آئودی A4 2017 معرفی شد

شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۶
مطالعه 5 دقیقه
نمایشگاه خودروی دیترویت ۲۰۱۶ از ۱۱ ژانویه به طور رسمی آغاز به کار خواهد کرد. آئودی پیش از کنفرانس رسمی خود در این نمایشگاه به طور رسمی اقدام به معرفی مدل محبوب A4 2017 کرده است. برای آشنایی بیشتر با این خودرو با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

نسل نهم آئودی A4 دو روز دیگر به طور رسمی در نمایشگاه خودرو دیترویت ۲۰۱۶ در معرض نمایش عموم قرار گذاشته خواهد شد. آئودی پیش از معرفی و نمایش رسمی این خودرو اطلاعات کاملی اعم از مشخصات فنی و برچسب قیمتی آن را منتشر کرد. 

2017 audi a4

آئودی در A4 2017 از پلتفرم جدید فولکس واگن با نام MLB بهره برده که به کمک این پلتفرم علاوه بر کاهش وزن، جزئیات بیشتری در طراحی جلو و عقب آئودی A4 تعبیه شده است. این خودرو در بهار ۲۰۱۶ برای نمونه‌ی پایه با ۱۴۲۵ دلار افزایش قیمت نسبت به نمونه‌ی فعلی، به قیمت ۳۸۲۵۰ دلار به فروش خواهد رسید که در صورت سفارش سیستم چهارچرخ محرک، قیمت خودرو به ۴۰۳۵۰ دلار افزایش می‌یابد. گران‌ترین نمونه‌ی A4 نیز با تجهیزات کامل داخل کابین، که آئودی آن را پرستیژ می نامد، سیستم چهارچرخ محرک به ۴۸۹۵۰ دلار می‌رسد. 

2017 audi a4

در بخش پیشرانه‌های بنزینی تنها نمونه‌ی ۲ لیتری مجهز توربوشارژر قابل سفارش است که البته این پیشرانه با بهینه‌سازی‌های آئودی اکنون توان خروجی آن با ۳۲ اسب بخار نسبت به نمونه‌ی فعلی به ۲۵۲ اسب بخار می‌رسد. گشتاور پیشرانه‌ی A4 2017 نیز ۱۵ پوند فوت افزایش را تجربه کرده است و اکنون توانایی تولید۲۷۳ پوند فوت را دارد. تمامی انواع نسل جدید A4‌ از جعبه دنده‌ی هفت سرعته‌ی خودکار دوکلاچه‌ی اس ترونیک بهره می‌برند؛ در حالی که در بعضی از نمونه‌های فعلی این خودرو جعبه دنده‌ی هشت سرعته‌ی خودکار مجهز به تورک کانورتر استفاده شده است.

2017 audi a4

در نسل نهم آئودی A4 سیستم تعلیق پیشرفته‌ی چند اتصاله در جلو و عقب تعبیه شده است تا به گفته‌ی این شرکت، فرمان‌پذیری و راحتی سرنشینان در این خودرو پیشرفت محسوسی نسبت به نمونه‌ی پیشین داشته باشد. علاوه بر سیستم تعلیق استاندارد A4، نمونه‌ی اسپرت با فنر‌های سفت‌تر و ۲.۵ سانتی‌متر ارتفاع کم‌تر در کنار نمونه‌ی هوشمند با قابلیت تنظیم ارتفاع خودرو در شرایط مختلف، نیز در دسترس هستند. 

2017 audi a4

A4 در بخش بدنه از همان جلوپنجره‌ی یک تکه و بزرگ سایر محصولات آئودی بهره می برد. چراغ‌های جلو نیز طراحی شکسته‌تر و تهاجمی‌تری به خود گرفته‌اند و علاوه بر لامپ‌های HID نمونه‌ی مجهز به ال‌ای‌دی نیز قابل سفارش است. نسل جدید A4 به صورت استاندارد از سیستم تهویه خودکار با قابلیت عملکرد جداگانه در سه قسمت مختلف خودرو (راننده، کمک راننده و سرنشینان عقب)، صندلی‌ برقی با تنظیم در هشت جهت و سانروف، بهره می‌برد.

2017 audi a4

نمایشگر ۱۲.۳ اینچی با نام اطاقک خلبان مجازی، قابل سفارش است تا جایگزین نشانگر‌های کیلومتر سنج و دورموتور خودرو شود. نمایشگر ۷ یا ۸.۳ اینچی نیز در قسمت داشبورد A4 در دسترس است که کنترل آن به وسیله‌ی جوی‌استیک تعبیه شده در جلوی اهرم تعیین دنده، انجام می‌پذیرد. سیستم صوتی ۷۵۵ وات Bang & Olufsen نیز قابل سفارش است.

2017 audi a4

در بخش سیستم‌های ایمنی، آئودی A4 به جدید‌ترین و پیشرفته‌ترین نمونه‌های موجود مجهز شده است. سیستم احساس خطر آئودی در صورت تشخیص امکان تصادف، اقدام به بستن پنجره‌ها و سانروف، سفت کردن کمربند‌ها و حساس کردن پدال ترمز می‌کند. هم‌چنین این خودرو قادر است تا سرعت ۹۰ کیلومتر بر ساعت، خودرو‌های و افراد پیاده‌رو در مقابل خودرو را تشخیص دهد و به صورت خودکار اقدام به ترمزگیری کند. سیستم کمکی خروج از خودرو نیز هنگام خارج شدن سرنشینان به خصوص افراد سمت چپ ( در نمونه‌های فرمان چپ)، اقدام به بررسی ترافیک و اخطار به راننده می‌کند. 

2017 audi a4

جزئیات بیشتر این خودرو دوشنبه در کنفرانس آئودی در نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۶ اعلام خواهد شد. 

نظر شما در رابطه با آئودی A4 چیست؟ آیا آن را برتر از بی‌ام‌و سری ۳ و مرسدس بنز سی کلاس می‌دانید؟

کلیه‌ی اخبار و مقالات مرتبط با نمایشگاه را در صفحه‌ی Detroit Auto Show 2016 مشاهده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات