تصاویر و جزئیات 1D M Mark II کانن منتشر شد

یک‌شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
کمپانی کانن هفته‌ی آینده رسما دوربین EOS-1D M Mark II را رونمایی خواهد کرد. با این حال درست چند روز مانده به مراسم مذکور، تصاویر و جزئیات فنی این محصول منتشر شده است. از ویژگی‌های اصلی این دوربین می‌توان به سنسور ۲۰.۲ مگاپیکسلی و فوکوس ۶۱ نقطه‌ای اشاره کرد.
تبلیغات

کانن یکی از کمپانی‌های مطرح در زمینه‌ی تولید دوربین‌های حرفه‌ای است که تاکنون توانسته محبوبیت زیادی را نیز به‌دست آورد. حال شاهد محصول جدیدی از سوی این شرکت هستیم که EOS-1D M Mark II نام دارد. همراه زومیت باشید تا با این دوربین بیشتر آشنا شویم.

کانن EOS-1D M Mark II از سنسور ۲۰.۲ مگاپیکسلی بهره می‌برد که دارای قابلیت بهبود محدوده‌ی دینامیکی است و شاهد فناوری پیکسل دوگانه CMOS روی آن هستیم. این دوربین گستره‌ی ایزو ۱۰۰ تا ۵۱۲۰۰ را ارائه می‌دهد که امکان افزایش آن تا ۴۰۹۶۰۰ نیز وجود دارد. این دوربین جدید قادر است روی ۶۱ نقطه فوکوس کند و امکان فوکوس همزمان بین تمام سوژه‌هایی در هر فواصل مختلف قرار گرفته‌اند هم وجود دارد. گفتنی است که در حالت f/8 فوکوس روی ۶۱ نقطه میسر است.

سنسور این دوربین از نوع ۳۶۰۰۰۰ نقطه‌ای است که EOS iSA و EOS iTR نام دارند. منظره‌یاب این دوربین ۰.۷۶ برابر مناظر را بزرگ‌تر نشان می‌دهد و امکان پوشش صد درصدی منظره‌ی مقابل در این منظره‌یاب وجود دارد. در این محصول بخش AI AF برای دقت روی سوژه و + AF III برای ردیابی حرکت‌های آن بهبود یافته است. همچنین شاهد پردازنده‌ی دوگانه + DIGIC6 روی این دوربین هستیم. سیستم جدید آینه‌ای در این محصول قادر است با سرعت بسیار بالایی حرکت کند و این موضوع دوربین را قادر می‌سازد تا در عکاسی‌های سریع و پی‌در‌پی عملکرد بسیار مناسبی داشته باشد.

در زمینه‌ی فیلم‌برداری نیز EOS-1D M Mark II می‌تواند با وضوح 4K (در هر ثانیه ۶۰ فریم) و فول اچ‌دی (۱۲۰ فریم در هر ثانیه) فیلم‌برداری کند. گفتنی است که ویدیو‌های 4K در حافظه‌ی داخلی و از طریق CFast 2.0 ذخیره می‌شوند. این دوربین امکان عکاسی پی‌در‌پی را دارد و می‌تواند در هر ثانیه ۱۴ فریم ذخیره کند. امکان عکاسی پی‌در‌پی تا ۱۶ تصویر در هر ثانیه نیز در حالت Live View وجود دارد. لازم به ذکر است قابلیت پیکسل‌های دوگانه CMOS AF در فیلم‌برداری 4K فعال است.

نمایشگر LCD این دوربین ۳.۲ اینچی و ۱.۶۲ میلیون نقطه‌ای است که از پنلی لمسی بهره می‌برد. بهینه‌ساز دیجیتالی لنز (DLO) نیز باعث می‌شود که انحراف لنز بهبود یابد. از لحاظ ارتباطی در این دوربین شاهد شیار فلش و CFast 2.0 هستیم. دوربین جدید کانن دارای GPS داخلی است و از خروجی‌های USB 3.0 و HDMI نیز بهره می‌برد.

کانن EOS-1D M Mark II در برابر آب و گرد و غبار مقاومت می‌کند و از قابلیت وای‌فای (WFT-E8) بهره می‌برد. این دوربین ابعادی در حدود ۱۵۸ در ۱۶۷.۶ در ۸۲.۶ میلی‌متر دارد و وزن آن ۱۳۴۰ گرم است.

نظر شما در خصوص دوربین جدید کمپانی کانن چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات