نوع جدیدی از وای-فای برای اتصال ابزارهای خانه هوشمند طراحی شد

دوشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۳
مطالعه 2 دقیقه
در حال حاضر اکثر گجت‌ها از طریق اتصال وای-فای به یکدیگر متصل می‌شوند، چرا گجت‌های مربوط به خانه‌ی هوشمند از طریق وای فای متصل نشوند؟  همراه زومیت باشید تا با وای فای هالو، نسخه‌ی جدید وای-فای برای اینترنت اشیاء آشنا شوید.
تبلیغات

نسخه‌ی فعلی وای-فای که در لوازم مختلف از آن استفاده می‌کنیم مصرف انرژی بالایی دارد و برای گجت‌های خانه‌ی هوشمند مناسب نیست. برای اینترنت اشیاء باید با هر بار شارژ یک ماه یا شاید هم یک سال استفاده کرد.

گروهی که پشت توسعه‌ی فناوری وای-فای است نوع جدیدی از وای فای را معرفی کرده که انرژی بسیار کمی مصرف می‌کند. به این ترتیب می‌توان از وای-فای جدید در لوازم خانگی و اینترنت اشیاء نیز استفاده کرد. نوع جدید وای فای، Wi-Fi HaLow نامیده می‌شود و قرار است با استاندارد 802.11ah روانه‌ی ابزارهای مختلف شود. این فناوری در سال ۲۰۱۸ در محصولات مختلف مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

در واقع وای-فای هالو پاسخی است به فناوری بلوتوث. فناوری که احتمالا نه تنها در اینترنت اشیاء مورد استفاده قرار خواهد گرفت بلکه در ابزارهای پوشیدنی و گجت‌های تناسب اندام بکار گرفته شود. علاوه بر این دوربین‌های عکاسی، سنسورهای مورد استفاده در هواپیما و دیگر گجت‌ها نیز از این فناوری استفاده خواهند کرد.

اگر وای-فای هالو بتواند مصرف انرژی کمی داشته باشد آن وقت به سرعت می‌‌‌تواند مورد توجه تولیدکنندگان سخت‌افزارهای مختلف قرار گرفته و به یک استاندارد در گجت‌ها تبدیل شود. این نوع از وای فای با فرکانس ۹۰۰ مگاهرتز کار می‌کند که نفوذ بیشتری داشته و دسترسی به آن نسبت به وای-فای فعلی با رنج فرکانسی ۲.۴ تا ۵ گیگاهرتز بیشتر است.

البته سرعت انتقال اطلاعات در وای-فای هالو به اندازه‌ی وای-فای ای‌سی نیست و قرار نیست بتوانید با آن اطلاعات را با سرعت زیادی منتقل کنید.

کلیه‌ی اخبار و مقالات مرتبط با نمایشگاه را در صفحه‌ی اختصاصی CES 2016 مشاهده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات