سیگیت حافظه‌های جدید خود را تحت برند لسی معرفی کرد

سه‌شنبه ۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۷
مطالعه 3 دقیقه
سیگیت تحت برند لسی (LaCie) حافظه‌ی SSD جدیدی را در جریان برگزاری نمایشگاه CES 2016 معرفی کرد. این محصول Chrome نام داشته و اینترفیس ارتباطی آن USB 3.1 و USB نسخه‌ی C است که از این‌رو می‌تواند به نرخ تبادل اطلاعات ۹۴۰ مگابایت در ثانیه دست یابد. همراه زومیت باشید.
تبلیغات

سیگیت تحت برند لسی حافظه‌ی SSD جدید خود را با عنوان Chrome معرفی کرده است. این درایو یک ترابایتی قادر است با استفاده از رابط USB 3.1 و USB نسخه‌ی C، داده‌ها را با نرخ ۹۴۰ مگابایت بر ثانیه انتقال دهد. کروم علاوه بر مشخصات فنی، دارای ظاهر بسیار زیبایی است؛ چراکه نیل پولتون، ظاهر آن را بصورت آینه‌ای طراحی کرده است. لسی در محصول جدید خود نیز از الگوی طراحی محصولات پیشینش نظیر Sphere و Mirror که به ترتیب در سال ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ روانه‌ی بازار شده، پیروی کرده است.

براساس اطلاعات ارائه شده توسط لسی، ظاهر مکعبی شکل، پایه‌ی مغناطیسی و رویه‌ی آینه مانند این محصول تجلیلی است از مجسمه‌‌ی برنزی ۱۹۳۵ که توسط کنستانتین برانجوسی خلق شده است.

برای بهره‌گیری از سرعت ۱۰ گیگابایت بر ثانیه‌ی USB 3.1، در این حافظه از وجود دو SSD با ظرفیت ۵۰۰ گیگابایتی ساتا که از تنظیمات RAID 0 بهره می‌برند، استفاده شده است. حداکثر نرخ انتقال داده‌ی این حافظه بالغ بر ۹۴۰ مگابایت در ثانیه است. لسی مدعی شده که این حافظه قادر است در کمتر از یک دقیقه ویدیویی دو ساعته با کیفیت 4K را که توسط گوپرو ثبت شده، پردازش کند. برای محافظت از حافظه‌های SSD تعبیه شده در این محصول از آلومینیوم استفاده شده. همچنین باید به وجود یک فن نیز اشاره کرد که گرمای تولید شده را از درون Chrome به بیرون انتقال می‌دهد.

کروم دارای یک پورت USB نسخه‌ی C نیز هست که می‌توان از آن برای انتقال اطلاعات در مک بوک ۱۲ اینچی اپل استفاده کرد. این محصول قادر است به پورت‌های USB 3.0 نسخه‌ی A  نیز متصل شده و به تبادل اطلاعات بپردازد که این موضوع از طریق استفاده از یک آداپتور ممکن می‌شود. لسی در صدد عرضه‌ی این محصول به بازار در نیمه‌ی اول سال ۲۰۱۶ میلادی است. قیمت تعیین شده برای این محصول نیز ۱٫۱۰۰ دلار است.

در کنار کروم، لسی سری محصولات پورش دیزاین موبایل و دسکتاپ خود را نیز بروزرسانی کرده است. نسل جدید این محصول قادر است از طریق پورت USB نسخه‌ی C، محصولاتی نظیر مک بوک ۱۲ اینچی اپل را تغذیه کند. این محصول قادر است همزمان با اتصال به پریز برق در دیوار، اقدام به شارژ سایر مک بوک اپل کرده و حافظه‌ی مورد نیاز را نیز در اختیار این گجت قرار دهد. البته باید به این نکته اشاره کرد که این حافظه‌ها در دو نسخه برای استفاده در ابزار‌های موبایل نظیر تبلت و گوشی هوشمند و نسخه‌ی دسکتاپ روانه‌ی بازار خواهد شد. همچون سایر محصولات پورشه دیزاین لسی، سری جدید نیز از بدنه‌ی آلومینیومی با گوشه‌های صیقلی گرد بهره می‌برند.

حافظه‌ی پورش دیزاین

لسی در نظر دارد تا نسخه‌ی بروزرسانی شده‌ی محصولات پورشه دیزاین خود را در ظرفیت‌های یک، دو و چهار ترابایتی از ماه مارس روانه‌ی بازار کند. قیمت ارزان‌ترین نسخه‌ی این حافظه‌ها از ۱۰۹.۹۵ دلار آغاز می‌شود.

نسخه‌ی دسکتاپ حافظه‌های پورشه دیزاین نیز در ظرفیت‌های چهار، پنج و هشت ترابایتی روانه‌‌ی بازار خواهد شد. قیمت این سری نیز از ۲۰۹.۹۵ دلار آغاز خواهد شد.

کلیه‌ی اخبار و مقالات مرتبط با نمایشگاه را در صفحه‌ی اختصاصی CES 2016 مشاهده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات