Omron دستگاه سنجش فشار خون شبیه به ساعت هوشمند معرفی کرد

سه‌شنبه ۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۳
مطالعه 2 دقیقه
شرکت Omron که در زمینه محصولات سلامتی فعالیت می‌کند، دو دستگاه جدید را برای محاسبه فشار خون به CES آورده است.
تبلیغات

معمولا یکی از موارد ثابتی که هنگام ویزیت بیمار توسط پزشکان اتفاق می افتد، چک کردن فشار خون بیماران است، اما شرکت Omron که در زمینه مراقبت‌های بهداشتی کار می‌کند به مردم کمک می کند تا فشار خون خود را بدون این که نیازی باشد تا به درمانگاه مراجعه کنند، متوجه شوند. این شرکت که بیشتر با دستگاه‌های مانیتور ضربان قلبش شناخته می‌شود، دو دستگاه جدید را به CES آورده است که به نظر دارای طراحی بهتری نسبت به محصولات مشابه خود هستند. 

این دو دستگاه جدید که پروژه Zero شرکت Omron محسوب می‌شوند بدون نیاز به حضور پزشک فشار خون شما را نشان می‌دهند. یکی از این دستگاه‌ها دور بازوی شما بسته می‌شود و با نمایشگر کوچکی که دارد فشار خون شما را نشان می‌دهد. با این حال محصول دیگر این شرکت کمی جذاب‌تر به نظر می‌رسد. این قبیل دستگاه‌ها که فشار خون شما را نشان می‌دهند کم نیستند  ولی ابزار پوشیدنی Omron بیش از آن که شبیه یک ابزار پزشکی باشد به یک ساعت هوشمند شبیه است. 

در واقع برای گرفتن فشار خون از طریق مچ دست به مهارت خاصی نیاز است. بازوی شما باید در موقعیت درستی قرار داشته باشد تا شما بتوانید فشار خون خود را از روی مچ به درستی اندازه گیری کنید. درست به همین دلیل است که بیشتر پزشکان توصیه می‌کنند که برای سنجش فشار خون حتما از بازوی خود استفاده کنید. اما شرکت Omron‌ معتقد است که راه خوبی برای سنجش میزان فشار خون از روی مچ دست پیدا کرده است. 

سنسورهایی که روی این دستگاه تعبیه شده‌اند کمک می‌کنند تا دستگاه به خوبی متوجه شود که بازوی شما در چه شرایطی قرار گرفته است و به شما آلارم می‌دهد تا دست خود را حرکت دهید. زمانی که بازوی شما در حالت مناسب قرار گرفت، دستگاه فشار خون شما را اندازه‌گیری می‌کند.

شرکت Omron مدعی است که استانداردهای طلایی دقت در تعیین میزان فشار خون را کسب کرده است. چنین محصولاتی می‌تواند برای افرادی که می‌خواهند تا فشار خون را در منزل اندازه‌گیری کنند، مفید باشند. این محصولات برای آخر سال ۲۰۱۶ با قیمت ۲۰۰ دلار به بازار عرضه می‌شوند.

کلیه‌ی اخبار و مقالات مرتبط با نمایشگاه را در صفحه‌ی اختصاصی CES 2016 مشاهده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات