اتحاد UHD، استانداردهای لازم برای محتوای 4K را منتشر کرد

سه‌شنبه ۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
اتحاد UHD که با کمپانی‌های بزرگی همچون شارپ، سامسونگ، سونی و استودیوهای هالیوود شکل گرفته، استانداردهای جدیدی را برای محتوای درجه‌ یک با رزولوشن UHD تعریف کرده است تا همه به آن پایبند باشند و  محتوای باکیفیتی را بدست مصرف‌کننده برسانند. همراه زومیت باشید.
تبلیغات

در حال حاضر اختلاف نظرهای بسیاری درباره‌ی محتوای UHD در بازار وجود دارد و فرمت‌های مختلف از بلوری تا HD DVD برای این محتوا وجود دارد. هر کمپانی نیز به نوعی ساز خود را می‌زند و فرمت مورد تایید خود را برتر و بهتر می‌داند. در این شرایط برخی از تولیدکنندگان تلویزیون با استودیوهای هالیوودی تیم شده‌اند و اتحادی تحت عنوان UHD Alliance را شکل داده‌اند. هدف آن‌ها تعیین استانداردهای لازم برای UHD و پایبند شدن همه‌ی آن‌ها به آن است.

از این پس هر ابزاری که لوگوی UHD Alliance بر روی آن حک شده باشد از نظر رزولوشن، عمق رنگ، روشنایی و سطح رنگ مشکی، پایبند یک استاندارد مشخص خواهند بود تا محتوای کاملا سازگار با تلویزیون در اختیار مشتری قرار گیرد.

از این پس ویدیوهایی که در نت فلیکس، آمازون و دیگر اعضاء این اتحاد منتشر می‌شوند استانداردهای UHD Alliance را رعایت خواهند کرد.

از جمله اعضاء این اتحاد می‌توان به سامسونگ، سونی،توشیبا، دیزی، فاکس، فیلیپس، آمازون،اینتل،پاناسونیک، ال‌جی و چندین شرکت دیگر اشاره کرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه به وب‌سایت uhdalliance مراجعه کنید.

کلیه‌ی اخبار و مقالات مرتبط با نمایشگاه را در صفحه‌ی اختصاصی CES 2016 مشاهده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات