کجارو: آیا ایران می‌تواند در صنایع هوایی با دبی رقابت کند؟

جمعه ۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۷
مطالعه 1 دقیقه
تهران همواره موقعیتی مناسب در مسیرهای هوایی متصل‌کننده‌ی اروپا، خاور میانه و آسیا داشته است. اما به دلیل آن که پس انقلاب اسلامی، کشور ایران تحت تحریم‌های ظالمانه‌ی ایالات متحده و کشورهای غربی قرار گرفت، این فرصت بزرگ از ایران گرفته شد و دبی به مرکز هوایی خاورمیانه تبدیل شد. اما حالا که بخش عمده‌ای از تحریم‌های بین‌المللی لغو شده‌اند چه فرصت‌هایی در زمینه صنایع هوایی به وجود آمده است؟ با کجاروهمراه باشید.
تبلیغات

ایران از زمان پیروزی انقلاب اسلامی یعنی نزدیک به چهار دهه و به دلیل قرار گرفتن در شرایط تحریم‌های بین‌المللی در این مدت، از جریان این تحول بزرگ دور مانده است. این در حالی است که یک کشور عربی از این موقعیت به نفع خود به خوبی استفاده کرده است. شاید اگر ده سال پیش به شما می‌گفتند که شلوغ‌ترین فرودگاه برای پروازهای بین‌المللی در آینده در یکی از بیابان‌های کشورهای عربی خواهد بود، باور نمی‌کردید. اما حقیقت این است که جغرافیای مسیرهای هوایی بین‌المللی در جریان یک انقلاب تحول‌آفرین است و خاورمیانه کلیدی‌ترین نقطه‌ی این جغرافیا است. حال این سوال مطرح می‌شود که آیا اکنون برای بازگشت به این بازی و ایفای نقشی موثر در صنعت هواپیمایی بین‌المللی، دیر نیست؟

برای مطالعه‌ مقاله «آیا ایران می تواند مانند دبی به ابرقدرتی در صنایع هواپیمایی تبدیل شود؟» به کجارو مراجعه کنید:

اگر به اخبار و اطلاعاتی درباره‌ی شگفت‌انگیز‌ترین و برترین نقاط دنیا یا مقالاتی چون راهنمای سفر، خوراکی‌ها و اخبار گردشگری علاقمند هستید، به کجارو سربزنید و ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات