نسخه‌ی چهارچرخ محرک مینی در سال جاری عرضه خواهد شد

جمعه ۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۱:۲۹
مطالعه 3 دقیقه
مینی جهت افزایش قابلیت‌های مدل کلاب‌من، این خودرو را به سیستم چهارچرخ محرک مجهز کرده است تا دیگر با خودرویی با قابلیت‌های محدود شهری مواجه نباشیم. برای آشنایی بیشتر با خودرو‌های جدید مینی با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

نسل جدید خودروی مینی کلاب‌من (Clubman) از جهات مختلفی نسبت به نسل قبلی پیشرفت را تجربه کرده است. عرضه‌ی نمونه‌ی مجهز به سیستم چهارچرخ محرک این خودرو گواه این مدعی است. پیش‌تر تنها کراس‌اوور‌های کانتری‌من و پیس‌من برند مینی به سیستم چهارچرخ محرک مجهز بودند. 

2016 mini clubman all4

سیستم چهارچرخ محرک در هر دو پیشرانه‌ی موجود برای کلاب‌من، قابل سفارش است. نمونه‌ی پایه با نام مینی کوپر کلاب‌من ALL4 به پیشرانه‌ی ۱.۵ لیتری ۳ سیلندر به توان ۱۳۴ اسب بخار و ۱۶۲ پوند فوت گشتاور مجهز شده است و برای علاقه‌مندان به توان بیشتر، مینی کوپر اس کلاب‌من ALL4 با پیشرانه‌ی چهار سیلندر و ۲ لیتری توربو به توان ۱۸۹ اسب بخار و ۲۰۷ پوند فوت گشتاور، در دسترس است. هر دو مدل مذکور به صورت استاندارد از جعبه دنده‌ی ۶ سرعته‌ی دستی بهره می‌برند؛ در حالی که جعبه دنده‌ی ۸ سرعته‌ی خودکار نیز قابل سفارش است.

2016 mini clubman all4

سیستم چهارچرخ محرک مینی با نام ALL4 علاوه بر کنترل بهتر خودرو، باعث بهبود شتاب‌گیری خودرو نیز می‌شود. طبق ادعای مینی، کوپر اس کلاب‌من ALL4 تنها به ۶.۷ ثانیه زمان برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت احتیاج خواهد داشت. بدینوسیله این خودرو بهبود ۰.۳ ثانیه‌ای را نسبت به نمونه‌ی دیفرانسیل جلوی خود تجربه کرده است. با این حال مدل پایه‌ی مینی کوپر کلاب‌من توانایی رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را در مدت زمان ۹.۲ ثانیه برای جعبه دنده‌ی خودکار و ۹.۳ ثانیه برای جعبه دنده‌ی دستی دارد؛ لازم به ذکر است که پیش‌تر رکورد ۸.۹ ثانیه برای نمونه‌ی تک دیفرانسیل ثبت شده بود.

2016 mini clubman all4

جهت بهبود مصرف سوخت، نمونه‌ی چهارچرخ محرک مینی تنها در زمان نیاز اقدام به ارسال نیرو به چرخ‌های عقب می‌کند. خودروی کوپر اس کلاب‌من ALL4 به سیستم هوشمند تقسیم گشتاور نیز مجهز است تا در زمان‌ مانور دادن خودرو، با تقسیم مناسب گشتاور پیشرانه (افزایش گشتاور چرخ‌های بیرونی پیچ) اقدام به افزایش پایداری خودرو کند. 

2016 mini clubman all4

با وجود سیستم چهار چرخ محرک، فاصله‌ی کف خودرو تا زمین در نمونه‌های جدید مینی تغییر نکرده و ۱۴.۲ سانتی‌متر باقی مانده است. در بخش بدنه نیز تغییر خاصی میان نمونه‌های تک دیفرانسیل و چهارچرخ محرک مینی وجود ندارد. با شروع عرضه‌ی مدل چهارچرخ محرک کلاب‌من، قابلیت سفارش رنگ‌های جدید اعم از آبی متالیک نیز مقدور خواهد بود. بی‌ام‌و هنوز اقدام به اعلام قیمت کلاب‌من‌های مجهز به سیستم چهارچرخ محرک نکرده است.

2016 mini clubman all4

نظر شما در رابطه با خودرو‌های چهارچرخ مینی چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات