یاهو ۱۰ درصد از نیروی کارش را تعدیل می‌کند

شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۷
مطالعه 2 دقیقه
یاهو یکی از قدیمی‌ترین و البته محبوب‌ترین وب‌سایت‌ها در دنیای اینترنت محسوب می‌شود؛ با این حال به نظر می‌رسد این شرکت از لحاظ مالی در وضعیت مناسبی نیست. طبق اخبار منتشر شده شرکت اینترنتی یاهو به دنبال تعدیل ۱۰ درصدی نیروی کار خود است.
تبلیغات

در طول چند هفته‌ی اخیر خبر‌های زیادی از بازنگری در فرآیندهای داخلی یاهو به گوش می‌رسید. در همین راستا اخباری درباره‌ی تعدیل نیرو در برنامه‌های آینده‌ی این شرکت منتشر شده. اما ظاهرا میزان این تعدیل از تعداد پیش‌بینی‌ شده کمی بیشتر است.

طبق اطلاعات منتشر شده یاهو قصد دارد ۱۰ درصد از نیروهای خود را تعدیل کند؛ این عدد برابر با ۱۰۰۰ نفر نیروی فعال این شرکت خواهد بود. بیشتر افرادی که شامل این برنامه می‌شوند از بخش‌های کسب‌و‌کار ویدیویی یاهو از قسمت اروپا و فناوری‌های مربوط به توسعه‌ی پلتفرم آنلاین هستند که پیشتر نیز در آن تعدیل صورت گرفته است.

با توجه به شروع بازنگری در فرآیندهای داخلی در غول رو به زوال دنیای اینترنت، تعدیل نیرو خیلی دور از انتظار نبود. گزارش‌ها حاکی است، یاهو تیمی متخصص را برای این کار اختصاص داده است و کارهای تعدیل در چهار ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۶ به اتمام خواهد رسید. مدیران یاهو هنوز به طور رسمی این خبر را تایید نکرده‌اند.

شایعات درباره‌ی تعدیل نیرو در شرکت یاهو از ماه دسامبر شروع شد؛ زمانی‌ که این شرکت تصمیم به جداسازی هسته‌ی اصلی کسب‌و‌کار اینترنتی خود از بقیه‌ی بخش‌های شرکت گرفت. مدیر ارشد یاهو، مریسا میر، اعتقاد دارد که برای گرفتن تصمیمات بیشتر و احتمالا اساسی‌تر باید با شرکای اقتصادی خود و دیگر ذی‌نفعان یاهو وارد مذاکره شد.

با روی کار آمدن مریسا میر در سال ۲۰۱۲ محبوبیت شرکت یاهو در بین کاربران فضای مجازی رو به افول گذاشت؛ این اتفاق سوالات زیادی را در مورد شایستگی وی بر زبان‌ها انداخت. بر این اساس در طول هفته‌های اخیر درخواست‌ها از هیئت مدیره‌ی یاهو جهت پیدا کردن جانشین جدید برای میر افزایش یافته است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات