بهترین خودروهای سایز کوچک جهان در سال ۲۰۱۵

یک‌شنبه ۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۰
مطالعه 9 دقیقه
خودرو‌های سایز کوچک یا ساب‌کامپکت از محبو‌ب‌ترین کلاس‌های خودرویی جهان است که به دلیل قیمت اندک، امکانات متوسط و استهلاک پایین، مشریان زیادی به خرید آن‌ها تمایل دارند. اگر علاقه دارید با بهترین خودروهای جهان در این کلاس ‌آشنا شوید، با زومیت همراه شوید.
تبلیغات

 دستور ساخت خودروهای سایز کوچک، ساده است؛ ترکیب قیمت پایین و هزینه‌ی نگهداری اندک در کنار راحتی قابل قبول و سطحی از امکانات که خریداران را به این رده مشتاق نگه دارد. این فرمول تا سال‌ها بر این کلاس از خودروها حاکم بود اما در چند سال اخیر روند مذکور دستخوش تغییراتی شده است. زبان طراحی، امکانات رفاهی، سیستم‌های کنترلی هوشمند و پیشرانه‌های قدرتمند روح تازه‌ای در کالبد خودروهای سایز کوچک دمیده‌اند. در ادامه شما را به بهترین نمونه‌های موجود این کلاس در سال ۲۰۱۵ آشنا می‌کنیم.

۱۳- میتسوبیشی میراژ

میتسوبیشی میراژ

خودروی سایز کوچک میتسوبیشی با طراحی ساده، رنگ‌های شاد و متنوع، گارانتی زیاد و مصرف سوخت پایین یکی از گزینه‌های خوب این کلاس از خودروها است. وزن اندک این خودرو به آن قابلیت مانورپذیری بالایی می‌دهد. میراژ از پیشرانه‌ی سه سیلندر خطی به حجم ۱.۲ لیتر و توان خروجی ۷۴ اسب بخار بهره می‌برد. جعبه‌ی دنده‌ی پنج سرعته‌ی ضریب متغیر (CVT) نیز وظیفه‌ی انتقال قدرت به چرخ‌های جلو را بر عهده دارد. نقاط ضعف اصلی میراژ، در کابین آن است. نبود استراحتگاه دست و فرمان تلسکوپی را می‌توان بزرگترین کمبودهای کابین دانست که منجر به کاهش کیفیت سواری می‌شود.

۱۲- نیسان ورسا

نیسان ورسا

ورسا برای کسب جایگاه ارزان‌ترین خودروی ایالات متحده ساخته شده است. پس اگر به دنبال خودرویی ارزان و باکیفیت هستید، ورسا می‌تواند اولویت شما باشد. این خودرو به پیشرانه‌ی ۱.۶ لیتری به قدرت ۱۰۹ اسب بخار مجهز است و در هر ۱۰۰ کیلومتر تنها به ۵.۹ لیتر بنزین احتیاج دارد. گیربکس ۵ سرعته‌ی دستی نیز برای افزایش لذت رانندگی در ورسا تعبیه شده است. با این که ورسا بهبود‌هایی در طراحی بدنه‌ی خود داشته، اما هم‌چنان به اعتقاد بسیاری از کارشناسان طراحی آن خسته کننده است. با این حال نقطه‌ی قوت اصلی آن فضای جادار نسبت به رقبای خود است.

۱۱- نیسان ورسا نوت

نیسان ورسا

اگر طراحی ورسا شما را راضی نمی‌کند، می‌توانید نمونه‌ی هاچ‌بک آن را با نام ورسا نوت تهیه کنید. چراغ‌های جلوی زیبا‌تر، جلوپنجره‌ی جدید و نشانگر‌های سرعت ال‌ای‌دی از مزایای ظاهری آن نسبت به برادر بزگتر خود است. این خودرو از پیشرانه‌ی مشابه ورسا بهره می‌برد و علاوه بر جعبه دنده‌ی ۵ سرعته‌ی دستی، نمونهی خودکار ضریب متغیر نیز در دسترس است. نقطه ضعف اصلی نوت فرمان پذیری پایین است. با این حال قطعا رانندگی راحت ورسا بسیاری از کاربران این رده را راضی خواهد کرد.

۱۰-فیات ۵۰۰

فیات ۵۰۰

فیات ۵۰۰ هم‌چنان یکی از خواستنی‌ترین خودرو‌های این رده است و قیمت اندک این خودرو آن را به ارزان‌ترین خودروی ایتالیایی تبدیل کرده است. پیشرانه‌ی استفاده شده در ۵۰۰ از نوع چهار سیلندر ۱۰۱ اسب بخاری است. برای عاشقان سرعت نمونه‌های ۱۳۵ و ۱۵۷ اسب بخاری نیز در دسترس است.

۹- کیا ریو

کیا ریو

در رابطه با ریو لازم است بدانید که این خودرو همان پراید سابق است که کیا نام آن را به ریو تغییر داد. کیا ریو را می‌توان از لحاظ ظاهری یکی از جذاب‌ترین خودروهای موجود در این رده عنوان کرد. پیشرانه‌ی چهار سیلندر و ۱۳۸ اسب بخاری آن نیز شما را در زمینه‌ی قابلیت‌های حرکتی ناامید نخواهد کرد. توان خروجی پیشرانه از طریق جعبه دنده‌ی ۶ سرعته‌ی دستی یا خودکار به چرخ‌های حجلو منتقل می‌شود. کیفیت مواد به کار رفته در ریو نیز جز بهترین‌های کلاس خود است و این خودرو را تبدیل به یکی از بهترین گزینه‌های موجود کرده است.

۹- اسمارت فرتو

اسمارت فرتو

اسمارت خودرویی بسیار کوچک و جذاب است، اما باید در نظر داشته باشید که رانندگی با آن در شرایط بد جوی و وجود باد‌های شدید نیز می‌تواند بسیار جذاب‌تر شود! پیشرانه‌ی توربوی ۳ سیلندر این خودرو در عقب آن قرار گرفته است. توان ۸۹ اسب بخاری این پیشرانه نیز از طریق جعبه دنده‌ی ۶ سرعته‌ی خودکار یا ۵ سرعته‌ی دستی به چرخ‌ها منتقل می‌شود. شعاع چرخش فرتو کمتر از ۷ متر است. اسمارت در نسل جدید فرتو ۱۰ سانتی متر در عرض افزایش داشته است تا محل استراحتگاه دست برای راننده و سرنشین فراهم شود. فضای راننده و سرنشین به اندازه‌ی کافی تعبیه شده است، با این حال فضای زیادی برای وسایل اضافی نخواهید داشت. اگر فضای پارک و قابلیت مانورپذیری در مکان‌های شلوغ نگرانی اصلی شما است، پس اسمارت فرتو بهترین گزینه خواهد بود.

۷- شورولت اسپارک

شورولت اسپارک

 اسپارک برخلاف نام خود چندان ظاهر و روحیه‌‌ی جذابی ندارد. شورولت در این خودرو از پیشرانه‌ی چهار سیلندر ۱.۲ لیتری با توان ۸۴ اسب بخار استفاده کرده است و جعبه دنده‌های پنج سرعته‌ی دستی و خودکار در اختیار خریداران خواهند بود. یکی از مشکلات اصلی اسپارک فرمان آن است که حس خوبی به راننده منتقل نمی‌کند. با این که اسپارک تنها ۳۶۷ سانتی‌متر طول دارد، اما فضای مناسب برای چهار سرنشین در آن تعبیه شده است. هم‌چنین در اسپارک قادر خواهید بود با خواباندن صندلی‌های عقب بالغ بر ۸۸۰ لیتر فضا برای بار در اختیار خواهید داشت.

۶- هیوندای اَکسنت

هیوندای اَکسنت

هیوندای استاد تولید خودروهای زیبا، ارزان و همراه با امکانات مختلف است؛ اکسنت گواهی بر این مدعی است. اکسنت در انواع سدان و هاچ‌بک موجود است و هیوندای برای آن پیشرانه‌ی چهار سیلندر ۱.۶ لیتری به قدرت ۱۳۷ اسب بخار در نظر گرفته است. جعبه دنده‌های ۶ سرعته‌ی دستی و خودکار نیز برای انتقال توان به چرخ‌های جلو در اکسنت تعبیه شده‌اند. هیوندای برای اطمینان کاربران گارانتی ۱۰ ساله‌ی سیستم انتقال قدرت را ارایه می‌دهد. با این که داخل کابین اکسنت به زیبایی طراحی شده، اما استفاده از مواد کم کیفیت نقطه‌ی ضعف اصلی این خودرو به شمار می‌رود. پیش از خرید این خودرو لازم است بدانید که هیوندای در حال توسعه‌ی نسل جدید اکسنت است و به زودی آن را معرفی خواهد کرد.

۵- تویوتا یاریس

تویوتا یاریس

یاریس نماینده‌ی تویوتا در این کلاس از خودروها است که با طراحی جدید و جذاب خود قصد تصاحب سهم بیشتری از بازار را دارد. یاریس به پیشرنه‌ی چهار سیلندر ۱.۵ لیتری به همراه جعبه دنده‌ی ۵ سرعته‌ی دستی و ۴ سرعته ی خودکار مجهز شده است. علاوه بر ظاهر جدید، توبوتا در یاریس از شاسی و سیستم تعلیق جدیدی استفاده کرده است تا قابلیت‌های فرمان پذیری و حرکتی خودرو به طور محسوس ارتقا یابد.

۴- شورولت سونیک

شورولت سونیک

شورولت سونیک با انواع سدان و هاچ‌بک، ترکیب ایده‌آلی از طراحی عضلانی به همراه قابلیت‌های حرکتی بالا را ارایه می‌دهد. شورولت قابلیت سفارشی سازی بالایی را برای سونیک ارایه می‌دهد تا قشر جوان را بیش از پیش به این خودرو جذب کند. رنگ‌های جذاب بدنه، چهار سطح تجهیزات داخلی و پیشرانه‌های استاندارد ۱.۸ لیتری در کنار نمونه‌ی ۱.۴ لیتری توربو بخشی از قابلیت‌های سفارشی سازی شورولت هستند. پیشرانه‌های مذکور هر دو توان خروجی ۱۳۸ اسب بخار را ارایه می‌دهند اما نمونه‌ی توربو گشتاور بیشتری را در دور‌های پایین‌تر در اختیار راننده می‌گذارد. در بخش کابین نیز سونیک جذاب و جوان پسند طراحی شده است و سیستم اطلاعاتی و چند رسانه‌ای آن قابلیت‌های متنوعی را در اختیار سرنشینان می‌گذارد.

۳- فورد فیستا

فورد فیستا

کوچک‌ترین سدان فورد یکی از جذاب‌ترین خودروهای تولید این شرکت به شمار می‌رود. فیستا علاوه بر طراحی جذاب، از قابلیت‌های حرکتی بالایی بهره می‌برد و پیشرانه‌های چهار سیلندر ۱۲۰ اسب بخاری و سه سیلندر توروبوی ۱۲۳ اسب بخاری یقینا سرنشینان را راضی خواهد کرد. فورد برای انتقال قدرت در فیستا از جعبه دنده‌های پنج سرعته‌ی دستی و ۶ سرعته‌ی خودکار استفاده کرده است. در بخش کابین، فیستا ظاهری بیشتر از قیمت خود دارد. با این حال امکانات سفارشی این بخش اندک است. در نهایت رانندگی متوازن، آرام، راحت و مطمئن فیستا را به یکی از بهترین گزینه‌های موجود در رده‌ی خودروهای سایز کوچک تبدیل کرده است.

۲- هوندا فیت

هوندا فیت

فیت به خوبی نشانگر این موضع است که لزوما خودروها کوچک از رانندگی و ظاهری خسته کننده برخوردار نیستند. پیشرانه ی چهار سیلندر ۱.۵ لیتری این خودرو توانی برابر با ۱۳۰ اسب بخار دارد. هم‌چنین جعبه دنده‌های ۶ سرعته‌ی دستی و نمونه‌ی خودکار با ضرایب متغیر وظیفه‌ی انتقال قدرت را بر عهده دارند. فضای کابین فیت جادار و مناسب است و با تشکر به صندلی‌های عقب با قابلیت جمع شدن، می‌توانید ۱۵۰۰ لیتر فضا برای بار‌های خود در اختیار داشته باشید. مواد به کار رفته در فیت با توجه رده‌ی قیمتی خودرو، نه تنها شما را راضی بلکه شگفت زده خواهد کرد. البته جز این از هوندا انتظاری نمی‌رود.

۱- سایِن iA

سایِن iA

ساین iA از شاسی یکسان با مزدا ۲ بهره می‌برد، با این حال ظاهر جذاب و لیست بلند بالای امکانات این خودرو، آن را به بهترین انتخاب موجود این رده از خودروها تبدیل کرده است. پیشرانه‌ی چهار سیلندر ۱.۵ لیتری به قدرت ۱۰۶ اسب بخار به همراه جعبه‌ دنده‌ی ۶ سرعته‌ی دستی یا خودکار در این خودرو تعبیه شده است. سیستم ایمنی نقاط کور، سیستم چند رسانه‌‌ای به صفحه نمایش ۷ اینچی لمسی به همراه امکان اتصال بلوتوث، کروز کنترل، دوربین دید عقب، استارت با دکمه‌ی مخصوص و کنترل قابلیت‌های سیستم چندرسانه‌ای با دکه‌های تعبیه شده رو فرمان و کنسول وسط، بخشی از امکانات موجود در iA است. درست است که ساین تولید کننده‌ی مطرحی نیست و حتی پلتفرم محصولات آن از سایر شرکت‌ها خریداری می‌شود، با این حال iA گزینه‌ی بسیار جذاب و مقرون به صرفه‌ای است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات