کداک برای تولید ویدیو‌ ویژه هدست‌های واقعیت مجازی، دوربین 4K معرفی کرد

پنج‌شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۴ - ۰۱:۱۶
مطالعه 2 دقیقه
این روزها پشتیبانی از ویدیو‌های ۳۶۰ درجه به سرویس‌هایی نظیر فیس‌بوک و یوتیوب راه پیدا کرده و از این‌رو نیاز برای ابزار‌هایی که محتوای مورد نیاز را تولید کنند، دوچندان شده است. همراه زومیت باشید.
تبلیغات

پس از آنکه فیس‌بوک و یوتیوب از ویدیو‌های ۳۶۰ درجه پشتیبانی کردند، حال شاهد معرفی محصولاتی هستیم که فرایند تهیه‌ی این ویدیو‌ها را تسهیل می‌کنند. کداک از جمله‌ی کمپانی‌هایی به شمار می‌رود که محصول جدیدی را در این راستا معرفی کرده است. علاوه بر بهره‌گیری از ویدیو‌های تولید شده توسط این دوربین‌ در سرویس‌هایی که از این محتوا پشتیبانی می‌کنند، باید به بهره‌گیری از ویدیو‌های تولید شده در هدست‌های واقعیت مجازی اشار کرد. محصول جدید کداک یک دوربین با قابلیت ثبت ویدیو‌های 4K بصورت ۳۶۰ درجه است. این دوربین را باید نسل جدید SP360 خواند که به یک سنسور ۱۲.۴ مگاپیکسلی مجهز شده است. لنز مورد نظر قادر است زاویه‌ی دید ۲۳۵ درجه را در اختیار کاربران قرار دهد. همانطور که اشاره کردیم این دوربین ویژه‌ی ثبت فیلم‌های مخصوص هدست‌های واقعیت مجازی طراحی شده و می‌توان این ویدیو‌ها را در دو حالت Global و Front ثبت کرد. در حالت گلوبال می‌توان ویدیو‌های ۳۶۰ درجه‌ی افقی و ۲۳۵ درجه عمودی را فیلمبرداری کرد و در صورت نیاز می‌توان ویدیو‌های پانوراما را با نسبت تصویر ۱۶ به ۹ نیز ثبت کرد که این همان حالت Front است.

دوربین کداک در مد Global، ویدیو‌هایی را با نسبت تصویر یک به یک و رزولوشن حداکثری ۲۸۸۰ در ۲۸۸۰ با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه ثبت می‌کند. در حالت Front نیز این اکشن کم قادر است ویدیو‌هایی را با رزولوشن 4K یا ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ ثبت کند. در صورتی که بخواهید ویدیو‌هایی را با هدست‌های واقعیت مجازی ثبت کنید، کافی است تا دو دستگاه از این دوربین‌ها را پشت به پشت قرار دهید. کداک برای این مصرف، پک دو عددی از این دوربین‌ را با نرم‌افزار مورد نیاز به منظور ویرایش ویدیو‌ها و هماهنگ کردن آن ها به فروش می‌رساند. دوربین کداک از رزولوشن‌های پایین برای ثبت ویدیو و تصاویر نیز پشتیبانی می‌کند. از قابلیت‌های ارتباطی این دوربین می‌توان به اتصال بی‌سیم اشاره کرد که قابلیت کنترل دوربین را از طریق اپلیکیشن توسعه یافته برای iOS و اندروید روی گوشی‌های هوشمند ممکن می‌کند.

برای خرید یک دستگاه دوربین کافی است تا مبلغ ۴۹۹ دلار پرداخت کرد در حالی که پک دو عددی برچسب قیمت ۸۹۹ دلاری دارد. در مقایسه با Jump Rig GoPro که با قیمت ۱۵٫۰۰۰ دلار به فروش می‌رسد، این محصول بسیار ارزان‌تر است.

کلیه‌ی اخبار و مقالات مرتبط با نمایشگاه را در صفحه‌ی اختصاصی CES 2016 مشاهده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات