اسنپدراگون 830 کوالکام در وب سایت Zauba رویت شد

دوشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
به نظر می‌رسد اسنپدراگون ۸۳۰ کوالکام وارد فاز تولید شده، چراکه این محصول در وب‌سایت Zauba با نام MMSM8998 رویت شده است.
تبلیغات

اخیرا اخبار متعددی در مورد اسنپدراگون ۸۳۰ کوالکام به عنوان نسل بعدی تراشه‌ی پرچمدار این کمپانی منتشر شده است. براساس شنیده‌ها سامسونگ وظیفه‌ی تولید این تراشه را بر عهده خواهد داشت. به نظر می‌رسد تولید این تراشه آغاز شده است، چراکه اطلاعاتی از این تراشه در لیست محصولات وب‌سایت واردات/صادرات هندی Zauba با نام MSM8998 رویت شده است.

در وب‌سایت Zuaba تراشه اسنپدراگون ۸۳۰ با نام MSM8998 چندین بار بین ۱۲ سپتامبر تا ۶ اکتبر رویت شده که نشان از ورود بیش از ۸۰ ماژول به هندوستان برای انجام تست دارد. براساس اطلاعات موجود این تراشه‌ها از کشور آمریکا وارد هندوستان شده‌‌اند.

معمولا در Zauba اطلاعات محدودی در مورد کالای وارد شده ثبت می‌شود، حال آنکه در مورد اسنپدراگون ۸۳۰ و گجتی که این تراشه برای تست روی آن سوار شده، اطلاعات بیشتری وجود دارد. از این جمله می‌توان به بهره‌گیری از حافظه‌ی رم ۴ گیگابایتی از نوع LPDDR4 در کنار حافظه‌ی داخلی ۶۴ گیگابایتی اشاره کرد. ارزش مالی هر یک از گجت‌هایی که از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۳۰ بهره می‌برند بالغ بر ۱٫۵۴۱ دلار است.

اسنپدراگون 830

براساس اطلاعات اولیه ارائه شده، اسنپدراگون ۸۳۰ کوالکام مبتنی بر لیتوگرافی ۱۰ نانومتری FinFET و هسته‌های پردازشی Kyro 200 تولید خواهد شد. همچنین باید به بهره‌گیری از پردازنده‌ی گرافیکی آدرنو ۵۴۰ اشاره کرد. از جمله‌ی دیگر قابلیت‌های منتسب به این تراشه باید به قابلیت دانلود اطلاعات با سرعت ۹۸۰ مگابیت بر ثانیه، پشتیبانی از حافظه‌ی LPDDR4X در کنار ثبت ویدیو با کیفیت 4K در 2K با نرخ ۶۰ فریم در هر ثانیه اشاره کرد.

گزارش‌هایی وجود دارد که احتمال نامگذاری این تراشه با نام اسنپدراگون ۸۳۵ وجود دارد. به نظر می‌رسد شماری از گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ اج‌های سامسونگ به این تراشه مجهز می‌شوند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات