نمونه‌ی قدرتمند‌تر جاگوار اف‌تایپ با پسوند SVR عرضه خواهد شد

جمعه ۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۱
مطالعه 3 دقیقه
جاگوار در حال توسعه‌ی نمونه‌ی قدرتمند‌تر و سریع‌تر خودروی محبوب اف‌تایپ (F-Type) با نام اف‌تایپ SVR است. این خودرو عملکردی در حد و اندازه‌های سوپراسپرت‌ها را خواهد داشت و در نمایشگاه خودروی ژنو معرفی خواهد شد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

جاگوار اف‌تایپ را می‌توان یکی از زیباترین خودرو‌های فعلی جهان و تاریخ جاگوار دانست. اواسط ماه گذشته تصاویر نمونه‌ی خاصی از این خودرو در حین انجام آزمایشات شهری منتشر شده بود. شایعات نمونه‌ی جدید اف‌تایپ پس از مدت اندکی رنگ واقعیت به خود گرفت و سخنگوی جاگوار اخیرا وعده‌ی معرفی رسمی اف‌تایپ SVR در نمایشگاه خودروی ژنو را داد.

نمونه‌ی آزمایش جاگوار اف تایپ svr

با این که هنوز مشخصات دقیق نمونه‌ی تقویت شده‌ی اف‌تایپ اعلام نشده است، اما طبق گفته‌ی جاگوار این خودروی کوپه توانایی رسیدن به سرعت ۳۲۲ کیلومتر بر ساعت را خواهد داشت. جاگوار اف تایپ SVR به طور قطع از نمونه‌ی اف‌تایپ R که در حال حاضر به عرضه می‌شود، سریع‌تر خواهد بود. بد نیست بدانید اف‌تایپ R برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت تنها به ۳.۶ ثانیه زمان احتیاج خواهد داشت. با وجود ارتقای توان حرکتی اف‌تایپ، جاگوار در خصوص نمونه‌ی جدید‌تر این خودرو اعلام کرده که SVR سوپرخودرویی برای رانندگی در تمامی شرایط و استفاده‌های روزمره خواهد بود.

jaguar f type

اف‌تایپ SVR اولین خودروی توسعه داده شده توسط بخش جدیدی از گروه جاگوار-لندروور به نام عملیات‌ خودرویی ویژه‌ است؛ این بخش وظیفه‌ی تولید نمونه‌های پرقدرت و اسپرت را برای برند‌های جاگوار و لندروور بر عهده دارد. لازم به ذکر است بخش عملیات‌ خودرویی ویژه‌ی سال گذشته نیز اقدام به معرفی نمونه‌ی محدود جاگوار اف‌تایپ با نام پروژه‌ی هفت کرد؛ پروژه‌ی هفت به واسطه‌ی پیشرانه‌ی ۸ سیلندر و ۵ لیتری خود توانایی تولید ۵۶۷ اسب بخار را داشت که این مشخصه آن را به قدرتمند‌ترین جاگوار تاریخ تبدیل کرد.

jaguar f type 1

ظاهرا جاگوار قصد دارد در SVR‌ از پیشرانه‌ی ۵۶۷ اسب بخاری پروژه‌ی هفت بهره ببرد. سیستم چهارچرخ محرک و جعبه دنده‌ی ۸ سرعته‌ی خودکار نیز وظیفه‌ی انتقال قدرت به چرخ‌ها را بر عهده خواهند داشت. طبق اعلام مسئولین جاگوار، نمونه‌ی کوپه و روباز اف‌تایپ SVR تولید و عرضه خواهند شد.

jaguar f type 3
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات