بی ام و سری 3 گرن توریسمو با توان بهبود یافته رونمایی شد

شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
در نمایشگاه پاریس مدل بازنگری شده‌ی سری سوم بی ام و گرن توریسمو به نمایش گذاشته شده است.
تبلیغات

اگرچه بی‌ام‌و، سری 3 گرن توریسمو را پیشتر و در روزهای آفتابی و گرم ماه ژوئن مورد بازبینی کلی قرار داده بود، اما به هر حال این خودروی پنج‌در با بازنگری جدید در حال حاضر اولین حضور رسمی خود را در نمایشگاه پاریس تجربه می‌کند. طبیعتا این خودرو توجه علاقه‌مندان را در نمایشگاه پاریس به خود جلب کرده است. برای بررسی تفاوت‌های این خودروی بازنگری شده نسبت به مدل قبلی، در ادامه همراه زومیت باشید.

 همان طور که می‌دانید در مدل سال ۲۰۱۷ از سری ۳ گرن توریسمو (2017 3GT)، تیپ‌های قدیمی 328i  و 335i در تولید جدید به کل از رده خارج شده‌اند. بی‌ام‌و دقیقا همانند سدان سنتی خود، این تیپ‌های قدیمی را با 330i و 340i جایگزین کرده است و علاوه بر آن موتورهای جدید و قدرتمندتری هم به کار برده است. پیشرانه‌ی ۲.۰ لیتری و چهار سیلندر خودروی 330i از نوع توربوشارژ بوده و توان بیشینه‌ی آن از ۲۴۰ به ۲۴۸ اسب بخار و گشتاور تولیدی بیشینه از ۳۴۶ به ۳۵۰ نیوتن‌متر افزایش پیدا کرده است. شاید این مقادیر نسبت به مقادیر مدل‌های گذشته‌ی خود دارای بهبودهای کوچکی باشد و ما هم به این امر واقف هستیم. اما واقعیت این است که پیشرفت‌های ایجاد شده در 340i نسبتا قابل توجه هستند. بی‌ام‌و در این خودرو از یک پیشرانه‌ی ۳ لیتری توربوشارژری با شش سیلندر و توان خروجی ۳۰۰ تا ۳۲۰ اسب بخار و همچنین گشتاور خروجی بیشینه از ۴۰۶ تا ۴۵۰ نیوتن‌متر بهره گرفته است.

 اگر بخواهیم یک نقص را برای سری ۳ گرن توریسمو به جز ظاهر پلاریزه شده‌ی آن عنوان کنیم، باید به سیستم انتقال قدرت این خودرو اشاره کنیم. بی‌ام‌و بر خلاف سدان سری ۳، همچنان به فروش گرن توریسمو در بازار ایالات متحده در حالت‌های چهارچرخ‌ محرک و سیستم گیربکس اتوماتیک هشت سرعته ادامه خواهد داد. با توجه به تنوع سری ۳ گرن توریسمو و مدل‌های کابین ارایه شده در اروپا، اندکی مایه‌ی تاسف است که بی‌ام‌و گزینه‌های موجود در متنوع‌ترین خودروهای کوچک خود برای مصرف‌کنندگان در آمریکای شمالی را محدود می‌کند.

 بر پایه‌ی بررسی‌های کارشناسی، مدل بازنگری شده‌ی بی‌ام‌و سری ۳ گرن توریسمو می‌بایست اینک در نمایندگی‌های این شرکت آلمانی در ایالات متحده باشند.

بی ام و سری ۳

تمام مطالب مرتبط با نمایشگاه را در صفحه‌ی اختصاصی نمایشگاه خودرو پاریس ۲۰۱۶ مطالعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات