اولین محصولات مبتنی بر پلتفرم خانه هوشمند گوگل در CES 2016 معرفی می‌شوند

سه‌شنبه ۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۷
مطالعه 2 دقیقه
به نظر می‌رسد کمپانی‌های بزرگ علاقه‌ی زیادی به موضوع اینترنت اشیا و به ویژه خانه‌ی هوشمند دارند. قرار است در جریان CES 2016 سری اول محصولات مبتنی بر پلتفرم خانه‌ی هوشمند گوگل معرفی شوند. همراه زومیت باشید.
تبلیغات

گوگل همواره تلاش کرده در زمینه‌های جدیدی از دنیای تکنولوژی وارد شود. از سیستم عامل‌های مختلف و تولید کالاهای دیجیتال گرفته تا خودروی بدون راننده و اینترنت اشیا، رد پایی از گوگل دیده می‌شود. این کمپانی پلتفرم اینترنت اشیا خود به نام Brillo و زبان اینترنت اشیا به نام Weave را ماه مارس سال گذشته معرفی کرد. البته هنوز جزئیات این پروژه در سطح ابتدایی قرار دارد ولی آنچه از شواهد بر می‌آید بریلو و ویو پیشرفت خوبی داشته‌اند. به زودی این پلتفرم می‌تواند تمامی لوازم خانگی ما را به هم متصل کند.

در جریان CES 2016 از چهار محصول مبتنی بر پلتفرم بریلوی گوگل رونمایی می‌شود:

  • ایسوس از یک پل خانه هوشمند مبتنی بر بریلو رونمایی می‌کند. به کمک این گجت امکان برقراری ارتباط ساده میان محصولات خانه‌ی هوشمند ایسوس با گوشی‌های اندرویدی فراهم می‌شود. شاید این شروع خیلی برای بریلو جذاب نباشد ولی این سیستم عملکردی مشابه HomeKit اپل دارد که Lutron و Insteon هاب‌های خود را برای سیستم‌های موجود عرضه کرده‌اند. با این وجود به نظر می‌رسد ایسوس تنها به یک هاب فکر نمی‌کند. ایسوس قرار است تا پایان سال ۲۰۱۶ محصولات بیشتری را مبتنی بر پلتفرم بریلو معرفی کند.
  • Kwikset با استفاده از زبان ویو، قفل هوشمند در ساخته که به سادگی با گوشی‌های هوشمند اندرویدی سازگار می‌شود. این قفل از طراحی جدید ویک‌ست بهره می‌برد و در مرحله‌ی اول به صورت کاملا بدون کلید تولید می‌شود. نسخه‌ی اولیه‌ی این قفل هوشمند در CES 2016 به نمایش در می‌آید.
  • مارول قصد دارد از تراشه‌ی وای‌فای خود مبتنی بر ویو رونمایی کند. تراشه‌های جدید مارول باعث می‌شود تا کمپانی‌های دیگر بتوانند به سادگی محصولات مرتبط با خانه‌ی هوشمند را بر مبنای پلتفرم جدید گوگل تولید کنند.
  • هارمن کاردون نیز اعلام کرده در حال همکاری با کمپانی‌های دیگر است تا بتوانند دستگاه‌های مبتنی بر بریلو و ویو تولید کنند. البته باید منتظر جزئیات جدید این طرح باشیم.

به نظر می‌رسد پلتفرم بریلو تازه در ابتدای کار قرار دارد ولی طی چند روز آینده باید منتظر معرفی محصولات جدید بر مبنای بریلو و ویو باشیم. احتمالا محصولات آتی نسبت به محصولات معرفی شده فعلی جذاب‌تر خواهند بود. سال گذشته در جریان ٍCES 2015، اولین محصولات مبتنی برای هوم‌کیت اپل را شاهد بودیم. امسال را باید سال بریلو و ویو بدانیم که به نظر می‌رسد همان مسیر را دنبال می‌کنند. حال سوال اصلی اینجاست که آیا شما به محصولاتی مورد نیاز یک خانه‌ی هوشمند نیاز دارید یا همه چیز به یک تراشه‌ی وای‌فای ختم می‌شود.

کلیه‌ی اخبار و مقالات مرتبط با نمایشگاه را در صفحه‌ی اختصاصی CES 2016 مشاهده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات