آئودی S5 Sportback رونمایی شد

شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
آئودی در نمایشگاه خودرو پاریس از مدل‌های جدید A5 و S5 Sportback ۲۰۱۷ رونمایی کرد.
تبلیغات

طراحی نسل دوم A5 Sportback که در ادامه‌ی نسل قبلی خود است و دگرگونی شگرفی در آن صورت نگرفته، افراد زیادی را غافلگیر نخواهد کرد. این خودرو از پهلو، نمای تیزتری دارد که زبان طراحی جاری آئودی را القاء می‌کند اما در کل، تغییراتی جزئی نسبت به مدل پیشین خود دارد.

طراحی داخلی مدل‌های جدید Sportback مشابه آن چیزی است که در مدل‌ ۲۰۱۷ از خودروهای A4 و S4 که سال گذشته در فرانکفورت رونمایی شدند، دیده بودیم. این به مفهوم آن است که داخل خودرو لوکس‌تر و مدرن‌تر از گذشته است و مسافران از فضای بیش‌تری بهره می‌برند. یک نمایشگر در داشبورد خودرو نصب شده است که وظیفه‌ی اجرای سیستم سرگرمی‌ آن را عهده‌دار است، ضمن آنکه با پرداخت مبلغ اضافی می‌توان از کابین مجازی سخنگوی آئودی با امکانات دیجیتال قابل تنظیم استفاده نمود.

آئودی A5 Sportback مانند A4 و Q7 بر روی پلتفرم MLB Evo ساخته شده است. خریداران در اروپا تنها می‌توانند مدل‌های بنزینی و دیزلی پیشرانههای پنج سیلندر به بالای آن را داشته باشند. همچنین آنها می‌توانند نسخه‌ی دارای پیشرانه‌ی دو لیتری TSFI با توان ۱۷۰ اسب‌بخار و دارای قابلیت استفاده از بنزین، گاز طبیعی یا e-gas تولید شده توسط آئودی، سفارش دهند.

مدل مخصوص خریداران آمریکا دارای پیشرانه‌ی ۲.۰ لیتری TSFI چهار سیلندر است که توان ۲۵۲ اسب‌ بخار و گشتاوری معادل ۳۷۰ نیوتن‌متر دارد. توان پیشرانه‌ی مدل استاندارد تنها به چرخ‌های جلو منتقل می‌‌شود و یک سیستم انتقال قدرت دوکلاچه برای آن در نظر گرفته شده است. البته می‌توان مدل چهارچرخ محرک آن‌ را نیز انتخاب کرد. مدل بعدی S5 نیز دارای پیشرانه‌ی شش سیلندر ۳.۰ لیتری توربوشارژ است تا به این ترتیب توان ۳۵۴ اسب‌بخار و گشتاوری معادل ۴۹۹ نیوتن‌متر را تولید کند. شتاب صفر تا صد S5 در سریع‌ترین حالت ۴.۷ ثانیه به ثبت رسیده است.

نسخه‌ی قبلی A5 Sportback در ایالات متحده به فروش نرسید اما آئودی اعلام کرده است که نسخه‌ی جدید از این خودرو در کشور یاد شده نیز به فروش خواهد رسید. پیش‌بینی می‌شود که فروش این خودرو از اوایل سال آینده‌ی میلادی آغاز شود، با این حال قیمت آن هنوز اعلام نشده است.

اگرچه هنوز به‌ طور رسمی اعلام نشده است، اما مدل‌های A5 Sportback و S5  کوپه به زودی با هم ترکیب خواهند شد و مدل‌های RS 5 و روبازی را تشکیل خواهند داد. خیلی دور از ذهن نخواهد بود که پایان امسال در لس آنجلس مدل روباز و سال آینده مدل RS 5 را ببینیم.

آئودی S5
آئودی S5
آئودی S5
آئودی S5
آئودی S5
آئودی S5

تمام مطالب مرتبط با نمایشگاه را در صفحه‌ی اختصاصی نمایشگاه خودرو پاریس ۲۰۱۶ مطالعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات