رنو به ایران می‌ آید؛ قرارداد همکاری مشترک غول فرانسوی با سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران

شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۳
مطالعه 2 دقیقه
رنو روز گذشته اعلام کرد که در حاشیه‌ی نمایشگاه خودرو پاریس ۲۰۱۶ با قراداد همکاری مشترکی با ایران برای ورود گسترده به بازار امضا کرده است.
تبلیغات

رنو نیز به عنوان یکی از شرکای اصلی خودروسازان داخلی، به ایران می‌آید. روز گذشته در حاشیه‌ی نمایشگاه خودرو پاریس، سازمان گسترش و نوسازی ایران (ایدرو) و رنو، قرداد همکاری مشترک (جوینت ونچر) را امضا کردند. طبق اعلام رنو، این شرکت عمده سهام این اتحادیه را در اختیار خواهد داشت.

کارس گوس مدیر عامل گروه خودروسازی رنو-نیسان، پتانسیل بالای بازار ایران را غیر قابل انکار عنوان کرد. طی این همکاری مشترک، واحد‌های تولید جدیدی در ایران تاسیس خواهد شد تا ظرفیت تولید سالانه ۱۵۰ هزار دستگاه دیگر از محصولات رنو در کشور افزایش یابد. پیش از این رنو ظرفیت تولید ۲۰۰ هزار خودرو در ایران را داشت. 

رنو داستر

رنو پس از پژو-سیتروئن، سومین قرارداد بزرگ را با ایرام امضا کرده است. پیش از این گروه خودروسازی پژو-سیتروئن با همکاری با ایران خودرو اقدام به تاسیس شرکت ایکاپ کرده بودند. طی این همکاری چهار خودروی پژو در ایران تولید خواهند شد. سیتروئن نیز طی قراردادی با سایپا که با سرمایه‌گذاری ۳۰۰ میلیون‌ یورویی همراه است، سه مدل خودرو را در ایران تولید خواهد کرد.

رنو سیمبل

رنو سیمبل و داستر اولین خودروهایی هستند که برای تولید در ایران برنامه‌ریزی شده‌ و در سال ۲۰۱۸ به بازار عرضه خواند شد. فروش گروه خودروسازی رنو در ایران رشد ۵۶ درصدی را در سال ۲۰۱۵ تجربه کرده است. سال گذشته ۵۱٬۵۰۰ دستگاه خودرو با برند رنو در ایران به فروش رسیده است.

این اولین قرارداد تولید خودرو در ایران بدون حضور شرکت‌های خودروساز ایرانی و نخستین قرارداد با شرکت‌های خارجی بوده که سهم شرکت خارجی بیش از ۵۰ درصد است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات