اپل سه دامنه مرتبط با فعالیت خودروسازی برای خود به ثبت رساند

شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۹
مطالعه 2 دقیقه
در ماه‌های اخیر اخبار متعددی در مورد ورود اپل به حوزه‌ی خودروسازی منتشر شده است. تحلیلگران شواهد موجود را از جمله‌ی دلایلی می‌خوانند که باعث شده تا بسیاری ورود اپل به این حوزه را پیش بینی کنند. حال اخباری منتشر شده که حکایت از خرید دامنه‌های مرتبط با Apple Car توسط کاپرتینویی‌ها دارد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

 براساس اطلاعات ارائه شده اپل سه دامنه‌ی مرتبط با حوزه‌ی خودروسازی را به ثبت رسانده است. این دامنه‌ها شامل apple.car، apple.cars و apple.auto است. اطلاعات مربوط به این دامنه در Whois در تاریخ هشتم ژانویه برای این سه دامنه بروز شده‌اند. اپل در تاریخ ۹ دسامبر سال ۲۰۱۵ میلادی، تقریبا یک ماه پیش، اقدام به ثبت این دامنه‌ها کرده است.

هرچند این دامنه‌ها در رابطه با سیستم CarPlay اپل به ثبت رسیده‌اند، اما می‌توان حدس زد که این دامنه‌ها به شایعات مطرح شده در مورد ورود اپل به حوزه‌ی خودروسازی نیز مربوط هستند. همانطور که اشاره کردیم، در ماه‌های گذشته اخبار و گزارش‌های متعددی منتشر شده که همگی نشان از ورود اپل به حوزه‌ی تولید خودروهای هوشمند دارد. بر این اساس بسیاری از کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که اپل تا سال ۲۰۱۹ یا ۲۰۲۰ وارد این حوزه خواهد شد.

از جمله‌ی شواهد موجود که نشان از فعالیت اپل در این حوزه دارد باید به مذاکرات این کمپانی برای استفاده از یک پایگاه به منظور تست خودروهای هوشمند اشاره کرد. همچنین استخدام متخصصانی از سایر کمپانی‌ها نظیر تسلا، فورد، جنرال موتورز، سامسونگ، A123 Systems و انویدیا نشان از این دارد که این کمپانی بصورت جدی درصدد تلاش برای توسعه‌ی خودروی هوشمند خود و ورود به این بازار رقابتی است. بسیاری از شنیده‌ها حکایت از این دارند که نام این پروژه Titan است.

به نظر می‌رسد اپل در حال حاضر در مراحل اولیه توسعه‌ و طراحی قرار دارد. باید دید که سرانجام رقابت در این حوزه چگونه خواهد بود. نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات