پیش‌بینی اشتباه IDC در سال ۲۰۱۲ مبنی بر پیشی گرفتن ویندوزفون از iOS

جمعه ۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
موسسه‌ی IDC که حالا نامی برای خود دست و پا کرده است در یکی از پیش‌بینی‌های خود در سال ۲۰۱۲ مرتکب اشتباه عجیبی شده است. با زومیت همراه شوید.
تبلیغات

ممکن است گذر زمان نشان دهد که برخی پیش‌بینی‌ها اشتباه بوده‌اند یا حتی بسیار خنده‌آور نیز باشند. این نوع اشتباه‌ها را موسسه‌های بسیار معتبری مانند IDC نیز می‌توانند مرتکب شوند. این موسسه در گذر زمان خود را به عنوان یکی از معتبرترین و بهترین موسسات مطرح کرده است.

اما موسسه‌ی IDC در سال ۲۰۱۲ پیش‌بینی را مطرح کرده است که نگاه به آن در حال حاضر این پیش‌بینی را بسیار عجیب جلوه می‌دهد. این موسسه پیش‌بینی کرده بود که تا سال ۲۰۱۶ ویندوزفون از سیستم عامل iOS اپل پیشی خواهد گرفت.

در آن زمان نیز این پیش‌بینی بسیار عجیب بود؛ چرا که در سال ۲۰۱۲ نیز ویندوز فون تنها ۵.۲ درصد از بازار را در اختیار داشت. در این گزارش IDC مدعی شده بود که تا سال ۲۰۱۶ ویندوزفون خواهد توانست از iOS که در آن زمان ۱۹ درصد بازار را در اختیار داشت، پشت سر بگذارد. در آن زمان سهم اندروید نیز ۶۱ درصد بود و IDC نیز این سهم را در سال ۲۰۱۶ تنها ۵۲ درصد پیش‌بینی کرده بود. اما در اصل این مقادیر در حال حاضر ۸۳ درصد برای اندروید، ۱۴ درصد برای iOS و تنها ۲.۶ درصد برای ویندوزفون است که با مقدار پیش‌بینی شده اختلاف فاحشی دارند.

 با این حال هر کسی می‌تواند اشتباه کند و آمار ارائه شده نیز نشان می‌دهند IDC نیز هر چقدر هم که معتبر باشد، می‌تواند اشتباهات فاحشی را در پیش‌بینی‌های خود داشته باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات