شرکت خودروسازی گامپرت تحت برند آپولو مجددا احیا می‌شود

پنج‌شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
شرکت ورشکست شده‌ی گامپرت، توانست با جذب سرمایه احیا شود و این بار برند آپولو به فعالیت خود در صنعت خودروسازی ادامه دهد. برای اطلاع از جزئیات این خبر، با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

شرکت سوپراسپرت سازی گامپرت در سال ۲۰۰۴ در آلمان شروع به کار کرد. رولاند گامپرت موسس این شرکت، سابقه‌ی مدیریت شرکت آئودی را در کارنامه‌ی خود دارد و طی زمان ریاست وی، آئودی موفق به کسب ۴ قهرمانی مسابقات رالی شده است.

gumpert apollo

عمده شهرت گامپرت در ساخت نمونه‌ی معروف آپولو در سال ۲۰۰۵ و بهینه‌سازی‌ وعرضه تا سال ۲۰۱۲، است. این خودرو در سه کلاس مختلف پایه، اسپرت و ریس عرضه شد که توان‌های خروجی آن‌ها به ترتیب برابر با ۶۴۱، ۶۹۰ و ۷۸۹ اسب بخار بود. این توان توسط پیشرانه‌ی هشت سیلندر و ۴.۲ لیتری مجهز به توربوشارژر تامین می‌شد. نمونه‌ی پایه‌ی این خودرو برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت تنها به ۳.۱ ثانیه زمان احتیاج داشت و حداکثر سرعت آن به ۳۶۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسید. این آمار و ارقام باعث شده بود تا آپولو در زمان عرضه به بازار به رقیب قدرتمندی برای بوگاتی تبدیل شود.

شرکت خودروسازی آپولو

شرکت خودروسازی Gumpert Sportwagenmanufaktur GmbH موفق به کسب درآمد لازم نشد و نهایتا هفته‌ی گذشته اعلام ورشکستگی کرد. طبق اخبار منتشر شده، گامپرت موفق به جلب نظر سرمایه گذارانی از هنگ کنگ شده است و این شرکت فعالیت خود را، این بار با نام آپولو، مجددا آغاز خواهد کرد. طبق توافقات صورت گرفته، نام کامل این شرکت به Apollo Automobil تغییر خواهد کرد. اخبار منتشر شده حاکی از معرفی اولین خودروی این شرکت تحت مالکیت جدید خود در نمایشگاه خودروی ژنو است. باید منتظر ماند و مشاهده کرد آپولو چه عملکردی خواهد داشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات