گزارش مالی فیس بوک از سه ماهه‌ چهارم سال ۲۰۱۵: درآمد ۵.۸۴ میلیارد دلاری و رشد ۵۲ درصدی

پنج‌شنبه ۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۶
مطالعه 3 دقیقه
فیس‌بوک نیز همچون سایر کمپانی‌ها گزارش مالی مربوط به سه ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۵ میلادی را منتشر کرده که نتایجی بسیار فراتر از پیش‌بینی‌های صورت گرفته را رقم زده است. همین موضوع باعث شده تا سهام کمپانی بیش از ۱۳ درصد افزایش یابد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

 فیس‌بوک گزارش مالی مربوط به سه ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۵ خود را منتشر کرده که نشان از روزهای خوب برای این کمپانی دارد. همانطور که اشاره کردیم ارزش سهام فیس‌بوک پس از انتشار گزارش مالی این کمپانی بیش از ۱۳ درصد افزایش یافته است. بزرگ‌ترین شبکه‌ی‌ اجتماعی جهان از کسب درآمدی ۵.۸۴ میلیارد دلاری در سه ماهه‌ی چهارم خبر داده که نشان از افزایشی ۵۲ درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته دارد. همچنین درآمد کسب شده توسط فیس‌بوک از پیش‌بینی ۵.۳۷ میلیارد دلاری کارشناسان نیز بالاتر است.

تعداد کاربران فعال ماهیانه‌ی فیس‌بوک نیز به بیش از ۱.۵۹ میلیارد نفر افزایش یافته که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته نشان از افزایشی ۲۱ درصدی دارد. همچنین این آمار در مقایسه با پیش‌بینی ۱.۵۸ میلیاردی کارشناسان نیز بیشتر است. همچنین باید به کاربران فعال روزانه نیز اشاره کرد که بیش از ۱.۰۴ میلیارد نفر برآورد شده است. این میزان از کاربران فعال روزانه در مقایسه با فصل چهارم سال ۲۰۱۴ میلادی نشان از افزایشی ۱۷ درصدی دارد.

 در کنار تمام آمار و ارقام ارائه شده که نشان از رشد فیس‌بوک دارد، فیس‌بوک در زمینه‌ی موبایل نیز خوب عمل کرده است. اطلاعات ارائه شده توسط کمپانی گویای این موضوع است که این کمپانی بیش از ۸۰ درصد از درآمد تبلیغاتی خود را از ابزار‌های موبایل به دست می‌آورد. این آمار نشان از این دارد که درآمد فیس‌بوک از تبلیغات موبایلی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با کسب ۶۹ درصد افزایش یافته است. این آمار در فصل سوم سال ۲۰۱۵ نیز ۷۸ درصد از کل درآمد تبلیغاتی بود. تمام این اعداد نشان از این دارند که درآمد تبلیغاتی فیس‌بوک از ابزار‌های موبایل در حال افزایش است.

در واقع باید به این موضوع اشاره کرد که میزان کاربران فیس‌بوک که از طریق ابزار‌های موبایل به این شبکه‌ی اجتماعی وارد می‌شوند، روز به روز افزایش پیدا می‌کند. تعداد کاربران فعال ماهیانه که از ابزار‌های موبایل استفاده می‌کنند در ماه دسامبر به بیش از ۱.۴۴ میلیارد نفر افزایش یافت که نشان از رشد ۲۱ درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته دارد. همچنین باید به افزایش ۲۵ درصدی تعداد کاربران فعال روزانه با دسترسی از طریق ابزار‌های موبایل نیز اشاره کرد که نتیجه‌ی آن ثبت عدد ۹۳۴ میلیون کاربر روزانه فعال است.

 فیس‌بوک از افزایش درآمد تبلیغاتی توسط اینستاگرام نیز اظهار رضایت کرده است. همچنین باید به سرویس ویدیویی فیس‌بوک نیز اشاره کرد که حکایت از بازدید بیش از ۱۰۰ میلیون ساعت بصورت روزانه در فیس‌بوک دارد.

با وجود اینکه ۶۵ درصد از کاربران فعال ماهیانه فیس‌بوک از مناطق آسیا و اقیانوسیه است، اما بیش از ۷۵ درصد از درآمد این کمپانی از سوی کاربران آمریکای شمالی و اروپایی تامین می‌شود.

مارک زاکربرگ در سخنان خود اطلاعاتی را نیز در مورد سایر سرویس‌‌های فیس‌بوک ارائه کرده است. برای مثال می‌توان به استفاده‌ی بیش از ۸۰ میلیون نفر از کاربران از فیس‌بوک لایت اشاره کرد. زاکربرگ به واتس اپ نیز اشاره کرده و تعداد کاربران فعال ماهیانه‌ی این پیام رسان را بیش از یک میلیارد نفر عنوان کرده است. زاکربرگ اعلام کرده که سیاست‌هایی را برای استفاده‌ی هر چه بیشتر کاربران تجاری از واتس اَپ در نظر دارد که در آینده‌ی نزدیک پیاده خواهد کرد. وی به این موضوع اشاره کرده که پس از تولد دخترش، در پی اعمال سیاست‌هایی در فیس‌بوک است تا از طریق آن آینده‌ای خوبی را برای نسل‌های بعدی بسازد.

فیس‌بوک اعلام کرده که بیش از ۹۸ درصد از تبلیغ کنندگان در فیس‌بوک، اقدام به تبلیغات در اینستاگرام نیز می‌کنند.

نظر شما در خصوص گزارش مالی فیس بوک چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات