امکان کنترل خودروهای آئودی از طریق اپل تی‌وی میسر شد

پنج‌شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۹
مطالعه 2 دقیقه
آئودی به عنوان یکی از پیشروان صنعت خودرو، از قابلیت کنترل خودرو از طریق اپل تی‌وی رونمایی کرد. برای آشنایی با جزئیات این تکنولوژی با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

شاید تصور کنید با قابلیت کنترل خودرو از طریق اپل تی‌وی قادر خواهید بود با ریموت کنترل اپل تی‌وی خود به خودرو دستور دهید تا فرزندتان را از مدرسه به منزل بیاورد، اشتباه می‌کنید. البته با پیشرفت سریع دنیای خودرو در چند سال اخیر، به خصوص در زمینه‌ی خودروهای هوشمند، می‌توان امیدوار شد که در چند سال آینده این قابلیت نیز فراهم شود.

اما تکنولوژی که آئودی در نمایشگاه CES 2016 از آن رونمایی کرده است، به اپل تی‌وی امکان اعمال دستورات خاصی به خودرو را می‌دهد؛ درست مشابه اپلیکیشن مخصوص آیفون وآیپد که پیش‌تر معرفی شده بود. برای این کار به اپل تی‌وی نسل چهار در کنار یکی از نمونه‌های Q7 یا A4 مدل ۲۰۱۷ احتیاج خواهید داشت. به این ترتیب قادر خواهید بود از روی مبل منزل خود اقدام به قفل و باز کردن دربهای خودرو کنید. امکان تنظیم دمای کابین و دریافت اطلاعات کلیدی اعم از وضعیت سوخت یا باتری نیز در دسترس است. آئودی هنوز تصاویر رسمی از محیط اپلیکیشن خود را در اپل تی‌وی منتشر نکرده است؛ با این حال می‌توان انتظار محیطی شبیه به اپلیکیشن مخصوص آیفون و آیپد آن را دانست.

نمایشگاه CES امسال با تکنولوژی‌های گسترده‌ای از هوشمندسازی خودروها همراه بود و در حال حاضر تمرکز اصلی سازندگان، تولید نمونه‌های خودران و اتصال آن‌ها به شبکه‌ی اینترنت اشیا است. بر این اساس راننده قادر به کنترل بخش‌های مختلفی از خودرو از طریق گجت‌های هوشمند خود اعم از موبایل، تبلت، ساعت و تلویزیون خواهد بود و هر تولید کننده‌ای که بتواند محصول خود را هوشمند‌تر کند، به قابلیت‌های کنترلی از راه دور آن نیز افزوده می‌شود. 

کلیه‌ی اخبار و مقالات مرتبط با نمایشگاه را در صفحه‌ی اختصاصی CES 2016 مشاهده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات