫۰۰۰ سال ویدیو را به نظاره می‌نشینند. یوتیوب به تنهایی طی سال گذشته‌ی میلادی موفق شد تا درآمدی ۹ میلیارد دلاری را کسب کند. یوتیوب یک برند بسیار ارزشمند برای گوگل و آلفابت بوده و مقصد اصلی اغلب ویدیو‌هایی است که در دنیای وب منتشر می‌شوند.

نظر شما در مورد این سرویس چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات