همکاری سامسونگ و مایکروسافت برای توسعه اینترنت اشیا بر پایه ویندوز 10

جمعه ۱۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۴
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی گوشی‌های موبایل با سیستم‌عامل اندروید شناخته می‌شود. با این حال به نظر می‌رسد کره‌ای‌ها برای حضور در  بازار اینترنت اشیا و انتخاب پلتفرم برنامه‌های دیگری در سر دارند. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

سامسونگ در جریان نمایشگاه CES 2016 از برنامه‌های مشترک خود با مایکروسافت برای ساخت لوازم مختلف با پلتفرم ویندوز ۱۰ پرده برداشت. در حوزه‌ی اینترنت اشیا شرکت‌های مختلفی حضور دارند که در زمینه‌ی تولید سخت‌افزارهای مختلف بر پایه‌ی سیستم‌عامل مایکروسافت فعالیت می‌کنند.

همکاری سامسونگ و مایکروسافت اتفاق جدیدی در دنیای دیجیتال نیست؛ این دو شرکت در سی سال گذشته بارها در زمینه‌های گوناگون با هم کار کرده‌اند. با این حال همکاری در حوزه‌ی اینترنت اشیا اتفاق جدیدی است و آینده‌‌ای روشن را برای ما ترسیم می‌کند.

مایکروسافت برنده‌ی سیستم‌عامل‌ها در دنیای گوشی‌های موبایل نیست و تقریبا تمامی سهم بازار در دست اپل و گوگل قرار دارد. در طرف دیگر بارها از دعوای بین سامسونگ و گوگل اخبارهای زیادی را خوانده‌ایم. بنابراین همکاری جدید با مایکروسافت نشانه‌ای از تمایل بالای کره‌ای‌ها برای همکاری با شرکت‌هایی دیگر جز گوگل است.

خبر همکاری سامسونگ با مایکروسافت در زمینه‌ی اینترنت اشیا توسط یکی از مدیران ارشد این کمپانی رسانه‌ای شد. در این زمینه آقای هونگ خبرهای بیشتری از فعالیت‌های گسترده‌ی سامسونگ در زمینه‌ی اینترنت اشیا از جمله تولید سخت‌افزار و تامین‌ سرویس‌های مختلف پرده برداشت که جزیی از استراتژی کلی این شرکت با نام IoTivity هستند.

با این حال به نظر می‌رسد در بخش نرم‌افزار سامسونگ به همکاری با شرکت‌های دیگر نیازمند باشد. تری میسون مدیر ارشد بخش ویندوز ادعا می‌کند که پلتفرم بخش جدایی ناپذیر از استراتژی سامسونگ محسوب می‌شود. میرسن به تبلت جدید تب پرو اس سامسونگ اشاره می‌کند و این محصول را آغاز‌گر فصل جدید همکاری‌های این دو کمپانی معرفی می‌کند. وی در پستی در وبلاگ خود عنوان می‌کند:

ویندوز ۱۰ ابزاری برای هر دو شرکت به حساب می‌آید که به وسیله‌ی آن می‌توان به اهداف بزرگ‌تری رسید. محصول جدید سامسونگ آغازگر راهی جدید برای رسیدن به آینده‌ای خلاق در حضور اینترنت اشیا است.

متاسفانه تری میسون اطلاعات بیشتری از برنامه‌های مایکروسافت در زمینه‌‌ی اینترنت اشیا و نسخه‌ی اختصاصی ویندوز ۱۰ بروز نداده و بیشتر در مورد محصول جدید سامسونگ حرف زده است. دلیل این رفتار میسون شاید مجهز نبودن دستگاه‌های سامسونگ به پلتفرم مایکروسافت باشد. 

خبرهای بیشتر از نحوه‌ و سطح همکاری بین این دو شرکت مطرح دنیای فناوری منتشر نشده. با این حال به نظر می‌رسد تلاش‌های مایکروسافت برای همه‌گیر کردن سیستم عامل خود و تشویق کردن توسعه‌دهندگان برای افزایش نرم‌افزار‌های یونیورسال در حال نتیجه دادن است.

کلیه‌ی اخبار و مقالات مرتبط با نمایشگاه را در صفحه‌ی اختصاصی CES 2016 مشاهده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات